Klipsch KSW-12 vs XTZ 99 W 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch KSW-12 vs XTZ 99 W 12

Jeg har en Klipsch KSW-12 sub som jeg lurer på å bytte ut med en XTZ 99 W 12 etter å ha lest så mye pent om den her på forumet.Er det noen som har en formening om XTZen er bedre/dårligere en Klipschen?Bør kanskje nevne at jeg har ett par Patos B-510 som fronter i hjemmekinoen og at jeg som regel hører på musikk i stereo uten sub,hvis det ikke er en musikk dvd da,da kjører jeg 5.1.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett innsiden av en KSW-12 "live" og innsiden på XTZ på bilder. Må si at inntrykket av XTZ'en er mye bedre enn Klipsch sin sub. Størrelse på magnet er større, og forsterkeren virker mer robust osv. Det trenger ikkke nødvendigvis bety at XTZ'en lyder bedre, men ble ikke helt overbevist av den Klipsch sub'en i forhold til et par andre sub'er jeg har hørt, men det var kun noen få sanger jeg hørte med den.

Tror at den XTZ sub'en er et godt kjøp, vrderte den selv en stund, men har dessverre ikke hørt den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HiFi Plumber
    Jeg har en Klipsch KSW-12 sub som jeg lurer på å bytte ut med en XTZ 99 W 12 etter å ha lest så mye pent om den her på forumet.Er det noen som har en formening om XTZen er bedre/dårligere en Klipschen?Bør kanskje nevne at jeg har ett par Patos B-510 som fronter i hjemmekinoen og at jeg som regel hører på musikk i stereo uten sub,hvis det ikke er en musikk dvd da,da kjører jeg 5.1.
    Jeg glemte visst å skrive at jeg bruker subben mest til film ,men du bekrefter egentlig det inntrykket jeg sitter med etter å ha hatt Klipschen en stund.Den virker litt "pinglete" og mangler liksom litt "fysikk".Kan jo selvfølgelig være jeg som ikke har plassert den helt optimalt men allikevel...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Se litt på denne tråden

Se litt på denne tråden, så får du kanskje et lite innblikk i hvordan den ser ut inni: XTZ m/SVS-element
    Den spiller forholdsvis bra med riktig plassering, og jeg må spille rimelig høyt dersom jeg skal "bunne" den.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Se litt på denne tråden, så får du kanskje et lite innblikk i hvordan den ser ut inni: XTZ m/SVS-element
    Den spiller forholdsvis bra med riktig plassering, og jeg må spille rimelig høyt dersom jeg skal "bunne" den.
    Leste den i går:-D .Morsomt prosjekt!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •