Z-5500 eller et ordentlig anlegg?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Z-5500 eller et ordentlig anlegg?

Hei!

Har lyst til å kjøpe meg et anlegg nå =)
    Skal kobles til pc og brukes til musikk og film.
    Har sett litt på Z-5500, men det blir kanskje litt dumt hvis jeg har tenkt til å oppgradere senere? For jeg kommer NESTEN garantert til å oppgradere når jeg blir lei z-5500 hvis jeg hadde kjøpt det..

Har sett litt på
    Dynavoice Magic+Pioneer VSX-416
    Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

med
    Dynavoice Challenger Sub 10
    Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Går det? =P
    Er ikke så veldig god på det her for å si det sånn

Takk på forhånd
    Lasse.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

joa

Det er ikke rart du lurer litt på dette, men det er to vidt forskjellige systemer.

jeg kan gi deg noen tips, z-5500 og et sett med Dynavoice F6.

Logitech er brutal og høylytt! passer til mp3 og film forran en liten tv eller en PC skjerm, det er ikke det man setter opp i stua og det har lett for å bli stående som stereo ettersom man ikke gidder å montere det mer peramnent.
    det har heller ikke muligheten for oppgradering som du nevnte.

Dynavoice er derimot et valg som egner seg bedre til stua og som et skikerlig surround sett, du har muligheten til å oppgradere mer hva det skal være bedre forsterker, spikes, kabler eller bedre lydkilde.
    Du kan få vegger og tak i bevegelse også med dette utstyret men du kan nok ikke vekke hele huset som du kan med Logitech.
    nå snakker jeg om kunn et sett f6 som jeg har!
    når du får deg hele surround settet er det nok litt av en opplevelse, men jeg ville holdt på grisen min litt lenger slik at jeg kunne kjøpe en XTZ subb i steden for den du nevnte der. Syns du får langt mer for pengene dine ved å kjøpe XTZ men det er jo også noe du kan oppgradere til senere såklart.

Til ditt bruk ville jeg nok ha annbefalt Z-5500 når det gjelder data (bruker fortsatt mitt til det) men om du tror du vil føle for å oppgradere og kanskje vil bruke det mye til musikk og kanskje til en kino senere så ville jeg gått for Dynavoice (med en god subb er dette også veldig morsomt men kommer til å koste deg over det dobbelte av logitech systemet)+ oppgraderinger.....
    Du går lei Logitech, og hadde jeg hatt valget i dag hadde jeg valgt Dynavoice ettersom jeg er litt over det å kunn bruke det til pc nå satte jeg for morroskyld opp Logitech systemet i surround runt meg med en god klassisk cd i cdskoffen og det er også kos det er det.

Du gjør ikke feil ved kjøp av noen av disse, og jeg syns du har funnet deg to av de beste alternativene jeg kan tenke meg i denne prisklassen!

kort sagt : velg Logitech om du vil beholde det til dataen. det er så billig at du kan begynne på nytt om du absolutt vil oppgradere og da kan du gå for en god stereo istedenfor full surround (har gjort det selv).
    : velg Dynavoice hvis du kommer til å bruke CDer og bruke det i en stue senere. her har du en god start på noe du kan ha mye morro av å oppgradere, det er jo halve morroa i mitt tilfelle

ta en kikk på min kino og hifi.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Det er ikke rart du lurer litt på dette, men det er to vidt forskjellige systemer.

jeg kan gi deg noen tips, z-5500 og et sett med Dynavoice F6.

Logitech er brutal og høylytt! passer til mp3 og film forran en liten tv eller en PC skjerm, det er ikke det man setter opp i stua og det har lett for å bli stående som stereo ettersom man ikke gidder å montere det mer peramnent.
    det har heller ikke muligheten for oppgradering som du nevnte.

Dynavoice er derimot et valg som egner seg bedre til stua og som et skikerlig surround sett, du har muligheten til å oppgradere mer hva det skal være bedre forsterker, spikes, kabler eller bedre lydkilde.
    Du kan få vegger og tak i bevegelse også med dette utstyret men du kan nok ikke vekke hele huset som du kan med Logitech.
    nå snakker jeg om kunn et sett f6 som jeg har!
    når du får deg hele surround settet er det nok litt av en opplevelse, men jeg ville holdt på grisen min litt lenger slik at jeg kunne kjøpe en XTZ subb i steden for den du nevnte der. Syns du får langt mer for pengene dine ved å kjøpe XTZ men det er jo også noe du kan oppgradere til senere såklart.

Til ditt bruk ville jeg nok ha annbefalt Z-5500 når det gjelder data (bruker fortsatt mitt til det) men om du tror du vil føle for å oppgradere og kanskje vil bruke det mye til musikk og kanskje til en kino senere så ville jeg gått for Dynavoice (med en god subb er dette også veldig morsomt men kommer til å koste deg over det dobbelte av logitech systemet)+ oppgraderinger.....
    Du går lei Logitech, og hadde jeg hatt valget i dag hadde jeg valgt Dynavoice ettersom jeg er litt over det å kunn bruke det til pc nå satte jeg for morroskyld opp Logitech systemet i surround runt meg med en god klassisk cd i cdskoffen og det er også kos det er det.

Du gjør ikke feil ved kjøp av noen av disse, og jeg syns du har funnet deg to av de beste alternativene jeg kan tenke meg i denne prisklassen!

kort sagt : velg Logitech om du vil beholde det til dataen. det er så billig at du kan begynne på nytt om du absolutt vil oppgradere og da kan du gå for en god stereo istedenfor full surround (har gjort det selv).
    : velg Dynavoice hvis du kommer til å bruke CDer og bruke det i en stue senere. her har du en god start på noe du kan ha mye morro av å oppgradere, det er jo halve morroa i mitt tilfelle

ta en kikk på min kino og hifi.
    Takk for et langt og fint svar

Regner med jeg kommer til å gå for F6 settet da Men må nok vente til neste lønning..

Og når jeg får råd etter det så blir det vel kanskje en XTZ sub

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er forsterkeren da? Grei?

Er denne: Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se
    mot denne: Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lasseleeten
    Takk for et langt og fint svar

Regner med jeg kommer til å gå for F6 settet da Men må nok vente til neste lønning..

Og når jeg får råd etter det så blir det vel kanskje en XTZ sub
    Jeg lover deg at du blir fornöyd med xzt subben, den er spesiellt bra til musikk
    og er etter min mening betydelig mye bedre enn 10 tommeren som fölger med logitech settet selv om den i seg er helt rå til filmbruk!!!
    Lykke til!!!
    Trond

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TrondBerg
    Jeg lover deg at du blir fornöyd med xzt subben, den er spesiellt bra til musikk
    og er etter min mening betydelig mye bedre enn 10 tommeren som fölger med logitech settet selv om den i seg er helt rå til filmbruk!!!
    Lykke til!!!
    Trond
    Takk

Blir nok en stund til jeg får subben..
    Har tenkt til å bestille dynavoice F-6 nå og forsterkeren.
    Så subben. SÅ resten av den "pakka", eller 2 F-6 til. Hva tror dere?

Burde jeg skifte på rekkefølgen? =P
    Tjener ikke så altfor mye siden jeg går på skole og jobber 3 dager i uka ved siden av det..

Og sliter litt med fargen her.. Synes den svarte pianolakken er veeldig fin, men koster jo litt mer enn den andre.. Og den svarte får jeg bare tak i hos surround.no så vidt jeg vet..
    Men siden man ikke får XTZ subben i sånn lys farge så blir det vel svart..

Noen som vet hvilke andre steder jeg kan få tak i F-6 svart? I norge =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant ut at netthandelen har auksjoner på F6 i svart

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jepp

Sitat Opprinnelig postet av TrondBerg
    Lykke til!!!
    Trond

Så kan de ikke helt sammeliknes heller da
    men jeg ville nokk ha gjort det selv også. Brukte alikevel Logitech i ett og et halvt år før jeg kjøpte meg noe annet.
    Var i militæret blandt annet, hadde det med meg opp til nordnorge på kaserna. var det beste der for å si det sånn, men er jo litt ekstremt det da.

Ville nok kanskje godt for to sett f6 hvis du vurderer å dele på kjøpet litt, men det tar jo ekstra plass og ekstra krefter å drive. (lette å drive så går nok bra)
    Netthandelen har fått tilbake F6 nå ja mulighet for gode dealer på dem der men husk at du må regne med at det koster 250,- i frakt og gebyr så ikke gi mer enn maks 700,- på auksjonene. reel pris er da 950,- og blir det noe høyere enn det kan du kjøpe et annet sted.

Du har lyst på Svarte altså?
    det ville vel passet best med subben også, men skjekk at du kan få allt i sort da bare så senteren ikke er lys trefarge mener jeg.

Forsterkeren er grei den, ikke alt for mye krefter, men det blir mindre merkbart med en subb til å gjøre de tyngste jobbene. husk å beregn kostnad av kabler også, selvom du får greie kabler til 20kr meteren så blir det fort litt penger av det. Spikes kan også være lurt men kjøp billig, hadde selv soundcare superspikes på mine F6 og de koster jo nesten halvparten av høytaleren. hehe det er ikke vits i men lurt å få dem litt opp fra gulvet og få noen små tyngdepunkter. spiller merkbart bedre da.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kanskje disse

Her er noen "føtter" til høytalerene som ikke kostet all verdens: Surround.no
    250,- for 8st.

Hos surround koster sorte F6 høytalere hele 1290,- eks frakt!
    det er overprising, fikk tilslaget på et par i lysttre hos netthandelen for 540,- eller 790,- totalt. for svarte bør du nok regne med å betale mellom 900,- og 1100,- med frakt. du skal ikke behøve å betale mer enn det.

på Fynda.se ser jeg at de selger alt samlet til 4000,- svenske godt kjøp om du får dem hit uten ekstra avgifter. (vet ikke hvordan det fungerer desverre)
    og sorte F6 til 990,- det er rimlig. 495:- for senteren er også bra.
    gode priser der, men ville kanskje skjekket litt om en annen forsterker, hør hva andre på forumet har av billige forsterkere, men jeg ville råde deg til å kjøpe Yamaha, Pioneer eller kanskje en rimlig Denon.
    se om du finner noe brukt kanskje, da kunne du se etter HK eller NAD.
    hold deg unna eltax og liknende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kan de ikke helt sammeliknes heller da
    men jeg ville nokk ha gjort det selv også. Brukte alikevel Logitech i ett og et halvt år før jeg kjøpte meg noe annet.
    Var i militæret blandt annet, hadde det med meg opp til nordnorge på kaserna. var det beste der for å si det sånn, men er jo litt ekstremt det da.

Ville nok kanskje godt for to sett f6 hvis du vurderer å dele på kjøpet litt, men det tar jo ekstra plass og ekstra krefter å drive. (lette å drive så går nok bra)
    Netthandelen har fått tilbake F6 nå ja mulighet for gode dealer på dem der men husk at du må regne med at det koster 250,- i frakt og gebyr så ikke gi mer enn maks 700,- på auksjonene. reel pris er da 950,- og blir det noe høyere enn det kan du kjøpe et annet sted.

Du har lyst på Svarte altså?
    det ville vel passet best med subben også, men skjekk at du kan få allt i sort da bare så senteren ikke er lys trefarge mener jeg.

Forsterkeren er grei den, ikke alt for mye krefter, men det blir mindre merkbart med en subb til å gjøre de tyngste jobbene. husk å beregn kostnad av kabler også, selvom du får greie kabler til 20kr meteren så blir det fort litt penger av det. Spikes kan også være lurt men kjøp billig, hadde selv soundcare superspikes på mine F6 og de koster jo nesten halvparten av høytaleren. hehe det er ikke vits i men lurt å få dem litt opp fra gulvet og få noen små tyngdepunkter. spiller merkbart bedre da.
    Mange gode tips her =)
    Får alt i sort ja..
    Håper bare jeg får de høyttalerene til en grei pris idag
    Også får jeg vel bestille forsterkeren nå snart =)

Men hjelper det veldig mye med spikes? =P
    Og er det greit at det neste jeg bestiller blir sub? =P Eller burde jeg bestille et sett med F-6 til ved neste lønning? =P
    Har lyst på sub, men koster jo litt da. Får sjekke hvor mye jeg har tjent ^^, Har et lån hos pappa også som jeg må betale rimlig mye på =P

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er noen "føtter" til høytalerene som ikke kostet all verdens: Surround.no
    250,- for 8st.

Hos surround koster sorte F6 høytalere hele 1290,- eks frakt!
    det er overprising, fikk tilslaget på et par i lysttre hos netthandelen for 540,- eller 790,- totalt. for svarte bør du nok regne med å betale mellom 900,- og 1100,- med frakt. du skal ikke behøve å betale mer enn det.

på Fynda.se ser jeg at de selger alt samlet til 4000,- svenske godt kjøp om du får dem hit uten ekstra avgifter. (vet ikke hvordan det fungerer desverre)
    og sorte F6 til 990,- det er rimlig. 495:- for senteren er også bra.
    gode priser der, men ville kanskje skjekket litt om en annen forsterker, hør hva andre på forumet har av billige forsterkere, men jeg ville råde deg til å kjøpe Yamaha, Pioneer eller kanskje en rimlig Denon.
    se om du finner noe brukt kanskje, da kunne du se etter HK eller NAD.
    hold deg unna eltax og liknende.
    Blir litt vanskelig å få de fra sverige til Norge uten moms =( Har ikke postkasse i Sverige heller..
    Kan sjekke om jeg finneren brukt forsterker =)

Men den subben da. Koster jo endel for meg (=P), men jeg har jo veldig lyst på den. Men er det ingen andre subber i den prisklassen, helst under, som er nesten like bra?
    Men hvis dere mener den overgår alt annet i den prisklassen så blir det vel den da =P

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

subb, spikes og amp

Spikes hjelper mye når du drar på litt, var usikker på saken selv men merket helt klart forskjeld. forkjelden på dyre og billige spikes derimot er jeg ikke kar om å høre.
    men ikke det du trenger å tenke på før du har tilnærmet ferdig system.

XTZ 12" eren er utrolig god og er for uten "billig" svs den morsomste subben under 6000,- ingen av de billigere subbene som er i nærheten av den desverre, men jeg har ikke hørt de nye små subbene til XTZ 10 og 8" erene.
    Men jeg ville helt klart spart opp de 3500,- til 12"eren : XTZ 99 W12 i Pianolakk

Men kjøp ferdig surrounden med to sett F6 og center og koble til subben til slutt.... det ville jeg ha gjort. da har du et fullt system som du kan bruke til film og så kan du glede deg til oppgraderingen det vil bli med subb.

Gjør selv akkurat det i større skala, skal kjøpe en SVS plus2 tenker jeg 11,000,- tror jeg det var. etter at jeg har fått en surround prosessor i hus samt en senter som passer.

Forsterker kan du godt kjøpe brukt, men ikke let deg skakk kanskje : http://avforum.no/avtorget/showprodu...1689&cat=last7
    kan kjøpe en rimlig en med mulighet for effekt trinn i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spikes hjelper mye når du drar på litt, var usikker på saken selv men merket helt klart forskjeld. forkjelden på dyre og billige spikes derimot er jeg ikke kar om å høre.
    men ikke det du trenger å tenke på før du har tilnærmet ferdig system.

XTZ 12" eren er utrolig god og er for uten "billig" svs den morsomste subben under 6000,- ingen av de billigere subbene som er i nærheten av den desverre, men jeg har ikke hørt de nye små subbene til XTZ 10 og 8" erene.
    Men jeg ville helt klart spart opp de 3500,- til 12"eren : XTZ 99 W12 i Pianolakk

Men kjøp ferdig surrounden med to sett F6 og center og koble til subben til slutt.... det ville jeg ha gjort. da har du et fullt system som du kan bruke til film og så kan du glede deg til oppgraderingen det vil bli med subb.

Gjør selv akkurat det i større skala, skal kjøpe en SVS plus2 tenker jeg 11,000,- tror jeg det var. etter at jeg har fått en surround prosessor i hus samt en senter som passer.

Forsterker kan du godt kjøpe brukt, men ikke let deg skakk kanskje : http://avforum.no/avtorget/showprodu...1689&cat=last7
    kan kjøpe en rimlig en med mulighet for effekt trinn i tillegg.
    Hehe okey

Får prøve å spare opp til den subben da
    Men vet ikke om jeg klarer å holde meg helt til jeg har fått kjøpt ett f6 sett til og center =p

Får se på neste lønning ^^,

Men hva synes du om lyden i F6 da?
    Har foreløbig høyeste bud på netthandelen =P

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror nok du kommer til å bli fornøyd med dynavoice settet.
    her er en test av de om du ikke har sett den før:Lyd og Bilde : Kjøpeguide

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    tror nok du kommer til å bli fornøyd med dynavoice settet.
    her er en test av de om du ikke har sett den før:Lyd og Bilde : Kjøpeguide
    Ja, det er vel ikke uten grunn det får 10 på endel tester?

Bleh, prisen på det fra netthandelen er nå 850 kr =P Får vel heller prøve å by på det som kommer etter det.
    Fra 23:00 til 11:00, men jeg får ikke sjekka hva budet er da, for jeg er på skolen =(

Nå er prisen 999 =P

Jeg får vel stille klokka mi etter netthandelen så gå ut av timen rett før kl 11 ^^,

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har XTZ 99 W10.16 Pianolakk kommet på surround.no. Kanskje jeg kjøper den? Har ikke akkurat så veldig stort rom. Noen som har testet denne?

XTZ 99 W10.16 Pianolakk

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vant en auksjon nå Noen andre som har handla F6 på netthandelen?
    Hvor lang tid tar frakt? =P

Får vel bestille meg kabler og forsterker nå.
    Noen som har en god kabel å anbefale?

Edit:
    Lurer på en ting til.. Hvordan "kontakter" trenger man på kablene? Så de passer forsterkeren og høyttalerene hvis dere skjønner =P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •