In wall høytalere i lettvegg!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

In wall høytalere i lettvegg!

Hei!

Jeg har kjøpt en 2-mannsbolig som bygges nå. Der har jeg tenkt å legge høytalere inn i veggen. Jeg har hørt at ferdige "in wall" høytalere gir en helt grei lyd. Spesielt siden plassmangel har en del å si her.

En slik lettvegg er jo ikke så tjukk. Er det noen som har noen forslag til hvilke høytalere man da bør satse på? Prisområdet jeg tenkte å ligge på var mellom 6-8000,- men er mest interessert i å få noe som holder mål i flere år fremover. Så om de skulle være noe dyrere så går det også.

Jeg har prøvd å søke litt rundt på avforumet, men ikke funnet noe jeg kan bruke. Kanskje det alikevel er en tråd du vet om?

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek selger inwall-høyttalere, mener devilej har disse bak i sin kino.
    HiFi-klubben selger også B&W sine inwall-høyttalere.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle likt å lese hva folk på forumet skriver hvis du spør hva "helt grei lyd" er.

Spøk til side.

Jeg er også i gang med et InWall prosjekt. Har brukt mange sene timer på WEBen og faktisk også lyttet litt på forskjellige løsninger. Det er helt klart at de siste årene har gjort mye med kvaliteten på InWall høyttalere. De aller fleste InWall systemer er konstruert for veggtykkelse på 10cm, og det er de fleste innvendige vegger i hus.

Det er forenklet 3 prinsipper for innbygging i vegg (alle med innbyggingsdybde mindre en 10cm).

1) Lag hull og monter en InWall høyttaler
    2) Monter en "back box" før veggen kles med plater/gips
    3) Høyttaleren leveres i lukket kabinett for InWall monering.

Punkt 2 og 3 er absolutt å foretrekke og gir helt klart best lyd, spesielt i bassen.

Videre er det et par ting til som er greit å ha på en InWall høyttaler. Variabelt delefilter for tilpassing av bass/diskant (problemer forekommer spesielt hvis høyttaleren står nærmt sidevegg) og mulighet for å vinkle diskanten og/eller mellomtone mot lytteposisjon.

Jeg har dessverre ikke hørt B&W sine InWall høyttalere. Men både Speakercraft og spesielt Polk sine er gode.

Når det gjelder budsjettet ditt på 6-7000 tror jeg ikke det holder til "helt grei lyd". Husk at InWall er en løsning du må leve med en stund. Polk sine LC-265i leverer meget god lyd, men koster altså 15.700,- paret, inklusiv backbox.

Noen linker:

Polk Audio
    In-Wall & In-Ceiling : Polk Audio

B&W
    HiFi & Home Cinema Speakers - Bowers & Wilkins United Kingdom

Speakercraft
    Velkommen til Mono AS

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali???

Er det noen grunn til at ingen kommenterer Dali in-wall i disse trådene? Ingen som har erfaring? Disse skal jo iflg. diverse tester være meget gode, men kanskje litt dyre?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bose har jo også inwall høytalere. deres lifestyle system fungerer fint hvis man ønsker å bygge ut anlegget videre til flere rom. har ordnet moren og faren min lifestyle med utbygging i flere rom i deres nye hus og virker som det blir knall. om man ikke ønsker inwall så har jo bose bittesmå høytalere som sammen med acoustimass modulen(på godt norsk sub'en) gir god lyd for størrelsen.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv kjøpt klipsch KL-7800 og KS-7800 (thx serien), men har ikke fått montert dem enda. De er ganske dyre, men de trenger ikke hush boks.,.,

Intermediate JR sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    615
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zealott
    Jeg har selv kjøpt klipsch KL-7800 og KS-7800 (thx serien), men har ikke fått montert dem enda. De er ganske dyre, men de trenger ikke hush boks.,.,
    Zealott: Fått montert ennå?

VEEEEEELDIG interessert i et 7.2 system fra klipsch med 3 X KL-7800 og 4 X KS-7800, samt 2 X RW-5802...

Lite rom = lite plass = in-wall

Kom med status da! Please......

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-shell
    Er det noen grunn til at ingen kommenterer Dali in-wall i disse trådene? Ingen som har erfaring? Disse skal jo iflg. diverse tester være meget gode, men kanskje litt dyre?
    Har selv kjøpt meg Dali Ikon Phantom og Dali Volkal Phantom.
    Er meget fornøyd. De har mye bedre lyd en mine gamle Dali Suite 6, for sammenligning. Skal bruke Dali Ikon Phantom som bakhøytaler og kjøpe Dali Helicon Phantom, eller Dali Euphonia Phantom til front når jeg flytter til en mer permanent bolig.
    Har nå høyttalerne kun hengende på veggen, men grunnet en meget solid aluminium kasse så låter dette like så bra som ved inbygging.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Inwall's

Kan også legge til James Loudspeakers til denne listen med inwalls. Har selv 5.1 system med 3 stk SDX-63 og 2 stk 62-CS Ceiling speakers. Driver alle med Denon 3808 og synes dette fungerer greit. De koster i USA, hhv ca 1300 og 1000 US per stk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •