er det mulig at subber ikke spiller godt sammen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

er det mulig at subber ikke spiller godt sammen?

Jeg har et nytt rom som jeg skal dedikere til kinoen. I den anledning så har jeg dratt inn subbene forsterkerne og frontene.

jeg satt opp subtårnet i "hjørnet sitt" og det trykket i brystet og ble nesten litt yr, i vill begeistring så koblet jeg opp min 10" SVS i det andre hjørnet. resultatet ble mindre trykk men fikk en følelse av at det gikk i veggen i steden for til meg..

Hvordan kan det skje? at en sub gir TRYKK, men når jeg kobler til 2 så utjevner den trykket?? merkelig, første tanken som slo meg var jo utfasinger! men jeg vridde og skrudde på phase knappen men knapt noe forskjell...

ekspert søkes, dette skjønner jeg ikke.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    opplevde det samme med min 2 stk SVS 25-31 PC PLUS. Så jeg solgt den ene og lever lykkelig med den ene jeg har igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    første man tenker er vel kansje romproblem men det hørtes jo egentlig litt rart ut. Hva om du flytter den ene suben en annen plass??

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg slett ingen ekspert på dette, men prøver meg likevel:
    Det du nok bør gjøre, er å forsøke å endre plasseringer / innbyrdes avstand mellom de to.
    Selv om sub´ene er fasemessig korrekte, vil man (etter egen erfaring) oppleve ganske store variasjoner avhengig av plassering og avstand.
    Slet delvis sjøl med samme problemet, og opplevde faktisk det beste "trøkket" i trappa opp til 2.etg!
    Flytt dem i alle fall litt rundt omkring, før du gir deg.
    Det jeg for min del uansett oppnådde, var en jevnere og bedre fordelt bass med to, enn med én sub.
    Sikkert mange her som kan si noe mer / bedre om dette, men nå har du i alle fall fått et svar til! ;-)

Der var finvåg litt raskere enn meg, men tanken er jo den samme!

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er faktisk på samme måten jeg opplever det når jeg skrur på suben min, føler at bassen blir dempet på en måte.Mens ting rister mer.Men jeg opplever det med høyttalere og sub da, ikke to subber.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Nå er jeg slett ingen ekspert på dette, men prøver meg likevel:
    Det du nok bør gjøre, er å forsøke å endre plasseringer / innbyrdes avstand mellom de to.
    Selv om sub´ene er fasemessig korrekte, vil man (etter egen erfaring) oppleve ganske store variasjoner avhengig av plassering og avstand.
    Slet delvis sjøl med samme problemet, og opplevde faktisk det beste "trøkket" i trappa opp til 2.etg!
    Flytt dem i alle fall litt rundt omkring, før du gir deg.
    Det jeg for min del uansett oppnådde, var en jevnere og bedre fordelt bass med to, enn med én sub.
    Sikkert mange her som kan si noe mer / bedre om dette, men nå har du i alle fall fått et svar til! ;-)

Der var finvåg litt raskere enn meg, men tanken er jo den samme!
    jeg gir meg ikke! dette var jo bare en liten "forsmak" av rommet!
    Det er helt sikkert rommet som kødder med meg!! det er en ekko ut av en annen verden! Akkurat nå har jeg funnet "bass mekka" det er i det ene hjørnet bak!!

har testet mere og de to subbene ( basstårn og diy svs 12" ) de spiller SINNSYKT men hver for seg! bassen er bra i hvert sitt hjørne bak... men tror dette er rommet.... men dette skal bli bra med litt demping
    fikk iver 120 Db med kun tårnet og har 2 stk svs som skal hjelpe til etterhvert o

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    jeg gir meg ikke! dette var jo bare en liten "forsmak" av rommet!
    Det er helt sikkert rommet som kødder med meg!! det er en ekko ut av en annen verden! Akkurat nå har jeg funnet "bass mekka" det er i det ene hjørnet bak!!

o
    er du plaget met ekko eller laaang etterklagstid, bør du vel først og fremst få ordnet dette tror jeg, kanjse nivået til bassen virker lavere da men tror nokk absolutt at lyden over hele frekvensområdet blir bedre da. Kan sikkert ordnes med litt møbler og endel akustikkplater eller lignende.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    plages med ekko!! MYE..

Men jeg skal pusse det opp i helgen, har bestilt vegg til vegg teppe og har endel møbler som skal inn når det er ferdig..
    Nå skjønner jeg folk som snakker om at rommet er viktig

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •