SVS element i XTZ sub? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 65 av 65
    Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Litt for mye styr med Schvigers et par dager.
    Regner ikke med at de ville like at jeg holder på med subber i etasjen over.
    Ser ut til at første sjansen blir på fredag kveld da de reiser tilbake til Sunndalsøra:-D
    Hoho, er er jeg ifra

Og ja, jeg vet innlegget er heelt off-topic

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mor10:
    Hvordan ble du egentlig fornöyd med sluttresultatet på disse subbene?
    Jeg vet du har oppgradert til en "ekte" SVS, men tenker på hva du fikk til för du byttet?
    Vurderer å gjöre det samme med mine XTZ99W12S. Jeg så jo på grafene dine at det ble mere futt i under 20hz og at det generelt trökket mere, men hva ble din erfaring etter å ha lyttet på disse en stund?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Mor10:
    Hvordan ble du egentlig fornöyd med sluttresultatet på disse subbene?
    Jeg vet du har oppgradert til en "ekte" SVS, men tenker på hva du fikk til för du byttet?
    Vurderer å gjöre det samme med mine XTZ99W12S. Jeg så jo på grafene dine at det ble mere futt i under 20hz og at det generelt trökket mere, men hva ble din erfaring etter å ha lyttet på disse en stund?
    Heisan AndreWK:
    Jeg fikk ikke brukt de altfor lenge før jeg solgte de, men de fikk en annen karakter etter byttet. Mye strammere, mer fysisk og som du sier, så ble det mye mer i de nedre regioner:-D Det slo mye mer enn med XTZ-elementene og den litt rumlende lyden i XTZene ble mye mindre. Vet ikke om jeg klarer å forklare det noe bedre enn dette. Bare kom med spørsmål!

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Heisan AndreWK:
    Jeg fikk ikke brukt de altfor lenge før jeg solgte de, men de fikk en annen karakter etter byttet. Mye strammere, mer fysisk og som du sier, så ble det mye mer i de nedre regioner:-D Det slo mye mer enn med XTZ-elementene og den litt rumlende lyden i XTZene ble mye mindre. Vet ikke om jeg klarer å forklare det noe bedre enn dette. Bare kom med spørsmål!
    Takker så mye! Jeg fikk egenlig svar på det jeg lurte på.
    Jeg lurte på om du etterhvert ble misfornøyd og derfor solgte dem, men jeg tolker det som at du ble bitt av SVS-basillen og ville ha enda mer.
    Jeg synes dette høres meget spennende ut.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet var ikke subbene, men rommet. Prøvde alle mulige plasseringer, men pga rare tekniske bokser i kneveggene og trappen ned til stua, så ble det til at de ble stående ved siden av hverandre i det ene hjørnet. Da var det bedre med 1 stk kraftig sub med 2 elementer som spilte på lag enn 2 som måtte tunes sammen. Ville heller ha en litt mindre på hver side foran, men det fungerte altså ikke hos meg.
    PS: Det er jo litt mer trøkk i Plus/2 da:-D

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •