System Audio vs. B&W!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

System Audio vs. B&W!

Jeg er spent på hva folket mener om denne duellen. Var på messa til HFCK og ble veldig overrasket over SA Explorer. Har hørt 1750 før men da var jeg ikke videre imponert. Kanskje noe med lokalet, matching eller var det kablene? Husker ikke hvilket merke de var matchet med. På messa var det iallefall Hegel.
    Har selv B&W803D og synes den er foreløpig den beste HT jeg har hørt. Lydsignaturen var jo en helt annet i SA i forhold til B&W, men jeg fikk stor sans for Explorer likevel. Og ja, jeg vet prisene ikke er sammenlignbare. Men det er vel lyden som teller?

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg falt hvertfall helt for Explorer da jeg hørte de. Jeg tenkte at disse kommer jeg til å kjøpe en gang jeg får masse penger til overs. Men så tipsa jammen selgern meg om at de skulle ha ombyggingssalg dagen etter, og at jeg kunne få I30, CD31 og Explorer til 20% avslag. Og vips, så var de solgt!

Tror du kan gjette hvilken av de to parene jeg ville valgt

Edit: Var litt rask i svingene her. Jeg har ikke hørt de B&W'ene, men det er, som du sier, en litt annen prisklasse, så de er ikke mye aktuelle for meg heller. Hvorfor selger du forresten?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får være litt motvekt jeg da. Av disse to ville jeg valgt B&W 803D "hver" gang.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisen tilsier vel litt lite. BW skal tjene inn igjen på "research" etc. Mens andre kan treffe bullseye uten å gjøre så mye forarbeid. Selv syns jeg Patos sin nye highend serie er helt utrolig god, og passer nok kanskje meg bedre enn 803D, selv om det også er en forbanna god høyttaler.

EDIT: Har dog ikke hørt SA Explorer godt nok, men det vesle jeg har hørt har vært overraskende av SA å være.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du virkelig tenkt til å bytte ut 803D? Det er jo flotte høyttalere. Sjekk ut Focal 1027Be i så fall..... Rangert A i Stereophile. Valgte selv disse over div B&W (804 og 803D). På avsforum.com er det en som har byttet til disse fra......nettop B&W 803D. Har sikkert litt med personlige preferanser å gjøre også, men de er verdt en titt (eller lytt) om du er ute etter noe nytt. IMHO er 1027Be i en annen klasse enn Explorer på samtlige punkter, men den har også en høyere pris... Kanskje jeg ikke har fått en god demo.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morro å se at det er så "mange" som stemmer på Explorer. Håper det ikke er pga pris. Dette er jo en undersøkelse basert på 2 totalt forskjellige HT, som jeg liker. Diskanten er jo som silke i BW, mens cymbalene høres ut som det de er laget av i Explorer`n: nemlig metal. Hva man foretrekker er jo veldig opp til hver enkelt.

(Har ikke tenkt på noe nytt ennå nei.)

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    (Har ikke tenkt på noe nytt ennå nei.)
    Ok, jeg bare fikk følelsen av det ved å se på signaturen din...

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er strålende fornøyde med mine Explorer, kjører de på Primare.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde helt klart valgt B&W fremfor SA. Evt så kan du jo gjøre som Håkon foreslå, høre på JMlab 1027BE...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg hadde helt klart valgt B&W fremfor SA. Evt så kan du jo gjøre som Håkon foreslå, høre på JMlab 1027BE...
    Evt. du kan lese siste innlegget mitt. Har ikke tenkt på noe nytt. Det betyr ikke at jeg ikke selger unna...:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    System Audio brukte fem år på utviklingen av Explorer. Så om du tenkte at de traff bullseye ved flaks så må det være et rimelig svært bullseye ;-)

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Prisen tilsier vel litt lite. BW skal tjene inn igjen på "research" etc. Mens andre kan treffe bullseye uten å gjøre så mye forarbeid. Selv syns jeg Patos sin nye highend serie er helt utrolig god, og passer nok kanskje meg bedre enn 803D, selv om det også er en forbanna god høyttaler.

EDIT: Har dog ikke hørt SA Explorer godt nok, men det vesle jeg har hørt har vært overraskende av SA å være.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    803D er en av de beste høytalerene jeg har hørt. Explorer er en av de dårligeste høytalerene jeg har hørt. Tok min kone med for å høre på dem også og hun var raskt enig med denne besluttningen "en av de få hi-fi damene.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SA er langt fra min smak. Hva konstruktørene gjorde i de 5årene er en gåte
    Har kun hørt de på messen i Stavanger, men ser ingen grunn til å bruke mer tid på SA. Har hatt det og det må store forandringer til før det blir nye kjøp.
    Slanke og pene men ingen golyd.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å? dårligere enn 1750? for 1750 er en god høyttaler.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    SA er langt fra min smak. Hva konstruktørene gjorde i de 5årene er en gåte
    Har kun hørt de på messen i Stavanger, men ser ingen grunn til å bruke mer tid på SA. Har hatt det og det må store forandringer til før det blir nye kjøp.
    Slanke og pene men ingen golyd.
    Hva de gjorde de 5 årene er vel en bedriftshemmelighet, men du kan sikkert være litt åpen om hvorfor du misliker Explorer?

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt begge høytalerene ved flere anledninger og i ulike rom og med forskjellig utstyr tilkoblet.

Jeg synes begge er fantastisk bra. Det er kanskje litt mer "live" sound i Explorer i forhold til B&W. B&W har jo fått endel "kritikk" for å være litt kjedelige og nøytrale.

Når det er sagt, må jeg tilføye at Explorer trenger vanvittig god plass for å spille optimalt. Hvis ikke blir bassen litt "boomet" og det låter dårlig. Jeg tør påstå at de trenger hvertfall 70 cm til bakvegg og likedan til sidene.

Jeg kunne ikke hatt Explorer i min stue i dag pga plassmangel.

Uansett hva du går for så blir du nok fornøyd.

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo veldig ann på hva slags musikk du hører på da ... SA er jo "små" elementer, som er beregnet for å bevege seg raskt. noe B&W ikke er. Jeg mener å ha lest at SA har de "raskeste" elementene, noe som passer ekstremt bra til div. metal.

Til min musikksmak (mye hip-hop, rap osv..) ville jeg valgt B&W. De passer mer til den type musikk, for B&W går dypere/spiller mer "dypbass" etter min mening.

Så hører du på metal, rock osv, som krever raske elementer pga. trommeslag, raske gitarspillinger, ville jeg gått for SA.

Hvis du derimot hører på litt roligere musikk som RnB, blues, osv ville jeg valgt B&W.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på standen for å høre Hegel H200 og fikk ikke inntrykk av den pga SA.
    +Pent utseende
    -Dønn kjedelig med svært lite dynamikk i lydbildet.
    -Diskanten manglet detaljer.
    -Bassmangel (bedre enn SA Ranger, men den hadde overhode ingen bass).
    Er vel negativ SA, men det er ingen profilerte høytalermerker som har skuffet meg mer.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Jeg har hørt begge høytalerene ved flere anledninger og i ulike rom og med forskjellig utstyr tilkoblet.

Jeg synes begge er fantastisk bra. Det er kanskje litt mer "live" sound i Explorer i forhold til B&W. B&W har jo fått endel "kritikk" for å være litt kjedelige og nøytrale.

Når det er sagt, må jeg tilføye at Explorer trenger vanvittig god plass for å spille optimalt. Hvis ikke blir bassen litt "boomet" og det låter dårlig. Jeg tør påstå at de trenger hvertfall 70 cm til bakvegg og likedan til sidene.

Jeg kunne ikke hatt Explorer i min stue i dag pga plassmangel.

Uansett hva du går for så blir du nok fornøyd.
    Akkurat som jeg skulle ha skrevet det sjøl

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det rart at det sies i tråden her at Explorer har dårlig bass. Jeg mener at under optimale forhold er den helt utrolig bra. Kanskje på grensen til for mye faktisk

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •