Nytt anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3

Tråd: Nytt anlegg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt anlegg

Jeg skal bygge nytt anlegg. Tidligere var planen å bare kjøpe anlegg for platespiller. Men nå skal jeg ha høyttalere/forsterker som kan kobles til flere ting. Altså, jeg skal koble flere lydkilder til en forsterker. Det som skal kobles sammen til forsterkeren er TV, DVD(med surround) og platespiller.

Jeg trenger forsterker, platespiller, to gulvhøyttalere. Budsjett: Siden det er en litt langvarig investering, kjører jeg et budsjett på 8 konger. Platespilleren blir Denon-modellen til rett under 2 000kr på HiFi-klubben. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal ha. Så jeg har 6 000 kr til rådighet til forsterker og gulvhøyttalere.

TVen, altså kanalene. Skal høres fra de to store gulvhøyttalerene. Slik at lyden ikke høres fra de innebygde høyttalerene.

DVDen, jeg har et 5.1 oppsett, surround. Kan jeg koble ut de to høyttalerene og koble på to store gulvhøyttalere istedenfor?

Platespilleren, skal bare høres fra de to store gulvhøyttalerene.

Selve oppsettet, er det mulig å gjennomføre?

Takk for alle svar

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mathiasman
    Jeg skal bygge nytt anlegg. Tidligere var planen å bare kjøpe anlegg for platespiller. Men nå skal jeg ha høyttalere/forsterker som kan kobles til flere ting. Altså, jeg skal koble flere lydkilder til en forsterker. Det som skal kobles sammen til forsterkeren er TV, DVD(med surround) og platespiller.

Jeg trenger forsterker, platespiller, to gulvhøyttalere. Budsjett: Siden det er en litt langvarig investering, kjører jeg et budsjett på 8 konger. Platespilleren blir Denon-modellen til rett under 2 000kr på HiFi-klubben. Ellers vet jeg ikke hva jeg skal ha. Så jeg har 6 000 kr til rådighet til forsterker og gulvhøyttalere.

TVen, altså kanalene. Skal høres fra de to store gulvhøyttalerene. Slik at lyden ikke høres fra de innebygde høyttalerene.

DVDen, jeg har et 5.1 oppsett, surround. Kan jeg koble ut de to høyttalerene og koble på to store gulvhøyttalere istedenfor?

Platespilleren, skal bare høres fra de to store gulvhøyttalerene.

Selve oppsettet, er det mulig å gjennomføre?

Takk for alle svar
    Sikkert ja..
    Men, med det budsjettet ville jeg ha satset på brukt og stereo..
    for siden bygge ut.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg tenker å kjøpe brukt. Har forstått at man får mer for pengene da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •