XTZ W12 til høyend-hifi? Hva med XTZ 10.16? Er W12 god nok?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 40
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

XTZ W12 til høyend-hifi? Hva med XTZ 10.16? Er W12 god nok?

Da har jeg endelig maskin igjen, og kan rapportere at min jakt på sub har fortsatt til tross for lite aktivitet her. Den gamle tråden ble rotete så jeg starter på ny.

Jeg er ute etter en hifisub som spiller dypt, helst ned mot 20 hz, stramt og kjapt og som integrerer bra med Focalene, og gir fullrange opplevelse. Den bør heller ikke være for stor.

Per nå er kanditatene i prioritert rekkefølge:
    - SVS SB12-Plus
    - Rel Stampede
    - Focal SW800 V
    - XTZ W12

Noen formeninger?

SB12 frister da jeg har lyst til å se hva SVS er gode for, og den har grei størrelse, selv om prisen er litt over det jeg hadde tenkt meg. Har blitt en dyr høst for en stakkars student.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hifisub til 7k som spiller 20hz er umulig tror e?

det viktige på musikk er hurtighet og dynamikk mellom 30 og 60hz.. du får ikk 20hz til den prisen med kvalitet.
    har hørt sb12plus2 eller hva den heter, enorm sak..treg på musikk og ullen. for stor kasse og for mye fokus på trøkk og dypbass...

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis

det viktige på musikk er hurtighet og dynamikk mellom 30 og 60hz.. du får ikk 20hz til den prisen med kvalitet.
    har hørt sb12plus2 eller hva den heter, enorm sak..treg på musikk og ullen. for stor kasse og for mye fokus på trøkk og dypbass...
    hvilken sub er det du mener?? er det PB12-PLUS/2 eller SB12-PLUS du mener, for det er ganske stor forskjell på de to.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte meg en brukt Mirage OM200 - nypris er/var 10k. Etter mitt syn er dette en veldig musikalsk sub, mer en "hifisub" enn en HTsub, men kan brukes til begge deler. 2 8 tommere - omnidir. Spiller ned til 20Hz (etter spec i alle fall). Anbefales.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du tenker nok på PB12 serien, for de er store. SB12 er 35x35x37,5cm noe jeg mener er en ganske liten sub...

Active Sven Roger sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv og finne en Infinity Kappa sub, bruker en selv sammen med Focal 1027 be. Hurtig,dynamisk bas spes til 24 hz, ruller av under 20hz i rommet mitt, nesten like pen som 1027. Nypris var ca 12k

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SB12 ikke PB12.

Takker for innspill!

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener jeg at SVS og XTZ er de merkene som gir mest for pengene når en snakker om sub i dag! Står det så mellom disse to er det økonomien som bestemmer hvor fornøyd du skal bli.... Men uansett gjør du da ett meget godt kjøp!!

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan ikke si jeg kjenner meg igjen her.... Den kan umulig ha vært kalibrert skikkelig.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har nok hørt en dårlig kalibrert sub, Einar.

Har vært hos både akto og Flageborg, og begge steder er det knallbra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ 99 W12 finnes også med romkorreksjon/DSP. Min uten DSP spiller faktisk veldig fint syns jeg.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen formeninger om XTZ W12 kontra SB12. Tror dere differansen er verd det?

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Martin logan Dynamo ikke lenger er aktuell. Hva var årsakene til at denne datt ut. Du virket rimelig giret på denne i den andre tråden. Jeg har også fått øynene opp for denne, men som deg sliter med å finne info.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Rel Stampede,og det er uten tvil det råeste hifi produktet jeg noensinne har hatt/har.Og du vet jeg har hatt det meste.Den er så liten,at den er nesten søt,helt til den begynner å spille.16Hz!!!!100 prosent integrering!!!Fjærnkontroll som gir deg muligheten å være bassens konge,mens du sitter i sweetspot!!!Fikk prutet min ned fra 8k ned til 6k hos forhandler.
    Kan bare ikke leve uten Rel når du først har hørt det.
    Eksrem hurtig og dynamisk,og blir aldrig ullen,som en annen utrykket at billige subber blir jo lenger ned de spiller.
    Den gør mine Focal Electra 1007Be til FULLRANGE!!!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Martin Logan falt ut av grunnene du sier, lite info og lite blest.

Rel er aktuell, men jeg tenker i hodet mitt at 12" SVS bør kunne ha mer kontroll og dybde enn 8" Rel. Og når de koster nesten det samme så vet jeg ikke.

Kan du spille høyt med Rel da, uten distorsjon?

OT: Du er også knallfornøyd med 1007 fortsatt? Jeg bare elsker mine, helt fenomenale.

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nye og brukte gjenstander. Prøvd å prut litt her! Servostyrt velodyne 12". 20hz - 3db, 1250w RMS er vel stikkordene....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Så høyt du orker!

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Martin Logan falt ut av grunnene du sier, lite info og lite blest.

Rel er aktuell, men jeg tenker i hodet mitt at 12" SVS bør kunne ha mer kontroll og dybde enn 8" Rel. Og når de koster nesten det samme så vet jeg ikke.

Kan du spille høyt med Rel da, uten distorsjon?

OT: Du er også knallfornøyd med 1007 fortsatt? Jeg bare elsker mine, helt fenomenale.

Med min Rel kan jeg spille så høyt som dagsformer klarer å ta imot.
    Min stue er på 25 kvadrat,er rommet mindre vil det bare være en stor fordel.
    Du må huske at med dine glimrende høyttalere må du ha en sub som kan hente ut samme kvalitet i de nederste tonene.Rel klarer det og er derfor en sikker hest(om du kan stole på meg igjen).Hva SVS og Velodyn sine subber klarer å levere ,kan jeg ikke utale meg om,high-end bass er vanskelig og dyr,derfor føler jeg at Rel er vannvittig mye for pengene.
    Til nå har jeg ikke regisrert at subben er i nærheten å miste kontrollen under høyt volum eller vanskelige partier.
    Etter at jeg fikk AVI sin integrerte og Cayin CDT-17A (blodtrimmet utgave) i hus klarer jeg nesten ikke å holde tårene tilbake.
    Over 4 år med kjøp,bytte og salg.Utslitt,sint kone.Fant jeg endelig nøkkelen til skattekameret på mitt siste forsøk(niende og siste liv i følge kona).
    Nå føler jeg bare en stor lykke og lettelse.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basse
    Med min Rel kan jeg spille så høyt som dagsformer klarer å ta imot.
    Min stue er på 25 kvadrat,er rommet mindre vil det bare være en stor fordel.
    Du må huske at med dine glimrende høyttalere må du ha en sub som kan hente ut samme kvalitet i de nederste tonene.Rel klarer det og er derfor en sikker hest(om du kan stole på meg igjen).Hva SVS og Velodyn sine subber klarer å levere ,kan jeg ikke utale meg om,high-end bass er vanskelig og dyr,derfor føler jeg at Rel er vannvittig mye for pengene.
    Til nå har jeg ikke regisrert at subben er i nærheten å miste kontrollen under høyt volum eller vanskelige partier.
    Etter at jeg fikk AVI sin integrerte og Cayin CDT-17A (blodtrimmet utgave) i hus klarer jeg nesten ikke å holde tårene tilbake.
    Over 4 år med kjøp,bytte og salg.Utslitt,sint kone.Fant jeg endelig nøkkelen til skattekameret på mitt siste forsøk(niende og siste liv i følge kona).
    Nå føler jeg bare en stor lykke og lettelse.
    Hehe, jeg kjenner meg igjen i mye av det du sier. Har ikke W enda, men sitter i sweetspot og hører en lyd så bra at jeg nesten ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg selv. Også aldri lyttetretthet. Kommer for sent til avtaler hver gang jeg slenger i en CD

Men, back-on-track. Jeg skal kikke litt mer på den Rel`en, ser jo unektelig bra ut, og du har jo hatt bra anbefalinger til nå. Utseende er jo og viktig for meg, så dersom du har noen gode bilde basse, så hadde det vært moro å sett!

Dersom flere har input på the matter at hand hadde det vært fint!

Newcomer Temple sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xtz 99w12

Står det ikke i testen her på AVforum at ZTZ'en spiller ned i 15Hz, Kjøp en slik og pluss eventuelt på med en til.... Det har jeg planer om...

Newcomer Temple sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

. . . . . . .

Eventuelt, den nye ZTZ 10" samme forsterkeren som 12". To 10" spiller sikkert sykt bra til musikk og skulle match en 12 tommer fra SVS. Eller?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •