Nytt eller gammelt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking Nytt eller gammelt?

Jeg tenker på å gå til anskaffelse av mitt første surround-anlegg, men har et lite dilemma. Skal jeg gå for alt nytt eller fortsette å bruke de gamle høytalerne mine.

Mine høytalere er et sett Mission 704 høytalere. De var gode høytalere da de kom ut, men det er mange år siden. I tillegg kan jeg for en billig penge få tak i et sett Mission M72 høtalere som jeg vurderer å bruke som bakhøytalere.

Resten vurderer jeg å skaffe meg nytt. Som forsterker har jeg sett på Onkyo TX-SR674E, og ellers kanskje en rimelig SVS-modell til Subwoofer. Center har jeg ikke gjort meg opp noen mening om enda.

Jeg er redd de gamle høytalerne vil bli en flaskehals, og vurdere derfor i stede å bare kjøpe en pakke med høytalere og forsterker. F.eks. ONKYO HT-S990THX (ca. 10 000 kr.) . Med begrensede midler kan kanskje det bli et like godt og rimeligere alternativ. Jeg har bestemt meg for å ikke bruke mer enn 15000 på anlegget.

Selv om jeg ikke er noen hifi-entustiast, er jeg glad i god lyd og vil ha muligheten til å trykke på litt med anlegget når jeg har huset for meg selv :-D Setter derfor stor pris på om noen har innspill på hva jeg bør velge, evt. andre alternativer.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper du brukt får du klart mer for pengene, men ofte er det lite garanti igjen på det som blir kjøptbrukt, og det er ikke siste skrik. Har selv veldig gode erfaringer med bruktkjøp.

Ellers høres det ut som en plan med 674, men du kan jo også få kjøpt en brukt 602 spare noen tusenlapper, lyden er vel omtrent den samme. Så kan du evt. legge det du har spart i nye høyttalere.

Kjøper du brukt av forummedlemmene her har jeg inntrykk av at du får vite om evt. skavanker/feil, det blir ingen overraskelser etterpå.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen til forumet!! :-D :-D

Hvordan liker du Mission 704'ene dine? Dersom du syns disse gjør en bra jobb så burde du se deg om etter en brukt senterhøyttaler i samme serie og du er igang... Må seff kjøpe forsterker og bakhøyttalere, men der har du en god plan allerede ;-)

Dersom du har lyst på noe annet enn mission så blir saken en helt annen.

Mine erfaringer med mission er positive, og dersom du beholder høyttalerene dine kan du bruke desto mer penger på skikkelig elektronikk. Du kan jo oppgradere på høyttalersiden på et senere tidspunkt når du kanskje har mere penger til dette.

Det kommer litt an på hvor fornøyd du er med dagens høyttalere, hva bruker du som forsterker på dem nå forresten?

A

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er godt fornøyd med 704'ene mine. Godt å høre at de fortsatt duger. Jeg har nå en Onkyo A-9511 forsterker, som også har fungert bra. Er derfor ikke fremmed for å velge Onkyo når ny forsterker skal kjøpes.

Etter de hyggelig tilbakemeldingene her frister det å fortsatt bruke de gamle høytalerne. Men hvis jeg skulle gå for noe nytt, er Dynavoice et godt alternativ da. Jeg ser de får god omtale av Lyd og bilde. Hva vil være det beste alternativet av følgende oppsett:

Dynavoice Challenger M85
    Dynavoice Challenger S-6 (bakhøytalere)
    Dynavoice Challenger 10" Activ Subwoofer
    Dynavoice Challenger C-6 Senter

eller:

Mission 704
    Mission M72
    SVS PB10-NSD
    + en god senterhøytaler (ca 3000 kr)

Prisen for alternativene er ca. det samme. Dvs 8000 kr.

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok mission løsningen gir deg mest for pengene, men det er litt essensielt å finne en senterhøyttaler som passer bra. Aller best ville det nok vært med en som er laget for 704, hvis det finnes? Prøvde å google mission 704 men fant ikke så mye ;-) Mission har laget surround høyttalere lenge så det finnes nok en som hører til, men du må kanksje være veeeldig tålmodig for å finne en slik brukt..
    En ønskes kjøpt annonse kan kanskje funke Eller lån noen sentere i butikker som lar deg teste hjemme og se om du finner noe som passer bra til mission..

A

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal prøve å være tålmodig med å finne den riktige senteren Takker så mye for hjelpen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •