XTZ W12 til høyend-hifi? Hva med XTZ 10.16? Er W12 god nok? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 40 av 40
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AudioVector

Vil bare tilføye at Audiovector subber gir veldig godt og riktig lydbilde. Er mer subber til stereo. Til film kunne de vært litt kraftigere. Har selv M signatur sub. 10" aktiv og 10" slave. utrolig pentspillende sub. Tror ikke de er så dyre brukt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Temple
    Eventuelt, den nye ZTZ 10" samme forsterkeren som 12". To 10" spiller sikkert sykt bra til musikk og skulle match en 12 tommer fra SVS. Eller?
    Mine viktigste krav til en sub er at den er liten, og spiller kjapp og stram bass som kan holde følge med frontene mine. XTZ er et alternativ, men tror nok en holder for meg på mine 20 kvm. Jeg skal ha litt skyv i bånn, ikke nabovarsel

Newcomer Temple sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riktig.... har selv en AudioVector C-sub i trykkabinett (10" - 35/35/35 cm), til musikk synes jeg den er helt fantastisk. Men er klar for litt mer drus på film... Lykke til med valget.. Mvh

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kikket litt på hvordan Rel anbefaler tilkopling, og for min del som ikke har LFE, men Preout, og har forsåvidt dyre HT-kabler som jeg ikke vil ha gående via subben, hvordan skal jeg da få signal til den?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sjekket litt priser og sånn, og SB12 er jo billigere enn Rel og ser bra ut på papiret. Blir nok bestilling av en slik i nærmeste fremtid. Black Vinyl, da ingen av de andre finishene matcher frontene.

Noen som har gode tips til hva slags utstyr jeg bør ha for å kalibrere den best mulig i oppsettet? Lydlooper, utstyr, kabler osv?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk signaturen til Flageborg eller RoKo for subkalibrering.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, skal gjøre det.

Allerede før kjøp må jeg si at lsound.no har jo en vill service. Jeg spurte litt spm. angående finisher og sånn, og det endte opp med at de sender med finishprøver av de forskjellige finishene i posten gratis. Er ikke vant med denslags, men en får jo litt lyst til å ha med folka å gjøre når de gjør slikt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir i så fall spennende om du går for en SB12... Sikkert flere enn meg som er spent på å høre hvordan de fungerer.

God service er et STORT pluss i boka mi også. Har utelukkende hørt om eksemplarisk kundeservice fra Lsound.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Jeg har kikket litt på hvordan Rel anbefaler tilkopling, og for min del som ikke har LFE, men Preout, og har forsåvidt dyre HT-kabler som jeg ikke vil ha gående via subben, hvordan skal jeg da få signal til den?
    Rel anbefaler å kople alle sine subber direkte på høyttaler utgangene på forsterkeren.Da får subben den samme info som dine høyttalere.
    Dette er veldig enkelt og gir ikke problemer med dine HT kabler.
    Rel Stampede kan kjøpes ny for 6500kr.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har gode tips til hva slags utstyr jeg bør ha for å kalibrere den best mulig i oppsettet? Lydlooper, utstyr, kabler osv?
    Om du har en pc innen rekkevidde ved anlegget, f.eks en laptop eller htpc kan du bruke roomeqwizard (gratis) og koble radioshacken til pc via linjeinngang. Dette gir omtrent identisk resultat som å spille av sinustoner manuelt og notere i excel, men er mye raskere i bruk. Du kjøre bare ett sveip fra f.eks 20-150hz så får du opp en kurve på ca 10 sekunder. Jeg oppdaget dette etter å ha knotet med sinustoner og excel i over 30 timer . Det eneste du må kjøpe er en kabel fra radioshack til pc av typen 1xrca til 3,5mm jack (evt en overgang om du har en 2xrca til 3,5mm jack liggende) og en 3,5mm jack til 2xrca som går fra pc til recieveren din (altså slik at du kan spille lyd fra pc`n på anlegget ditt).

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En brukt Sunfire True Sub (evt. Junior) kan vel være et altenativ ?
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ......SB12 frister da jeg har lyst til å se hva SVS er gode for.............
    Det er bare å komme til Hortenmessa 2006, så finner du ut av det

Vi skal ha det litt moro med lyd........prøve å kaste "terning" med en liten SUB her....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er bare å komme til Hortenmessa 2006, så finner du ut av det

Vi skal ha det litt moro med lyd........prøve å kaste "terning" med en liten SUB her....
    Det skulle jeg gjerne Flageborg, ser at "kremen" av avforum samles der. Hadde nok vært knall, men nå har jeg skole og alt mulig og Horten er et godt stykke unna, så jeg må nok kjøpe "uhørt". Men jeg har til nå ikke hørt no negativt om subben ihvertfall.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Om du har en pc innen rekkevidde ved anlegget, f.eks en laptop eller htpc kan du bruke roomeqwizard (gratis) og koble radioshacken til pc via linjeinngang. ... en 3,5mm jack til 2xrca som går fra pc til recieveren din (altså slik at du kan spille lyd fra pc`n på anlegget ditt).
    Takker Marantz, men funker opplegget på Macintosh også? Jeg har nemlig ikke Windows PC...

Utenom det så trenger jeg altså "bare" en Radioshack og kabel + testtoner?

Er det forskjellige typer Radioshack, eller er det et fett. Har absolutt 0 peil på slikt.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg mottatt finish-prøvene og jeg tror Black Vinyl sklir lettest inn. Oak og Maple var ikke nær finishen på 1007 i farge eller kvalitet.

Men svar gjerne på spørsmålene over. Finnes det forskjellige typer radioshack? analog/digital?

Har noen prøvd den berømmelige AVIA DVDen som lsound selger? Ser de selger den og Radioshack sammen for 800 ca...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Men svar gjerne på spørsmålene over. Finnes det forskjellige typer radioshack? analog/digital?
    Analog

Velkommen til L-Sound!

Digital

AVshop.no

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er greiest da? Er en digital verd prisforskjellen, mer nøyaktig eller er det ett fett?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er greiest da? Er en digital verd prisforskjellen, mer nøyaktig eller er det ett fett?
    Jeg tror selv det er ett fett. Men har lest her på forumet at den analoge skal være hakket mer nøyaktig. Jeg har ikke testet de opp mot hverandre, så kan ikke bekrefte det...
    Har selv den analoge, å den funker som den skal!

Jeg tror selv ikke den digitale er verd prisforskjellen...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte selv en Radioshack Digital fra Ebay, og den kom på ca 500,- ferdig levert.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valget kvaler...

Når har jeg telt på knappene i noen uker, lyttet endel og blir mer i tvil enn noen gang. 1007ene mine spiller god bass, og behovet for sub er langt fra prekært, men på endel spor tar jeg meg selv i å tenke, ahh 10 hz til nedover her hadde gjort seg.

I tillegg nærmer jul seg og økonomien blomsterer ikke voldsomt, en SB12 lander jo på gode 7 tusen, og det er egentlig mye mer enn jeg har råd til. Derfor har jeg kikket litt på XTZ igjen.

Er det noen som har erfaringer med XTZ W12 i kombinasjon med stativhøyttalere, og tror dere den vil holde følge med, og integrere bra med de ultradynamiske og definerte Focalene?

Og hva er forskjellen på W12, 10.16 osv... er 10.16 like god - eller bedre?

Flott om noen kunne servere noen tanker, er voldsomt i tvil for tiden...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •