Sub spm.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5

Tråd: Sub spm.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub spm.

Jeg tenkte kanskje jeg skulle kjøpe meg to xtz 10". Disse tenkte jeg jeg skulle koble på hver sin pre-ut front fra forsterkeren slik at hver sub spiller som en utfylling til frontene, da jeg syntes bassen er litt lav i frontene. Jeg vil ikke bruke den på sub-ut da jeg har en svs der som jeg vil bruke bare til film. Noen som vet hvordan autosetuppen vil håndtere dette på på min Denon 3806 mht. fase, just ol? Noen som har prøvd noe lignenede? og hvordan ble reultatet?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du skal ha hver xtz i umiddelbar nærhet av hver sin fronthøyttaler så skal du ikke trenge å stille så mye på fase. Men du burde nesten vurdere å kjøre aktiv deling når du skal ha stereo-sub'er, hvis du avlaster frontene for de dypeste frekvensene så vil nok mellombassen få mere liv også.

Men da må du enten bruke høyttaler inn- og utganger på sub'ene (hvis de har dette?) eller et aktivt delefilter. Sistnevnte gir best resultat men det kan kanskje være vanskelig å få signalet som skal til frontene inn i recieveren igjen ops:

A

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte jeg skulle supplere frontene i bassen, ikke dele de av. Vil det da kunne gå fungere å dele subbene på eks. 140 hz? Subbene skal stå helt intill frontene (B&W 604)?

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Jeg tenkte jeg skulle supplere frontene i bassen, ikke dele de av. Vil det da kunne gå fungere å dele subbene på eks. 140 hz? Subbene skal stå helt intill frontene (B&W 604)?
    Vet ikke hvor 604 begynner å rulle av på nedre frekvens, men hvis du kjører sub'ene så lang opp som 140hz vil jeg tro at du får en stor "festpukkel" fra 140hz og ned til der 604'ene ruller av.
    Sjekk spesifikasjonene for 604 og start med innstillingene på sub'ene omtrent der de begynner å rulle av, også må du nok regne med endel eksperimentering underveis.
    140hz høres ihvertfall ut til å være litt i høyste laget.

Det skal da være andre på forumet her som har mere peiling enn meg på oppsett av sub'er? :roll:
    Men når det er stereo-sub'er og de er plassert nærme frontene så burde det være ganske rett fram å sette opp
    Du har vel ganske god plass til alt dette? Siden du skal ha to sub'er til stereo og en svs til film :twisted:

A

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et dedikert hjemmekino rom på ca 35 m2 så det er jo ikke lite.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •