2 signalkabler ut frå 1 utgang på forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation 2 signalkabler ut frå 1 utgang på forsterker?

Hei!

Ønsker å sende videre LFE signalet fra Subwooferutgangen på Receiveren min videre etter min SVS PB-plus\2. pga. har 2 subforsterkere ( Samme forsterkere som sitter i XTZ W12 ) som styrer et par SVS v. 12.2 element i sofaen. Men problemet med å sende signalet videre fra SVS forsterkeren med dobbel RCA kabel er at forsterkeren filtrerer vekk den lavfrekvente lyden stod det i brukermanualen og da er det jo veldig svekket signal som kommer fram til de to andre forsterkerne til sofaen. Derfor prøvde jeg og splitte signalet med en enkel phonokabel i ene enden inn i utgangen på forsterkeren og som hadde 2 hunnkontakter ut, men dette resulterte i lavere og mindre detaljert lyd fra min SVS subwoofer, det må legges til at denne kabelstumpen er av veldig simpel kvalitet også. Dessuten trenger jeg i utgangspunktet en trippel utgang fra forsterker, siden den ene må brukes til Subwooferkabel til SVS som er en Monster kabel med Y-ledd i enden. Mens jeg bruker en dobbel RCA kabel bak til de to forsterkerne, samt en kort dobbel RCA kabel mellom XTZ forsterkerne også.

Problemet mitt er som følger: Hvordan koble slik at jeg mister minst mulig signalstyrke for å få koblet alle enheter? Eventuelle anbefalte kabler og adapter av god kvalitet?

Håper på litt kjapp hjelp, spør om det er noe, har sikkert forklart helt ute på vidda rart Skal prøve tegne

Intermediate IsakAlexander sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

?

Hva med og sende signalet gjennom xtz først og så ha SVS sist?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Har tenkt litt på det, men har prøvt dette en gang før og syntest lydnivået sank litt og er derfor ikke helt komfortabel med dette.. men absolutt en god tanke, har lyst og prøve litt mer på dette før jeg gir opp den tanken!

Men jeg tenker på y-ledd.. noen som vet om noen med optimal kvalitet? Ønsker ikke å surne lyden på dårlige y-ledd!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært kjempefint med noen tilbakemeldinger

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bl.a. Velkommen til L-Sound! selger et Monster Y-ledd som ikke koster skjorta. Bruker det på megasenteren min og det funker brillefint, ingen merkbar forringelse av lydkvaliteten ved bruk av det y-leddet.
    Og det er definitivt verdt den lille investeringen det er, for lakrislisseløsningene som selges på elkjøp, expert, clas ohlson osv. funker til å klø seg i nesa med, men ikke så mye mer...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bl.a. www.lsound.no selger et Monster Y-ledd som ikke koster skjorta. Bruker det på megasenteren min og det funker brillefint, ingen merkbar forringelse av lydkvaliteten ved bruk av det y-leddet.
    Og det er definitivt verdt den lille investeringen det er, for lakrislisseløsningene som selges på elkjøp, expert, clas ohlson osv. funker til å klø seg i nesa med, men ikke så mye mer...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dobbelt innlegg ja, passe dristig! Kan meddele at vi avholder NM i bedriten nettverkstabilitet her i gården, så du får ha meg unnskylt

Newcomer
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    142
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heilt i orden før min del