Dali 8008 Delefilter ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali 8008 Delefilter ?

Noen som vet hvor man får tak i ett dali 8008 delefilter ? Delefiltere i den høyre dalien min er røke på mellomtonen. Så eg har midlertidig koblet mellomtoene uten delefrekvens. Suger egentlig, men måtte ha lyd
    Hvor kan eg få tak i det billig eller er det noen som skal kaste noen Dali 8008 høytalerer som er blitt ødelagt ?

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eventuelt kjøp deg non gode delefilter fra Elktek, de finner sikkert et som passer 8008. Det kan vel være lurt å bytte i begge da ! :-D

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skrur ut delefilteret og følger loddebanene skal det være rimlig enkelt å kunne finne ut hva slags komponenter som er ødelagte. Motstander og kondensatorer har somregel påskrevet verdien sin, da er det bare å kjøpe nye av disse.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Hvis du skrur ut delefilteret og følger loddebanene skal det være rimlig enkelt å kunne finne ut hva slags komponenter som er ødelagte. Motstander og kondensatorer har somregel påskrevet verdien sin, da er det bare å kjøpe nye av disse.
    Takk for svar.

Dette har eg prøvd uten hell. Var ikke lyd i mellomtonen hele veien mellom alle deler. Ikludert spolene som går til bassene. Så synst dette var vanskelig å finne ut av. Har no bare midlertidig koblet over mellomtonen så den blir delt vekk mestepartene av bassen, men virker nesten som en STOR diskant no

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke sikker på at jeg forstår helt hva du har gjordt.. har du koblet den til samme plass som diskanten henter sitt signal? Er det ikke lyd så er det enten et loddepunkt som har løsnet eller en del som er brent-opp/av.

Har du mulighet for å ta bilder av filteret, både forran og bak? Og, hvis bildet ikke viser det tydelig, skrive hva slags verdier komponentene har? Da skal det være mulig for kyndige å se hva som må byttes eller prøves.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    er ikke sikker på at jeg forstår helt hva du har gjordt.. har du koblet den til samme plass som diskanten henter sitt signal? Er det ikke lyd så er det enten et loddepunkt som har løsnet eller en del som er brent-opp/av.

Har du mulighet for å ta bilder av filteret, både forran og bak? Og, hvis bildet ikke viser det tydelig, skrive hva slags verdier komponentene har? Da skal det være mulig for kyndige å se hva som må byttes eller prøves.
    Skal prøve så fort eg får tid.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •