Sub z-5500 vs sub rundt 3000kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sub z-5500 vs sub rundt 3000kr

Hei!

Jeg er ganske ny her og har et spørsmål.

Jeg vurderer å kjøpe meg logitech z-5500, men også en ny sub til mitt spinkle anlegg.

Men hvordan yter disse sub'ene i forhold til sub'en til z-5500?

Komplett.no - Eltax Atomic A-15.2R Sort, 15" Aktiv Subwoofer, 300W Forsterker

Komplett.no - Proson Stratego Sub 12+, Aktiv Subwoofer, Max 300W 12" Basselement

Noen som kan si noe om hvordan disse sub'ene yter i forhold til z-5500?

Jeg vet det kan virke ganske dumt og stille disse spørsmålene, men jeg er ikke noen ekspert på lyd

Tusen takk for svar

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av de to valgene ville jeg valgt proson'en. Det er fordi jeg har hørt mye dårlig om eltax.

Men jeg ikke har heller ikke hørt logitech settet spille, så vet jeg ikke hvordan det vil være med en ekstra sub heller. (uansett valg)

men jeg vil tro at det blir et ekstra supplement ifht. til orginalsubben til logitech subben (TROR JEG)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svar sub

jeg har hatt en hel haug subber bla alle di subbene du ref. til. uten tvil proson subben vis du ikke vil legge mer penger i det. har hatt logitech settet å! til pc anlegg er det vel ikke så mye som kan måle seg men som stereo eller film sub kommer det til kort. noe mer simpel sammensettning enn eltax skal du vel lete lenge etter så der er proson en del bedre. proson er jo å ett billig merke men du får mer kvalitet for pengene dine dær enn hos eltax iallfall. men skal du litt mer for pengene dine vil jeg nåkk anbefale deg en xtz 12" det er å ett billig merke men en del bedre enn proson! har en del kjennskap til xtz å det er vel ikke mye mer å si enn at det gir deg mye fet lyd pr. kr.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kan

Kan på det varmeste annbefale z-5500 systemet men det er ikke veldig godt til musikk i sterio.

ikke om du er en tanke kresen hvertfall, men om du er på jakt etter mye lyd for pengene og massiv bass i en forholdsvis liten pakke så har du det her, ingen av de subbene du nevnte slår 10" som er i denne pakka.

om du skal gå for ekstra subb så ville også jeg fåreslått XTZ til 3500,-
    ingen som slår den til prisen, men jeg fikk ikke med meg hva du forventer eller ønsker deg av dette?
    xtz slår forrøvrig Logitech z-5500 subben på alle punkter i mine ører.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar

Har sett på den xtz subben dere anbefaler meg og tror jeg går for den.

Leste en test her inne en plass, og må si meg imponert.
    Men er det sånn at den har en innebygget forsterker på 300w?

Intermediate Faller sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    743
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den har vel egentlig 400 (tror jeg) men utifra tester så tror jeg ikke du vil angre ifht til proson osv ...

fortell gjerne om hvordan XTZ'en spiller sammen med z-5500 ;-)

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Faller
    den har vel egentlig 400 (tror jeg) men utifra tester så tror jeg ikke du vil angre ifht til proson osv ...

fortell gjerne om hvordan XTZ'en spiller sammen med z-5500 ;-)
    Heisan,
    Jeg har både xtz 99 w 12 og logitech z 5500. Helt klart at dette er max produkter for pengene!!!Klart er det også at xtz'n slår logitech bassen på alle punkter...I hvertfall til musikk bruk!!!
    Jeg synes at bassen i logitech systemet spiller mer enn bra nok som det er til film, og den matcher de övrige höytalerne i systemet helt perfekt. I hvetfall i forhold til det rummet som jeg har. Jeg har anlegget i et forholdsvis lite rum, så stapper jeg flere basser inn der ramler nok veggene ned HEhehehe...hadde selvfölgelig värt göy å pröve å koble xtz'n til logitech systemet, men hvordan gjör man det i såfall? Pr i dag bruker jeg xtz'n til et stereoanlegget i stuen...men kunne värt göy å teste den til logitech anlegget bare for morro skyld
    Kom gjärne med tilbakemeldinger.
    TB

Newcomer TrondBerg sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS:
    Det er også helt garantert at xtz 99 w 12 subben slår eltax og Proson subben sönder og sammen. Har du råd til det skal du absolutt kjöpe en xtz 99 w 12 eller en brukt svs minstemann.
    subben som er i logitech systemet har en helt extrem ytelse i forhold til störrelse og pris og jeg vet ikke om du finner noe som engang er samenlignbart i denne prisklassen.
    Men begge av de ovenstående subbene er selvsagt bedre...men de koster også mer.
    tb

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •