Manglende bass

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Ruben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Manglende bass

Hei.
    har nettopp gått til innkjøp av et hjemmekino anlegg, men det er noe jeg lurer på: Når jeg kjører musikk i surround mode(DSP forhåndsinnstilt) føler jeg det komme svært mye bass fra høyttalerne( ett element i hver høyttaler) som gir skikkelig guff, men når jeg switcher over til stereo mode mister jeg mye av denne bassen, og det virker som basselementene slutter å jobbe så kraftig... Er dette naturlig, eller kan jeg gjøre noe med det?:neutral: har stilt på forsterkeren, og det hjelper litt, Men det virker ikke som om bassen kommer naturlig da.:?

Mvh Ruben

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ruben
    Hei.
    har nettopp gått til innkjøp av et hjemmekino anlegg, men det er noe jeg lurer på: Når jeg kjører musikk i surround mode(DSP forhåndsinnstilt) føler jeg det komme svært mye bass fra høyttalerne( ett element i hver høyttaler) som gir skikkelig guff, men når jeg switcher over til stereo mode mister jeg mye av denne bassen, og det virker som basselementene slutter å jobbe så kraftig... Er dette naturlig, eller kan jeg gjøre noe med det?:neutral: har stilt på forsterkeren, og det hjelper litt, Men det virker ikke som om bassen kommer naturlig da.:?

Mvh Ruben
    jeg har samme problem med min pioneer 1016. det er 0 bass. Skal sies at jeg også bare har 2 høyttalere koblet til.
    jeg spurte om råd på pioneer standen på electroworld i helgen, men de bare mente at jeg hadde feil og at jeg burde kalibrere høyttalerene på nytt... dårlig.

Men prøv og kalibrer bare med fronthøytalerene koble til recivereren, se om du får bedre bass da..

Seph

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må også gå inn på innstillingene, og se om HT står som small eller large. Skal stå som large hvis dem skal dure
    Og eventuelt så må du sjekke at det ikke står at du har sub på oppsettet ditt, inne på forsterkeren. For hvis det er tilfelle, så vil jo de dypeste signalene "forsvinne" til Sub'en du ikke har..

Ble dette forvirrende? Hehe, er litt trøtt fremdeles ops: ops:

Active
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    473
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du har sub sett dem small, da blir det bra med bulder fra subben, da den tar seg av bassen. Dersom du ikke har subb sett dem på large, er det no equalizer på reciveren? Slik at du kan stille på bass . treble etc?

Newcomer Ruben sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Ja det ordnet seg.. Gikk inn på oppsettet på forsterkeren, og stilte fronten på Large. Da ble det langte bedre. Har også stilt opp på bass ved justering fra forsterker, så går det strålende

Takk for tips

Mvh Ruben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •