B&W CM4 vs. det å være gode høytalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer yannz sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM4 vs. det å være gode høytalere.

Ja, som noen kanskje har fått med seg, så har jeg hatt et par B&W CM4 siden september 2002. Ett år og en måned senere, så går begge høytalerne. Midrange og tweeter på den ene, og midrange på den andre. Dette da helt uten forvarsel, uten noen symptomer. Fin en dag, helt ødelagt den neste.

Nå skal det nevnes at de har fått ganske rough behandling. fram til da. 3600kr senere i reparasjon, så kan man kanskje tro at man begynner å spille forsiktigere..

men nå, ca to måneder etter at jeg fikk dem tilbake fra reparasjon. Så går de faen igjen. Rett i romjula, så hørte jeg plutselig mye mindre på den ene siden.. midrange har gått.

Hvordan er dette mulig? jeg har ikke vært mye hjemme i det siste, jeg har ikke spilt høy musikk, jeg har nesten ikke sett film.

Jeg venter damebesøk i romjula. (hun kommer på lørdag) og nå skal det liksom være slikt at jeg ikke kan spille koselig musikk for henne, eller sitte på bakerste rad på kinoen... Det er så surt.

De sa sist at de var sprengt. heh. jeg fikk en ganske god forklaring på hvordan DET kan stemme, ved langvarig høyt nivå, så kan det bare gå. men jeg trodde da jeg kjøpte noe annet enn en trekasse med litt kobber inni og tre magneter med membran.

Nå vil jeg iallefall ikke anbefale B&W til noen. Annet enn den fantastisk gode kvaliteten man får når de først virker..

Øh, ja, så det jeg egentlig ville få ut av dere er råd og trøst og kanskje noen forbrukerråd. (merk at de er kjøpt etter at den nye forbrukerloven slo i kraft.)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har ikke forliten forsterker?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også CM4, men har aldri hatt problemer med dei. Så speler heller ikkje eg så vanvittig høgt da

Har byttet den eine diskanten, men det var fordi jentungen til min bror fekk lyst å sjå om den kulen på diskanten kunne trykkes inn......og det kunne den :lol:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    forliten? nei.. har en NAD C370. 2x120W. . som jeg syns driver høytalerne kjempeflott. Eneste jeg har tenkt nå er at den kanskje bare er for kraftig.. prøvde en svakere når jeg kjøpte, men da ble lyden så .. bløt. upresis.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Har også CM4, men har aldri hatt problemer med dei. Så speler heller ikkje eg så vanvittig høgt da
    Hvor lenge har du hatt dem? Den første reparasjonen er nok rettferdiggjort ved mye trøkk på fester. . Men det har jeg ikke hatt nå! bare spilt i for behagelig lytting. (riktignok så liker jeg å høre musikken min, men .. bare spilt på et nivå jeg har forventet at CM4 skal klare..

Har byttet den eine diskanten, men det var fordi jentungen til min bror fekk lyst å sjå om den kulen på diskanten kunne trykkes inn......og det kunne den :lol:
    huff. Småbarn. :?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg kjøpte dei i begynnelsen av august i fjor, og byttet diskanten 3 veker etterpå.

Små barn er nysgjerrige, sånn er det berre

Virker veldig rart at dei skal bli øydelagt når du ikkje har spelt høgt som du seier, kan jo være produksjonsfeil med elementet da siden det denne gangen berre er snakk om eit av elementa som er kaputt:?:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker veldig rart at dei skal bli øydelagt når du ikkje har spelt høgt som du seier, kan jo være produksjonsfeil med elementet da siden det denne gangen berre er snakk om eit av elementa som er kaputt:?:
    Tjah, det kan være alt mellom produksjonsfeil, dårlig konstruksjon i utgangspunktet (lite trolig) eller bare slett arbeid fra reperatør (også lite trolig..) -- Jeg har nylig koblet utstyr ut og inn, da. måtte vaske der kablene lå, osv.. Men det har jeg da gjort tusenvis av ganger før, på alt mulig rart utstyr. og det skal da ikke gjøre noe galt. (og nei, det har ikke kommet vann i greiene, heh. )

frust dette 'as.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal mye til å ødelegge høyttalere, i hvertfall med en bøtte vann.

Jeg tror heller ikke NAD lager en DC-koblet forsterker, men derimot ser jeg en mulighet for at du har DC ut av forsterkeren. Mål med et måleinstrument mellom høyttalerkontaktene når den ikke spiller. Hvis du måler spenning der på over 0,1 volt er det høyst sannsynlig en feil på forsterkeren. Da vil du også høre et klikk eller smell om du trekker ut høyttalerkabelen og setter den i igjen med forsterkeren på.

Siden diskantene dine ikke er DC-koblet (det sitter seriekondensator i filteret) skulle de ikke gå på grunn av overoppheting. Det er heller ikke vanlig at elementer plutselig går på grunn av at de tidligere har blitt overbelastet. Jeg vil heller tro at reparatøren har oversett en sikring eller lodding eller noe i filteret som var på det berømte kxxxxxx håret.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er én ting som er dumt med hifiklubben. Man kan ikke få en grundig forklaring i hva som har vært galt, og hva de har gjort. (utenom at de har bytta elementer..)

Var innom på lørdag, første virkedag etter at elementet gikk..

Så nå må jeg bare skryte hemningsløst av Hifi-klubben. Selv med lang kø på en inneklemt arbeidsdag, endel vriene kunder, så ble jeg møtt av en hyggelig person, som faktisk ble bekymret over det som hadde skjedd, når han hørte forhistorien og slikt.

Høytaler ble testet, og ja, symptomet var der, så nå blir det spennende å høre hva verkstedet mener.

Og såklart skulle jeg få låne høytaler. 8)

Jeg skulle gjerne gått mer i dybde her, om hvor fornøyd jeg er, men det blir en annen diskusjon.

Nå blir det bare spennende å se hva de finner ut at det var.. heh. Så kanskje man kan få tilbake troen på at B&W leverer høytalere som tåler juling.. :lol:

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal få en grundig feilbeskrivelse og beskrivelse av det utførte arbeidet uten diskusjon. Du skal heller ikke behøve å spørre etter det. Det eneste du ikke kan forlange er at de underviser deg i begrep og teknikker som angår faget. Det forventes at dersom du har en viss interesse så har du dertil bra innsikt.

Jeg (og sikkert fler med meg) vil gjerne høre om hva som var galt når du får vite det!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har B/W 604 s3 og de har fått en del juling, og det uten at de vrenger seg eller har gått dit høna sparker. Så er veldig nyskjerrig på hva feilen kan være hos dine høyttalere (ev. forsterker) Håper det ordner seg så fort som mulig for deg nå da!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja.. Dette er litt .. rart da. Har fremdeles ikke hørt noe som helst fra hifiklubben. heh. ingenting. :?
    Ser på service-sidene at høytalerne ble innlevert 30/12 - 2003, og deler ble bestilt 05/01-2004 .. Antatt ferdig 12/01-2004.. Men hey! idag er det jo den 26. januar i det unge året 2004!

Jeg kan virkelig ikke fatte hva som skal ta så grusomt lang tid. Her skulle jeg jo holde folk orientert.. Heh.

Men høytalern jeg låner.. jo, den har det jo fint den da. heh.

Men hekkan så frustrerende.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ring dem og mas. Jeg hadde en DVD-spiller inne på reparasjon engang, og Dalens, folka som reparerer for Hifiklubben, hadde latt den ligge på lageret i fire uker da jeg kontaktet dem.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også ofte lurt på det.

Jeg sier i fra til min arbeidsgiver på vestlandet at jeg trenger produktpermer. 2 dager etterpå er de i min postkasse på østlandet.

Samboeren min leverte inn sin mobil til expert på Notodden i slutten på november. En ukes tid før jul gir de seg på at det er en reklamasjonssak, og Siemens skal da sende en ny telefon. Hva er det nå som tar tid?

Jeg må samtidig legge til at det er ikke forbrukerens ansvar at produsenten skal få ræva i gir og finne ut hva de skal gjøre. Vi reklamerer ikke overfor produsenten, men overfor forhandleren.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dårlige erfaringer når det gjelder BW. En kompis har to stykk nautilus 15" subber og på begge disse sprakk limet som holder talespole/membran fast til spideren. På den ene subben gikk det DC ut fra forsterkeren 9,2 V! når man fasevendte denne 180 grader.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjah. Idag fikk jeg høytaleren tilbake igjen da. Bytta mellomtonen. Det var alt som sto på "hva vi gjorde"-lappen. Og jeg var så fornøyd med å få det igjen på garantien, så jeg .. gadd ikke spørre for mye.. Så, bare skuff for dere som ville vite mer om hva som egentlig skjedde. Han gode kundebehandleren på hifiklubben var ikke der. (selv om han som ekspederte meg idag var helt godkjent) ..

Uansett, Nå er den tilbake. Får håpe jeg slipper å oppdatere denne tråden igjen om hvor lite disse høytalerne her tåler.

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hifi klubben hadde noen cerwinvega høyttalere på tilbud! Kunne være grei å ha når du vil ta litt mer i! 8)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnera
    Hifi klubben hadde noen cerwinvega høyttalere på tilbud! Kunne være grei å ha når du vil ta litt mer i! 8)
    Åh, fyttirakkern, fysj! :shock:

gudene skal vite jeg vil ha GOD lyd òg, ikke bare trykk. (og de må vel egentlig vite at jeg spiller ikke kjempehøyt heller.. heh.)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gudene skal vite jeg vil ha GOD lyd òg, ikke bare trykk. (og de må vel egentlig vite at jeg spiller ikke kjempehøyt heller.. heh.)

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •