Snell 18" sub + Midgard Oberon 6.1?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Snell 18" sub + Midgard Oberon 6.1?

Kan dette bli en bra kombinasjon? Har fått låne en Snell A Reference 18" sub som jeg har tenkt å teste i oppsettet mitt. Håper bare Midgard blokken har nok "krutt" til å dra høyttaleren skikkelig.. Finner ut mer i morgen når jeg får skaffet meg en høyttaler ledning til å koble den på blokken med.. Tenkte ikke på det da jeg lånte subben..

Newcomer Synergy sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OT, men hvor har du fått tak i denne sub'n? Noe som skal selges?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ser jeg frem til å høre mer om!

Har den aktivt filter?

Kan du ta noen bilder og legge ut?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Synergy
    OT, men hvor har du fått tak i denne sub'n? Noe som skal selges?
    Nei, er nok ikke noe som skal selges.. Er bare en kammerat av meg som som hamstra 3 par med Snell A Reference(2 stk. tårn, og 2 stk. 18" sub pr. par) for bruk i et surroundoppsett.. Og så har han ikke plass til flere enn 4 18" Sneller i oppsettet sitt, så da har han 2 stk. til overs.. Tenkte liksågodt at jeg kunne teste en av dem i mitt oppsett for å se hvor bra det blir.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dette ser jeg frem til å høre mer om!

Har den aktivt filter?

Kan du ta noen bilder og legge ut?
    Det fulgte vel med noen aktive filtere, men de blir ikke brukt, han kammeraten min brukte de aktive delefilterene en stund, men det viste seg at de skapte problemer for resten av elektronikken.. Bruker heller Small/Large settingene på forforsterkeren. Det er den samme løsningen jeg har tenkt å bruke den til i mitt oppsett, altså Sub-ut ifra forforsterkeren til Midgard blokken..

Joda, kan sikkert få tatt noen bilder. Er ikke så veldig spennende, den er bare veldig diger..

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig nysjerrig på hva for et element de kan ha brukt.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snell A Ref. er heftig!:-D Tror ikke du få problemer med å drive sub'n med Oberon 6.1. Jeg har hørt de spille bra med mye mindre effekt enn det.
    Han kameraten din, har han en 3000GT?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Synergy
    Snell A Ref. er heftig!:-D Tror ikke du få problemer med å drive sub'n med Oberon 6.1. Jeg har hørt de spille bra med mye mindre effekt enn det.
    Han kameraten din, har han en 3000GT?
    Aye, det er samme fyr det ja.. Han har vel mest sansynlig over 50% av Snell A Reference høyttalerne i Norge, er vel ikke snakk om det store antallet som er produsert totalt sett heller..

Joda, han bruker for øyeblikket noen Denon monoblokker for å drive dem, er vel mellom 2-300 watt dem er spesifisert til.. Så i teorien skal det bli bedre med 6.1, har iallefall fått tak i kabel nå, så det er bare snakk om å få tid til å satt seg ned og testa litt.. Har hatt en av dem på lån tidligere, men ikke med en så kraftig forsterker..

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Aye, det er samme fyr det ja.. Han har vel mest sansynlig over 50% av Snell A Reference høyttalerne i Norge, er vel ikke snakk om det store antallet som er produsert totalt sett heller..

Joda, han bruker for øyeblikket noen Denon monoblokker for å drive dem, er vel mellom 2-300 watt dem er spesifisert til.. Så i teorien skal det bli bedre med 6.1, har iallefall fått tak i kabel nå, så det er bare snakk om å få tid til å satt seg ned og testa litt.. Har hatt en av dem på lån tidligere, men ikke med en så kraftig forsterker..
    Hehe! ALT vil gi bedre resultat enn de monoblokkene han idag har. Jeg har såvidt snakket med samme fyren og etter hva jeg skjønte så er han klar over de store svakhetene som denon blokkene har ;-)
    Du kan hilse han fra en tidligere POA 6600 eier og anbefale han å bytte dem ut, jeg har ikke angret ett sekund på at jeg kvittet meg med mine

A

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    POA 6600 og POA 4400 ble jo hyppig brukt til demo på A og B da HFK hadde dem. Det er vel ingen som er spesielt uenige om at det ikke var verdens beste synergi. Jeg husker ikke hva annet de hadde på den tiden, men jeg mener de hadde noe som skulle funke bedre. Lurer på om det kan ha vært Aragon?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    POA 6600 og POA 4400 ble jo hyppig brukt til demo på A og B da HFK hadde dem. Det er vel ingen som er spesielt uenige om at det ikke var verdens beste synergi. Jeg husker ikke hva annet de hadde på den tiden, men jeg mener de hadde noe som skulle funke bedre. Lurer på om det kan ha vært Aragon?
    De hadde Aragon på den tiden ja, og de gjør nok en langt bedre jobb enn denon blokkene, og det var vel på den tiden NAD 208 så dagens lys for første gang, tror den også ville fungert ganske bra. 208 er vel den største forsterkeren NAD har laget noensinne?

A

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev

Ja, jeg har snakket med han noen ganger tidligere. Forsøkt å fatt på et par av Snellene hans Som du skjønner så gikk ikke det....:-?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, kan iallefal si at kombinasjonen fungerer veldig bra ilag. Er spesielt veldig fornøyd med at 18" elementet fører til en mye jevnere bassgang i hele rommet. Føler ikke noe savn av kontant bass kontra de "kjappe" 12" elementene. Det er ganske tydelig at et 18" element ved samme lydtrykk ikke behøver å "skyve" lyden like kraftig, noe som resulterer i mindre basstransport til veggen den står inntil.

Irriterer meg at det var først i går at jeg fant ut at den brukermanualCDen til Oberoene inneholdt musikk.. Særdeles god musikk også!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, bak på forsterkeren står det at du skal lese manualen før du kobler til forsterkeren.

Inne i papirmanualen står det at det er musikk på CD-en.

BUSTED!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •