Tannoy

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16

Tråd: Tannoy

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tannoy

Noen som har erfaring med høyttalere fra Tannoy. Har fått tilbud om å kjøpe noen brukte Tannoy Mercury M5 for en billig penge

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde M3 i sin tid, og de står ennå hjemme hos mine foreldre. Likte lyden veldig godt. Nå er det vel 8" i M5? Men hvis lydsignaturern er i samme gata så tror jeg det kan være et godt kjøpt. Anbefaler selvsagt at du hører og ser over dem før kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

skulle få dem...

for 500 kr paret. Får ta meg en tur og høre etter. Har ikke hørt noen Tannoy høytalere før. Kikket litt på nettet og fikkk inntrykk av at det er et "billigmerke" med en viss kred. Noen andre som har erfaring med disse?
    Såvidt jeg forsto så er det tre (?) 8"

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy er nok ikke et "billigmerke", men er nok ikke så kjent her i norge. Dem er vel et selskap som lever av pro markedet..

Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Tannoy

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nei,...

billigmerke var det ikke ser jeg etter å ha sjekket linken din. Skal se at dette kan være et godt kjøp - får håpe selger ikke leser her inne - noe han helt sikkert ikke gjør:-D

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal siest at Mercury er den rimligste serien til Tannoy, men hvis de er i fin form så er det nok et knallkjøp til 500kr!

Newcomer StianLarsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    løp & kjøp

mye for penga!

Husk å fylle opp med ca 5kg og sett dem på spikes.

Stian

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy er definitivt ikke noe "billig-merke" i ordets rette forstand. Flotte engelske høyttalere på lik linje med B&W, men har av en eller annen grunn ikke tatt like mye av... Til 500kr burde det ikke være mye å lure på, det er jo 2 Peppes Pizza....

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Tannoy er definitivt ikke noe "billig-merke" i ordets rette forstand. Flotte engelske høyttalere på lik linje med B&W, men har av en eller annen grunn ikke tatt like mye av... Til 500kr burde det ikke være mye å lure på, det er jo 2 Peppes Pizza....
    Og en Peppe's forsvinner på 30min:-)
    Virker som ett godt kjøp, så lenge det ikke er noe som er sprengt. Ha en audition før så er du sikker;-)
    Har tidligere hatt 607 til samme firma, og må si at de er noe med de bedre jeg har hatt:-) pris kontra kvalitet..

P.s blir vel en tur på Resonans i stavanger for å sjekke de nyere modellene ut. De har visstnok også noen av referanse serien der:-)

Intermediate are_e sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 500,- er det ingenting å lure på, løp og kjøp!! Forutsatt at det ikke er noe feil på dem selvfølgelig, det koster endel med erstatningselementer eller rekoning av tannoy.
    De holder høy kvalitet, selv på de billige modellene, og de har deler til høyttalere som er mer enn 40 år gamle på lager!!

Har selv diverse tannoy hjemme, elsker de og mine neste høyttalere kommer også til å være tannoy :-D

I løpet av den siste tiden har det faktisk dukket opp ganske mye tannoy på bruktmarkedet.. Har sett mange gode kjøp som jeg desverre ikke har verken plass eller penger til :cry:

A

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy vekker gode minner hos meg.
    Husker jeg var innom den lokale Akers Mic etter konfen for å kjøpe anlegg. Hadde egentlig tenkt å kjøpe et billig-anlegg med Eltax-høyttalere og JVC-receiver, men lyden som kom ut av Tannoy Mx-serien som jeg ble gitt demo av, var det beste jeg hadde hørt til da, og det var ikke snakk om noe annet etter den lytte-seansen.

Fikk til slutt kjøpt meg hele Tannoy-settet inkludert sub og greier, og det er et anlegg som jeg selv i dag synes gir mye for pengene (Kosta vel rundt 12 000,- for hele settet). Det lever nå videre i rommet til min søster som er storfornøyd.

Hvordan det er med Tannoy i dag vet jeg ikke, men det er definitivt ikke bare et billig-merke. Er vel bare det at det ikke er av de meste kjente merkene her i Norge...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er...

...høytalerne kjøpt for den nette sum av 500. Står nå og spiller litt lavt og ettertenksomt i kjellerstuen tilkoblet min gamle marants SR60. Låter bra. Får seom de flyttes opp etterhvert. Både kabinett og ikke minst elementer virket å være i veldig god stand. En del spilte på, men med lavt volum og en del radio. Fikk med spikes og kabler - ukens røverkjøp. (selv om kablene allerede er kastet) Synes selv de spilte svært godt. Uanstrengt og med god fylde i bassen.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Det var virkelig et godt kjøp.
    :-D
    Hvis du mater M5'ene med en skikkelig stor forsterker så tror jeg du blir overrasket over hvor høyt de kan spille ;-)

A

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

gjett om...

..jeg er fornøyd. Ikke bare spiller de høyt, men de spiller flott også. Er nå oppgradert til stuehøyttalere og gjør jobben veldig bra. Nå må jeg bare prøve å orientere meg i forsterkerjungelen. Var ihvertfall ingen på elkjøp som forsto at jeg kun ville ha tokanalslyd, men annet var det vel ikke å vente når jeg egentlig var der for å kjøpe kjøleskap...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt du er fornøyd...
    Og til 500!!
    Grattis og ønsker deg mang en kose stund foran anlegget;-)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frodeb
    ..jeg er fornøyd. Ikke bare spiller de høyt, men de spiller flott også. Er nå oppgradert til stuehøyttalere og gjør jobben veldig bra. Nå må jeg bare prøve å orientere meg i forsterkerjungelen. Var ihvertfall ingen på elkjøp som forsto at jeg kun ville ha tokanalslyd, men annet var det vel ikke å vente når jeg egentlig var der for å kjøpe kjøleskap...
    Godt å høre :-D
    Se deg om etter en brukt integrert forsterker, da kan du få veldig mye for pengene. Eller hvis du er modig; brukt forforsterker og effektforsterker ;-)
    Selv bruker jeg yamaha på mine tannoy.

A

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •