Trenger nytt sub element.. forsterkern( zahray 250 dsw) Kom med forslag!!! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Er iallefall knallbra element. Jeg har selv bygd med ett slikt. Det var XXLS 8+8 ohm versjonen riktignok.Meget fornøyd med trykket og lyden, selv om SVS pb-10 tok innersvingen på den. MEN det gjorde ikke CW CLS 15". Uansett er elementet bra stand er det ikke farlig å kjøpe det brukt. Det blir vel mer eller mindre opp til deg om du vil legge noen hundre lapper til for ett nytt eller ikke :neutral: . Driver det med SF-2500 forsterkeren til Eltek. (250-4Ohm)

Edit. Men føler at det kunne trengt Ds 4.0 forsterkeren til Eltek om det fulle postensialet skulle bli utnyttet!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer på å kjøpe alt nytt... kommer på cirka 2000 men vet ikke... Det er får
    elementet og 9 meter med classic 6,0..

Newcomer Ziggurat sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lloydsb
    lurer på å kjøpe alt nytt... kommer på cirka 2000 men vet ikke... Det er får
    elementet og 9 meter med classic 6,0..
    Tror ikke du vil angre på det altså.
    Tror du får en meget bra subwoofer, samt en oppgradering på lyden i front høytalerne dine ved å bytte til litt større og dyrere høytalerkabler.

hold oss oppdatert.. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ziggurat
    Tror ikke du vil angre på det altså.
    Tror du får en meget bra subwoofer, samt en oppgradering på lyden i front høytalerne dine ved å bytte til litt større og dyrere høytalerkabler.

hold oss oppdatert.. :-D
    skal regne litt på dette nå...om det er bedre å kjøpe nytt siden jeg skal handele høytaler kabler uannz...

fått tilbud på 1100 kr får det elementet brukt inkl frakt 1,5 år garanti igjen... det var det riktig var det ikke det ? de som blir som på avtorget... peerless...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukt element... 1100 kr
    nye kabler fra eltak

519.00... 10 meter mer supra 6,0 classic

totalt :1619 kr

nytt alt.(elmentet og kabler) ps samme lengde på kablene altså 10 m

Pris inkl mva NOK 2040 kr

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei
    Jeg har bevisst holdt meg unna denne tråden siden jeg er selger av Peerless XXLS elementene som ligger på brukten....

Men:
    Dette nye dobbelspoleelementet er et av de desidert beste Peerless elementene som finnes!
    Det har høy følsomhet og spiller 3 db høyere enn gamle Xls.

Det er meget fleksibelt på grunn av dobbelspolen. Du kan i praksis velge om forsterkerene skal belastes med 12 ohm,3 ohm eller 6 ohm.
    ( 6 ohm ved bruk av stereoforsterker.)

Det spiller mye bedre enn gamle Xls,selv om det bare brukes i en 50 liters trykkammer-kasse.
    Jeg har testet dette elementet i 55 liters bassrefleks og det er et fabelaktig trøkk og driv med bare 125 watts forsterker!

Slik jeg forstår deg så er det utvendige mål du har skrevet inn på kassen din?
    Da vil innvendig volum være rundt 60 liter,ikke 80 slik som er nevnt tidligere.

Grunnen til at jeg selger elementene nå er at jeg skal kjøpe meg en gulvstående høytaler til en pris på 50 k.
    Så jeg må frigjøre litt midler til dette nå siden det er en ganske stor investering...

Jeg kjøper nok 2 slike elementer på nytt igjen om et års tid,når økonomien er på rett kjøl igjen og jeg kan bygge nye kasser i et annet utseende.
    Her er bilde av de jeg har bygd.
    De er bygget for å passe med stativhøytalere.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan du belaste forsterkeren med 3, 6 el 12 ohm, med to spoler på 4 ohm hver?
    Min mening er man må benytte begge spolene på et DVC element,
    enten i paralell eller serie, altså er valgene 2 el 8 ohm (nominell impedance)
    - (Evnt må man benytte to forsterkere (stereoforsterker), men man bør/må da ha monosignal inn, for å sikre at begge spoler får samme signal.
    I gamle dager (LP-tidsalder) var bass innspillt i mono, sånn er det ikke nå i våre moderne tider.) -

Noe som igjen betyr at det ikke er noe valg med den nevnte forsterker, seriekobling og 8 ohm er eneste alternativ.
    MEN det er absolutt ikke noe negativt.
    Forsterkeren vil da ha større strømreserver og BEDRE kontroll.
    Antall watt er ikke alt her i verden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Hvordan kan du belaste forsterkeren med 3, 6 el 12 ohm, med to spoler på 4 ohm hver?
    Min mening er man må benytte begge spolene på et DVC element,
    enten i paralell eller serie, altså er valgene 2 el 8 ohm (nominell impendanse)
    I målebladet til Peerless viser det en minimum impendanse på 3 ohm og da er spolene parallellkoplet...
    Det vil da si at hver spole er på minimum 6 ohm målt separat og 12 ohm koplet i serie.

Oppklarte det litt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukt element... 1100 kr
    nye kabler fra eltak

?????????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    brukt element... 1100 kr
    nye kabler fra eltak

????????? nytt eller brukt ?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slinger
    Hei
    Jeg har bevisst holdt meg unna denne tråden siden jeg er selger av Peerless XXLS elementene som ligger på brukten....

Men:
    Dette nye dobbelspoleelementet er et av de desidert beste Peerless elementene som finnes!
    Det har høy følsomhet og spiller 3 db høyere enn gamle Xls.

Det er meget fleksibelt på grunn av dobbelspolen. Du kan i praksis velge om forsterkerene skal belastes med 12 ohm,3 ohm eller 6 ohm.
    ( 6 ohm ved bruk av stereoforsterker.)

Det spiller mye bedre enn gamle Xls,selv om det bare brukes i en 50 liters trykkammer-kasse.
    Jeg har testet dette elementet i 55 liters bassrefleks og det er et fabelaktig trøkk og driv med bare 125 watts forsterker!

Slik jeg forstår deg så er det utvendige mål du har skrevet inn på kassen din?
    Da vil innvendig volum være rundt 60 liter,ikke 80 slik som er nevnt tidligere.

Grunnen til at jeg selger elementene nå er at jeg skal kjøpe meg en gulvstående høytaler til en pris på 50 k.
    Så jeg må frigjøre litt midler til dette nå siden det er en ganske stor investering...

Jeg kjøper nok 2 slike elementer på nytt igjen om et års tid,når økonomien er på rett kjøl igjen og jeg kan bygge nye kasser i et annet utseende.
    Her er bilde av de jeg har bygd.
    De er bygget for å passe med stativhøytalere.

hvilket av xxls elementene er det? 844, 845 eller 847?

Kjøp brukt du, like greit, så sparer du de 400kronene. (sikkert + litt siden du får gratis frakt) du slipper jo også å spille inn elementene.. noe som visst tar lang tid på peerless.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Slinger
    I målebladet til Peerless viser det en minimum impendanse på 3 ohm og da er spolene parallellkoplet...
    Det vil da si at hver spole er på minimum 6 ohm målt separat og 12 ohm koplet i serie.

Oppklarte det litt?
    Nei :???:

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •