System Audio vs. B&W! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Prisen tilsier vel litt lite. BW skal tjene inn igjen på "research" etc. Mens andre kan treffe bullseye uten å gjøre så mye forarbeid. Selv syns jeg Patos sin nye highend serie er helt utrolig god, og passer nok kanskje meg bedre enn 803D, selv om det også er en forbanna god høyttaler.

EDIT: Har dog ikke hørt SA Explorer godt nok, men det vesle jeg har hørt har vært overraskende av SA å være.

Dog skal det sies at SA har brukt over 5 år på å utvilkle denne høyttaleren da, ikke at du mente spesefikt SA, men de har ihvertfall lagt alle hjernecellene i bløt på denne

EDIT: Ops, var visst sagt før, ble bare litt ivrig der..

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    .....for B&W går dypere/spiller mer "dypbass" etter min mening.....
    Det er vel en sannhet med modifikasjoner? B&W har mere volum i de nedre områder kanskje, men tror ikke den går dypere. Legger ved fakta klippet fra HFK og HFCK. Legg merke til -6dB på B&W sine målinger. Har dette noe med unøyaktig måling eller er det lagt til litt slingring?

Ex:
    # Frekvensområde (+/- 1.5): 30 – 35.000 Hz
    # Følsomhet (1W, 1 m): 90 dB
    # Delefilter (24 dB/okt.): 900 / 3000 Hz

803D:
    # Frekvensgang: 28-33.000 Hz (-6dB)
    # Frekvensgang: 35-28.000 Hz (-3dB)
    # Følsomhet: 90 dB
    # Delefrekvenser: 350Hz / 4kHz

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Homealone
    Synes det rart at det sies i tråden her at Explorer har dårlig bass. Jeg mener at under optimale forhold er den helt utrolig bra. Kanskje på grensen til for mye faktisk
    Testa de på HFCK på samme Hegel-utstyr som ble brukt på messa og fikk et helt annet inntrykk. Ikke minst sinnsykt forbedret inntrykk. Hadde med egne CD`er i alt fra ECM-innspilninger til Metallica via akkustisk og Zappa. Var mildt sagt overasket over hvor bra de også gikk nedover i bassen. Eneste som jeg savnet var litt mere "luft" i toppen som 803D har. Men som sagt tidligere høres cymbaler ut som cymbaler. Altså en veldig bra "live"-HT. Enn om disse messefolka kunne lagt littegranne mere arbeid i rommet? Tror rommet kødda det til i Molde iallfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kansje få mange på nakken nå, men jeg har per dags dato aldri hørt en B&W høytaler jeg har likt... Og har hørt 802D på Classé. Syns det blir for uengasjerende... kjedelig. I de billige klassene nedover synes jeg slt er direkte dårlig.. men det er da min mening. Har desverre ikke Hørt SA'ene, så opp mot 803D kan jeg ikke si noe..

MEN, litt utafor tema, så kan jeg si at jeg hørte den nye serien til DynaBel, og ble meget imponert! Denne skulle ikke ut i butikken før på mandag, men gutta hos eltek koblet de opp for meg (og en kamerat), og for et lydbilde!! Sånn jeg liker hvertfall. 16,5K ferdig bygd, men mye billigere vis man velger å gjøra litt sjøl

For at ikke skal være noen misforståelse her: Jeg synes DynaBel sine høytalere spilte fletta av B&W 802D, uten tvil.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt nysgjerrig på Dynabel jeg og. Har aldri hørt de, og det er 50 mil til Hovedstaden "bare" for å lytte. Litt for langt. Hører de også gir nok bunn og er veldig raske i de nedre oktaver, som Exploreren. Stemmer det?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer godt. Lynrask! Vis Økonomien er god, keän man gå opp på toppmodellen Euforia, det er skikkelige saker. Spiller som en drøm. Følg med på dynabel.no og se på de nye som kommer heter DynaBel 2.5S og er en 2 1/2 veis konstruksjon. Skikkelig påkostet delefilter, som alt anna fra eltek. 6900 for kit, 10500 kit m/kabinett, og 16500 ferdig. Jeg har tenkt meg det til 10500.

Har som sagt ikke hørt no særlig fra SA, men regner med at DynaBel vil imponere STORT!!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte på toppmodellen Euforia mot toppmodellen Explorer ja. Vært morro å sammenlignet. Men som sagt, langt å dra. Hva med å opprette samarbeid med butikker i de større byene, som f.eks Tonart i Tr.heim. Hadde nok solgt endel om lyden har den standarden som anmelderne skriver.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er 803D solgt. Som nevnt i en annen tråd, det er ikke morro.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •