Trenger nytt sub element.. forsterkern( zahray 250 dsw) Kom med forslag!!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 52
    Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Litt nettproblemer her, så samme meld blei sendt ut 2 ganger. Elementet koster vel snaue 1600 nytt, så 1200 er verken veldig bra eller veeeeldig ille syns jeg!

Hadde nok sagt deal eller no deal på kr 1000,- jeg!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dr. Hi-Fi!
    Tror peerles er valget for deg ja... Du klarer nok langt fra og utnytte det heller til det fulle, men det funker nok langt bedre en for eksempel SVSèn. Til det blir nok frsterkeren din både for puslete og for strømsvak. Gå for Peerlesèn du og hold oss oppdatrert.

Lykke til!!

(og skulle noe skjære seg så er du i alle fall ett element på vei til en kanon-sub:-D)
    andre ?
    kasseforslag ?

Newcomer Ziggurat sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at kassen din er på rundt 80 liter, men dine dimensjoner er vel sikkert ytre mål, så den blir noen liter mindre.. Du vil nok ikke klare å utnytte elementet egenskaper fullt ut med din forsterker, men ser at den er oppgitt til 300 w rms i 4 ohm, og det er greit nok. Jeg vet at disse peerless XLS elementene finnes i forskjellige varianter som er tilpasset forskjellig litervolum og hvorvidt de trenger en lukket eller en bassrefleks kasse.

Mitt element er på 8 Ohm og passer i en kasse på 90 liter, med bassport. Jeg tror derfor at dersom du kjøper et slik element som passer i en 90 liter bassrefleks, men at det er i 4 ohm i stedenfor, så vil sub`n sammen med din forsterker spille meget bra.

Men jeg har letet litt og funnet et element som trolig vil passe bedre med din forsterker og kasse. Dette er også et peerless element. Dette elementet koster 800 kroner i 12". Dette er tilpasset en kasse på 75 liter og bassrefleks. Ergo er dette elementet perfekt for deg. Det er også litt mer lettdrevent, så forsterkeren din vil ha bra kontroll over dette elementet.

Utifra spesifikasjonene så går ikke dette elementet så lav i Hz som dette dyrere Peerless elemetet, men jeg tror det rimligere elementet passer bedre i din kasse og sammen med din forsterkeren din så blir dette en vesentlig bedre match.

Dersom dette virker interresant så kan jeg sende deg produkt navnet, og spesifikasjonene... Grunnen til at jeg anbefaler peerless er fordi jeg har hatt flere høytaler kontstruksjoner med peerless elementer som har trykket meget bra..!!

Håper dette har vært til noe hjelp... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ziggurat
    Jeg ser at kassen din er på rundt 80 liter, men dine dimensjoner er vel sikkert ytre mål, så den blir noen liter mindre.. Du vil nok ikke klare å utnytte elementet egenskaper fullt ut med din forsterker, men ser at den er oppgitt til 300 w rms i 4 ohm, og det er greit nok. Jeg vet at disse peerless XLS elementene finnes i forskjellige varianter som er tilpasset forskjellig litervolum og hvorvidt de trenger en lukket eller en bassrefleks kasse.

Mitt element er på 8 Ohm og passer i en kasse på 90 liter, med bassport. Jeg tror derfor at dersom du kjøper et slik element som passer i en 90 liter bassrefleks, men at det er i 4 ohm i stedenfor, så vil sub`n sammen med din forsterker spille meget bra.

Men jeg har letet litt og funnet et element som trolig vil passe bedre med din forsterker og kasse. Dette er også et peerless element. Dette elementet koster 800 kroner i 12". Dette er tilpasset en kasse på 75 liter og bassrefleks. Ergo er dette elementet perfekt for deg. Det er også litt mer lettdrevent, så forsterkeren din vil ha bra kontroll over dette elementet.

Utifra spesifikasjonene så går ikke dette elementet så lav i Hz som dette dyrere Peerless elemetet, men jeg tror det rimligere elementet passer bedre i din kasse og sammen med din forsterkeren din så blir dette en vesentlig bedre match.

Dersom dette virker interresant så kan jeg sende deg produkt navnet, og spesifikasjonene... Grunnen til at jeg anbefaler peerless er fordi jeg har hatt flere høytaler kontstruksjoner med peerless elementer som har trykket meget bra..!!

Håper dette har vært til noe hjelp... :-D

ER intr! fortell mer om det andre elementet....
    men jeg har(hadde) boss element (600 watt maks .. 300 rms jalla watt)i 4 ohm tror det er litt sprengt nå!!? siden forsterkern kan egentlig ikke gå under 4 ohm så må vel helst ha et på 8 ohm ???

Intermediate fhl sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,869
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannsynligvis dette: ELTEK AS

Frode

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fhl
    Sannsynligvis dette: ELTEK AS

Frode

Helt korrekt.. jeg tror dette er et element som kan passe bra til ditt prosjekt. Også er prisen meget bra. Det ligger på 795 kroner. Tror du skal lete lenge etter et element som har samme kvalitet/pris forhold. Tenk litt på det.. Husk å bruke kraftig innvendig kabling da!! Jeg regner med at den høytaler kabelen som satt i basskassen din fra før var på størrelsen med sytråd.. :-D Supra classic 6.0, (45 kr. meter`n), vil fungere bra, ellers så har monster cable noen bra, men de er endel dyrere. Men men.. det er jo ikke rare lengen du trenger heller..

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan absolutt anbefale begge peerless elementene, Jeg har brukt XLS 12" i lag med en DSW250, og det holdt i mengdevis. DSW250 er faktisk ganske bra for å vere så lavt priset. Kreftene til den forsterkeren gjorde (og gjør fortsatt) en ekstremt bra jobb med den gamle SVSen jeg hadde (solgte den desverre).
    Jeg har også brukt denne forsterkeren på et TV12 element (ultraen til SVS), og selv det elementet hadde den kontroll på.
    jeg tviler ikke i det heletatt på at denne forsterkeren gir rundtom 250 reelle vatt i 4 ohm.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    kan absolutt anbefale begge peerless elementene, Jeg har brukt XLS 12" i lag med en DSW250, og det holdt i mengdevis. DSW250 er faktisk ganske bra for å vere så lavt priset. Kreftene til den forsterkeren gjorde (og gjør fortsatt) en ekstremt bra jobb med den gamle SVSen jeg hadde (solgte den desverre).
    Jeg har også brukt denne forsterkeren på et TV12 element (ultraen til SVS), og selv det elementet hadde den kontroll på.
    jeg tviler ikke i det heletatt på at denne forsterkeren gir rundtom 250 reelle vatt i 4 ohm.
    Jeg bruker dette XLS 12" elementet sammen med en brokoblet nad 216, men er av den oppfatningen at det er forsterkeren som er det svakeste leddet.. Men det er kanskje forskjell på bruk av en sub-forsterker, og en effekt forsterker?

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    man har jo litt flere innstillingsmuligheter som gain, delefrekvensvelger, osv.
    men man skulle tro at din 216 skulle kunne presse elementet ganske mye Ziggurat. Bruker du noe form for aktivt delefilter, feks i receiveren din? altså ikke en spole og kondensator osv.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cowboy bebop
    man har jo litt flere innstillingsmuligheter som gain, delefrekvensvelger, osv.
    men man skulle tro at din 216 skulle kunne presse elementet ganske mye Ziggurat. Bruker du noe form for aktivt delefilter, feks i receiveren din? altså ikke en spole og kondensator osv.
    oki, men følte det til 795 var litt pinglete, men er vel kanskje ikke det ?
    effekt ????
    også bør jeg velge 8 eller 4 ohm ???
    hvor selger de høytaler kablene som du anbefalte ?? Supra classic 6.0

Newcomer Protector sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Supra classic finner du også på Eltek

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt sikker på at begge de elementene jeg har anbefalt er mye bedre enn de som satt i fra før.. Begge elementene er laget for sub-bruk.. En av grunnene til at jeg anbefalte det andre peerless elementet, er fordi det er en del billigere.. Jeg er iallefall veldig fornøyd det XLS elementet, så har du råd så kjøp det. :-D Det er stor forskjell i lineær slaglengde på de to elementene, 25mm mot 16mm, så det vil i praksis si at elementet flytter mer luft og gir mer bass!!

Uten at jeg har veldig godt greie på akkurat dette, så hadde jeg vel godt for
    4 ohm på elementet, da forsterkeren din håndterer 4 ohm, og gir mer watt enn i 8 ohm. Mer power blir bedre kontroll og kraftigere bass.

Jeg har selv brukt supra på flere høytalere, og de kablene er gode. For deg er det viktig å få et par ledninger med stort tverrsnitt, slik at elementet får nok strøm fra forsterkeren din. Dette er den tykkeste kabelen fra supra, og den er tykk nok!!

Alt dette får du kjøpt hos eltek..

Hadde vært moro om du kunne ha lagt inn et bilde av basskassa di, så vi får se hva du holder på med..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lloydsb
    skal ikke ha no ljudia element!
    Da blir det kanskje litt vanskelig med Peerrless også da siden ljudia selger dette??!!....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt sikker på at begge de elementene jeg har anbefalt er mye bedre enn de som satt i fra før.. Begge elementene er laget for sub-bruk.. En av grunnene til at jeg anbefalte det andre peerless elementet, er fordi det er en del billigere.. Jeg er iallefall veldig fornøyd det XLS elementet, så har du råd så kjøp det. :-D Det er stor forskjell i lineær slaglengde på de to elementene, 25mm mot 16mm, så det vil i praksis si at elementet flytter mer luft og gir mer bass!!

Uten at jeg har veldig godt greie på akkurat dette, så hadde jeg vel godt for
    4 ohm på elementet, da forsterkeren din håndterer 4 ohm, og gir mer watt enn i 8 ohm. Mer power blir bedre kontroll og kraftigere bass.

Jeg har selv brukt supra på flere høytalere, og de kablene er gode. For deg er det viktig å få et par ledninger med stort tverrsnitt, slik at elementet får nok strøm fra forsterkeren din. Dette er den tykkeste kabelen fra supra, og den er tykk nok!!

Alt dette får du kjøpt hos eltek..

Hadde vært moro om du kunne ha lagt inn et bilde av basskassa di, så vi får se hva du holder på med..
    oki, skal se hva jeg kan fikse av bilder...
    men på subforsterkern så er ikke kabla ut så jevla tykke, må jeg bare ta de av å lodde på nye kabler eller hva ?
    og er det lurt å bytt kablene min til proson hfc høytalerene min også ? de jeg har er tykk, men sånn jalla tror jeg ...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det er bare å lodde på en ny kabel fra forsterken til ditt nye element. Dette er virkelig stor innvirkning på lydkvaliteten. Forsterkeren din får mye bedre kontroll over elementet. Men du må også huske på å kjøpe det riktige peerless XLS elementet da. Det som er i 4 ohm, og som er laget for bassrefleks kasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det er bare å lodde på en ny kabel fra forsterken til ditt nye element. Dette er virkelig stor innvirkning på lydkvaliteten. Forsterkeren din får mye bedre kontroll over elementet. Men du må også huske på å kjøpe det riktige peerless XLS elementet da. Det som er i 4 ohm, og som er laget for bassrefleks kasse.
    oki, men kan du se om dette elementet er riktig ??? se på linkene inni annonsen..
    de er brukte.. skal bare ha 1 element seff

http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=11666&cat=27

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, det stemmer. det er akkurat det elementet du skal ha. Elementet har produkt koden xxls308swr-830847. Elementet koster jo "bare" 1590,- nytt da. Så jeg syntes vel kanskje at 1200 for et brukt av litt i overkant? men det bestemmer du, har jo ingenting å si, så lenge det er helt og alt er i orden med det.. Du får iallefall et knallbra element..

Ps.: hadde du et bilde av kassa.. hadde vært moro.. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, det stemmer. det er akkurat det elementet du skal ha. Elementet har produkt koden xxls308swr-830847. Elementet koster jo "bare" 1590,- nytt da. Så jeg syntes vel kanskje at 1200 for et brukt av litt i overkant? men det bestemmer du, har jo ingenting å si, så lenge det er helt og alt er i orden med det.. Du får iallefall et knallbra element..

Ps.: hadde du et bilde av kassa.. hadde vært moro.. :-D

oki, takker! lagt inn bud på 1 høvding... på bildet ser du også de kablene jeg snakka om til proson hfc og suben... de er tykke, men jalla !!??? (sub forsterker kabelen som kommer ut av forsterkern er mye mindre enn de...
    bilder

btw Boss suger.....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en pm til han som selger de 2 elementa og bydd 1 høvding

Selgern sa: Jeg selger ikke for dette budet.

Men forhåndsbetaler du meg 1200 kr så skal jeg sende elementet fraktfritt til deg og uten oppkrav.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

det er snakk om ett element seff

er det verdt det ?????

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lloydsb
    Sendte en pm til han som selger de 2 elementa og bydd 1 høvding

Selgern sa: Jeg selger ikke for dette budet.

Men forhåndsbetaler du meg 1200 kr så skal jeg sende elementet fraktfritt til deg og uten oppkrav.

<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

det er snakk om ett element seff

er det verdt det ?????

lite respons her

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •