Elkjøp og deres Yamaha høytalere...HJELP

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Newcomer runebass sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Elkjøp og deres Yamaha høytalere...HJELP

Har sett på noen av de utvalge de har av yamaha høytalere i butikken deres, å mange av dem er flotte å se på. Men er de noe tess? Er de bra nok for det utrente øre?

Har tenkt til å gå for en av disse

PMDserien: FRONT: NS-225F
    (MinstMenPenest?) BAK: NS-M225
    CENTER: NS-C225

A-PMDserien: FRONT: NS-325F
    (LittStørreåPen) BAK: NS-M325
    CENTER: NS-C325

EFserien FRONT NS-555
    (StørståPen) BAK: NS-333
    CENTER: NS-C444

Tenkte på denne som gjelder til alle SUB : YST-SW515

De er alle i Pianolakk, eller i Sortmatt/å litt grå.
    Noen som har noen erfaringer med noen av de nevnte, eller noen meninger om de ? Jeg har mest sansen for De øverste å minste, liker de best tror jeg når det kommer til design.
    Har den nyeste H/K- AVR435 SourrundReciver.
    Kommer til å bruke anlegger mest til film, men glad i musikk å

Håper noen her kan gjøre valger mitt letter:-D

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med han over.

Active Cellv14 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    488
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig, kanskje en XTZ for å spare litt penger men eller helt enig!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha høyttalerne får veldig gode kritikker på de svenske hjemmekinosidene: minhembio.com. Bare skryt får de faktisk der og de har absolutt ett av de peneste designene høyttalere i den størrelsen. Dette gjelder EF-ns555 høyttalerne (tror det er riktig betegnelse).

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt er ut etter høytalere som ser litt pene ut.
    Er ikke helt fan av Bjørk, kirsebær stilien. Helst noe som er Tidløs, og det er ingen annet et svart. Men Pianolakkfarga setter prikken over i :-D

Takk Amadeus. skal sjekke litt på de svenske sidene.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ns-777 selv og er mega fornøyd. ble enda mer fornøyd etter at jeg fikk en skikkelig reciever til å drive dem jeg kan varmt anbefale de.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei nei nei...

Hold deg langt unna ns-555!! Jeg kjøpte disse for en tid siden og har ikke vært annet enn misfornøyd siden den gang. Spiller både stygt, tamt og kjedelig. Ikke går det ann å spille høyt med de heller.. og senteren er enda dårligere.. tror det er den dårligste senteren jeg noen gang har vært borti...
    Hadde nok heller gått for forslaget til pnerbye over her...

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var trist å høre ang NS-555
    Mr DyBass: Hvor mye ga du for NS-777 Front ? Kjøpe du hele EF serien? Hvor mye ga du isåfall for hele Surround sys ? ?

Funker det å kombinere høytalere, selv om det ikke er samme serie ?
    F.eks hvis jeg kjøper NS-777 Front, å NS-m225 bakhøytalere og NS-c225 centerhøytalere. De er litt mindere å kraftige sikkert, men er det ikke sånn at bak å center har så mye å si

Så langt takk for hjelpen jeg har fått:-D

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen liker mora og noen liker datra, men ingen liker svigermora ?

Det visuelle har jo også en god del å si så hvis du liker Yamaha, hvorfor ikke avtale et hjemmelån med en butikk slik at du får prøvd de skikkelig. Hvis de ikke vil det så finn en annen butikk. Hadde i alle fall ikke kjøpet høytaler uten å teste de først.

Har sett de har Yamaha på Elkjøp og SIBA og der har du i alle fall 30 dagers retur uten spørsmål.

Ellers finnes det mye fint på brukt markedet. Kjøpte Patos brukt av en kar på Konnerud og han gav meg 1 uke returrett :-D .

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runebass
    men er det ikke sånn at bak å center har så mye å si
    Senteren har absolutt mye å si.. Det er bedre å ikke bruke senter, enn å bruke en dårlig center!!
    I normale filmer får centeren så mye som 70-75% av alt signal!!

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    senteren hadde innstengt lyd helt til jeg fikk ny reciever, den er mye kraftigere, kanskje det er det som var problemet ditt. høytalerne ble mye bedre med mer power. jeg har hele ef serien og er kjempe fornøyd. alle andre som har de er fornøyde også, jeg skjønner ikke dere syns de er dårlige, mulig dere drev de med en for svak reciever.

bare ta de med hjem og lytt. jeg ga 6000 paret. du burde ihvertdall ha front og senter i samme serie.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    mulig dere drev de med en for svak reciever.
    Det er i så fall ganske typisk. Billige og store høyttalere og tilsvarende billige og svake forsterkere. Blir ikke bra lyd av slikt.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns du skal sjekke ut XTZ jeg! De har en del forskjellige høytalere i pianolakk, f.eks XTZ99W2MT som er billig og har fått veldig mye skryt. Dynavoice mener jeg og leverer rimelige men meget bra høytalere i pianolak.

Vil du legge litt mer i anlegget bør du vente på XTZ99.36 og finne noen passende bakHT og en center. Denne HTèn tror jeg blir spennende og kommer til og ligge rundt 8k.

Sjekk ut Surround.no og FYNDBÖRSEN - Hemelektronik på internet sedan 1997 for mer info.

Audio Pro er jo og et alternativ, og jeg vet flere aktører selger en pakke med Blue Diamond V2 og center og bakhøytalere til 12999. Dette er annerkjente HTère til en meget bra pris. Blue Diamond er også aktive høytalere med sidemonterte 10".

Lykke til!

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig kjøpt meg surround høytalere
    Fikk teste å høre på høytalere EFSerien Ns-777. Oi oi det syntes jeg var bra, hele Elkjøp stod å rista:-D Kjøpte en SUB også YST-SW515, veit ikke om jeg trengte det... siden det er god bass i front høytalere fra før av. Men jeg har planer om å terroisere nabone:twisted: :-D Jeg var kjempe fornøyd med lyden på anlegget. Gleder meg nå som en unge til å få alt utsyret i heimen. I morgen henter jeg lekkerbisken Recivern min H/K AVR 435 , forhåpentiligvis får jeg høytalerne tidlig neste uke.

Var det bare tull av meg å kjøpe en sub, trenger jeg det?Med tanke på at det er god bass i frontHøytalerne. For vel god utnyttelse av subben når jeg ser på film håper jeg.
    Nå blir den triste kalde vinteren litt bedere:-D

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sub vil vel aldri være bortkastet i filmsammenheng, forutsatt at den orker med i de laveste frekvensene.
    Ellers må jeg flire litt i skjegget over forslaget til pnerbye, ang. Dynavoice.
    F6 spiller faktisk uforskammet bra til den prisen! Morsomt å lese at flere enn meg synes det.
    Men kan nok kanskje fremstå som litt spiss i diskanten, etter å ha hørt på laaaangt bedre og myyye dyrere høyttalere som sammenlikning. Man får som regel hva man betaler for.....

Men nå ser det jo ut som om du er i mål, uansett. Gratulerer!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt både NS-555 og NS-777 komplett surround system med og må da ærlig innrømme at jeg syntes dette spillte meget bra, og senteren ga seg så absolutt ikke. Vi prøvde det med 2 forskjellige forsterkere en Cayin DP12EX og en Sherwood Newcastle R-965, begge disse forsterkerene er noen blytunge kraftpakker og leverer strøm til de grader.Lyden var faktisk meget bra og jeg må si jeg ble ganske imponert over hvor mye dynamikk de presterte. En kamerat meg kjøpte et komplett system med NS-777 og en Pioneer AX-2 dette også spillte bra men her merket vi at Pioneeren ble noe svak for disse, ihvertfall etter å ha hørt de 2 andre forsterkerene. Enig at dynavoice osv er bra høyttalere men det kommer til et punkt hvor de må se seg slått. De funker fint for folk på et budsjett som har valget mellom CV,Genexxa,Dantax etc men når man begynner å sammenligne de mot høyttalere litt lengere opp på treet så spiller det flere ting inn.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha er ikke så dårlig som folk tror. det at elkjøp selger de og ikke f.eks hi-fi klubben kan vel ødelegge litt for "ryktet" til høytalerne. elkjøp er vel ikke akkurat elsket av hi-fi entusiaster. jeg syns du gjorde et godt valg, jeg har ihvertfall aldri angret meg:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fult sorround med yamaha ns 777front, bakhøytalere og center + en svs sub. Kjører dette med en pioneer vsx 915. Har i det siste savnet litt ekstra trøkk, er reciveren min for svak mon tro?

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan man nok si ja Forsterkeren din har vel Pre-out så en mulighet er å bruke en effekt forsterker på front høyttalerene. Det vil nok løfte lydbildet betraktelig.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •