Dynavoice M-85 vs B&W DM603 S3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice M-85 vs B&W DM603 S3

Tittelen sier vel alt?

Leser veldig mye bra om Dynavoice. Denne høytaleren vinner bla tester med høytalere inntil 10000,-

Dette er jo nesten for godt til å være sant?

Noen innspill?

Newcomer MuD sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg trur eg holder ein knapp på Dynavoice. eg har sjølv testet den mot høytalere i 15000,- klassen og den utkonkurerte dei. les litt rundt på erfaringer. og prøv og hør med dei som har den høytaleren i nærheten av der du bor, kansje du kan få prøvelytte.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt B&W 604 s3 og M-85. Og jeg syntes B&W spiller en god del finere. M-85 spiller en smule høyere. Det virket i hvertfall slik. Men kan godt hende det var pga. skjærende diskant. Hvis jeg skulle ha valgt ut i fra god lyd så ville jeg valgt B&W, men skulle jeg hatt et par party høytalere så ville jeg gått for M-85. M-85 er forresten ganske lettdrevene. Harmonien og flyten i lydbildet er bedre på B&W, mens på M85 så er lyden ganske hard.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg hørt så veldig mye av B&W, men tror faktisk det er en verdig konkurrent til både Dali og B&W opp til 10.000kroners-klassen, og særlig hvis man ser på prisen på Dynavoice i forhold. Husk også at det er en del justeringsmuligheter både på mellomtone og hvor mange bassrefleksporter man vil åpne.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hrmph... Hvorfor skal alt være så vanskelig...
    Har sett på følgende høyttalere med tilhørende senter/bakhøytt. Skal brukes i hjemmekino (uten sub) og til musikk som metall, rock, pop og litt klassisk. Også bor jeg litt grisgrendt til så jeg kan liksom ikke bare dra å høre på heller

Dali Suite 2.8
    B&W DM604 S3
    Dynavoice Challenger M85
    Klipsch RF-82

Hva i all verden skal man velge? Dette er bare et lite knippe av det jeg har sett på :S

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MuD
    eg trur eg holder ein knapp på Dynavoice. eg har sjølv testet den mot høytalere i 15000,- klassen og den utkonkurerte dei. les litt rundt på erfaringer. og prøv og hør med dei som har den høytaleren i nærheten av der du bor, kansje du kan få prøvelytte.
    Nå vet jeg ikke om det er kvantesprang mellom 65 og 85 modellene, men 65 modellen er god til prisen, men å si at den utkonkurrerer høytalere til 15 000 kroner er tull. Da har ikke du hørt mange høyttalere til 15 K. Dynavoice spiller ok, men mangler en god del, spesielt i oppløsning, diskant og har ikke mye "x-faktor" i lyden. Mye for pengene jada, men ikke så enormt bra. Kommer an på bruksområdet.

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shakudu
    Hrmph... Hvorfor skal alt være så vanskelig...
    Har sett på følgende høyttalere med tilhørende senter/bakhøytt. Skal brukes i hjemmekino (uten sub) og til musikk som metall, rock, pop og litt klassisk. Også bor jeg litt grisgrendt til så jeg kan liksom ikke bare dra å høre på heller

Dali Suite 2.8
    B&W DM604 S3
    Dynavoice Challenger M85
    Klipsch RF-82

Hva i all verden skal man velge? Dette er bare et lite knippe av det jeg har sett på :S
    det spørs jo alt etter hva elektronikk ol du har... klipch er jo enormt lettdrevne og fungerer ilag med all elektronikk. minuset der er diskanthorn. enten elsker du det eller så hater du det.

dynavoice challenger 85 er akkurat det samma som proson 8255, så det hadde eg styrt unna. helt like element og innmat, bara ulik kabinett....Komplett.se - Proson Conquest 8255, Golvhögtalare, Calvados, Levereras i par

koster som du ser 1695 kroner i sverige, og du får hva du betaler for...

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som cybervision_ sier så kan ikke dynavoice modellene måle seg med så dyre høyttalere de spiller bra _til prisen_ har hørt mange høyttalere til 10-15k som spiller mye bedre enn Dynavoice.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jo jeg hørt begge deler. B&W 603 og 604 mot Dynavoice M85 og M65. For å være ærlig, så har Dynavoice LANGT igjen for å slå begge B&W høyttalerne som nevnt lengre opp. Dynavoice spiller høyere ja, men B&W spiller både dypere i bassen og har mye mer oppløst topp. Så hvem som er best, kommer ann på hva DU er ute etter, og hva du hører på av musikk. Men spiller du dunk dunk musikk, så er nok Dynavoice mer artig å høre på. Den er som nevnt litt mer party preg over seg, mens B&W har det stikk motsatte av det.

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Nå har jo jeg hørt begge deler. B&W 603 og 604 mot Dynavoice M85 og M65. For å være ærlig, så har Dynavoice LANGT igjen for å slå begge B&W høyttalerne som nevnt lengre opp. Dynavoice spiller høyere ja, men B&W spiller både dypere i bassen og har mye mer oppløst topp. Så hvem som er best, kommer ann på hva DU er ute etter, og hva du hører på av musikk. Men spiller du dunk dunk musikk, så er nok Dynavoice mer artig å høre på. Den er som nevnt litt mer party preg over seg, mens B&W har det stikk motsatte av det.

Tviler ikke på at du har noen poenger der, men når jeg ser det står "B&W 4 ever"
    i signaturen din så er vel ikke helt upartisk..hehe :P

Har forøvrig selv en B&W ASW 650, helt ok

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Suite 2.8
    B&W DM604 S3
    Dynavoice Challenger M85
    Klipsch RF-82

Hva i all verden skal man velge? Dette er bare et lite knippe av det jeg har sett på :S[/QUOTE]

triangle er et meget ok merke, høytalerne har meget fin finish itilegg til very nice lyd... triangle altea feks er meget bra...

eg vurdere oppdaterting til altea høytalere, men har endå ikke bestemt meg...

patos lyric serien er og meget bra! som du seier, det er flusst å velge i... og alt i alt er det elektronikk du har sammen med høytalere som avgjør resultatet!

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Tviler ikke på at du har noen poenger der, men når jeg ser det står "B&W 4 ever"
    i signaturen din så er vel ikke helt upartisk..hehe :P

Har forøvrig selv en B&W ASW 650, helt ok
    Hehe, det er vel både og igrunn. Men du har et poeng der ja Den suben fungerer veldig bra på musikk vet jeg! Men at Dynavoice regnes på nivå med B&W 2 beste høyttalere i 600 serien syntes jeg er litt drøyt egentlig. Men folk må for all del bestemme selv. Jeg kommer med min mening som alle andre gjør. :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W'Eier
    Hehe, det er vel både og igrunn. Men du har et poeng der ja Den suben fungerer veldig bra på musikk vet jeg! Men at Dynavoice regnes på nivå med B&W 2 beste høyttalere i 600 serien syntes jeg er litt drøyt egentlig. Men folk må for all del bestemme selv. Jeg kommer med min mening som alle andre gjør. :-D

Jo, sant nok..blir vel litt drøyt..hehe Var forøvrig ikke ment som noen sarkasme eller noe sånt..bare en liten spøk Det eneste jeg i grunn kunne tenke meg å gjøre med subben er å bytte ut de originale plastføttene med spikes eller dempeputer.. Noen meninger her omkring dette eller? Har subben ved siden av godstolen/sweetspot og opplever når jeg gir litt trykk på volumet at der rister i stolen..liker igrunn ikke det. Dc12erne står rett på gulvet uten spikes, sikkert ikke så bra det heller..

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt på soundcare spikes på min sub, synes selv den fikk et bra løft da iforhold til gummiknottene som fulgte med suben. Også slipper eg riper i parketten

M6 er riktig gjengedimmensjon til den suben.

Link:
    https://secureweb.activeisp.com/w000...er.asp?prod=37

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lokie
    Satt på soundcare spikes på min sub, synes selv den fikk et bra løft da iforhold til gummiknottene som fulgte med suben. Også slipper eg riper i parketten

M6 er riktig gjengedimmensjon til den suben.

Link:
    https://secureweb.activeisp.com/w000...er.asp?prod=37

Takker for tips og link! Lekker B&W serie du har der! Hvor høyt har du stilt volumet å subben når du ser film?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •