B&W 603 S3 vs DALI IKON 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 91
    Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W 603 S3 vs DALI IKON 6

Dette regner jeg som et veldig akktuelt tema.Er egentlig veldig usikker på vilke av disse to som gir mest for pengene,da begge har fått veldig god kritikk.Føler likevel at ikon 6 blir favorisert litt for mye pga. diskanten.Som f.eks i hjemmekino der de skrev at resten av høyttaleren var høyst normal mht. dynamikk lydbilde osv.Er det noen som kan komme med konkrete svar på disse punktene.Som også kanskje har hørt disse opp mot hverandre.?

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jess! Sto mellom dem for meg også, valget falt på B&W. 603 har mye mer bass og trøkk enn Ikon6 som for sin del har for skarp diskant i mine ører siden jeg hører mest på heavy.. Ikon er mer detaljert da. Hva slags musikk hører du på?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt kronglete svar... jeg synes 603 gir mest for pengene siden dem spiller alt veldig bra, noe jeg ikke synes Ikon6 gjør. Men det kommer ann på hva slags musikk du liker:-D

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liker all slags musikk egentlig.men hørte du hvilke fordeler bw hadde kontra ikonene da?f eks. lybilde osv.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørte på disse to ved en anledning men da hørte jeg ikke så mye på ikonene som jeg gjorde på b&wene.så jeg følte jeg ikke klarte å si helt hvilke av disse som var best men hadde en tommel på 603 da..De spilte bredere følte jeg ihvertfall.Det hadde vært fint med svar fra flere også.PS!synes du b&wene virker tungdrevne på noen måte?Det virker som det er mange som synes det..

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W sin mellomtone i 600-serien er av en helt annen klasse enn hva Ikon klarer å levere etter mitt øre, bassen er også mye mer tilstede med desto mer punch og morofaktor. Som allerede nevnt, er bånddiskanten til Ikon det "store" i denne prisklassen, og faktisk, så fungerer den godt.

Liker du lav lytting til klassisk musikk, eller høre musikken i bakrunn av familiemiddager og lignende, ikke nøl med å kjøpe Ikon, en fantastisk lydhøyttaler. Skal du ha engasjement og glede i musikken, slik jeg ser det, føler jeg at 600-serien til B&W gir deg en del mer.

Ikon er nok noe lettere å få til å spille bra med det meste av elektronikk, men dersom valget ditt faller på 603 S3, kreves det ikke så mye. Derimot, hvis du går for 604 S3, må du spandere deg rikelig av elektronikk for å få det til å spille rått. Min tips til deg er; Gå for 603, med mindre du skal høre på klassisk musikk.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nå forøvrig strålende fornøyd med mine Ikon 6. De spiller betraktelig bedre enn B&W 602 S3 som jeg hadde før. Større lydbilde, mer detaljer og selvfølgelig mere punch i bassen siden den er gulvstående. Har ikke hørt Ikon 6 mot 603 i en direkte sammenligning enda.

Jeg kjenner meg igjen i de som mener Ikon 6 får slitsom diskant på f.eks heavy, men dette gjelder bare dersom man enten har for dårlig forsterker eller at man ikke har kalibrert skikkelig. Ikon krever nok litt mer kalibrering og plassering enn 603 S3 for å ikke få slitsom diskant.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg er helt enig med deg der Kid, har nesten motsatt mening.

Syns Ikon klarer å få fram rockefoten i større grad enn 603.
    600 serien spiller fryktelig bra, ingen tvil om det, men kan i mine øyne bli litt for lite engasjerende i motsetning til Ikon.

Men som sagt det er øret som hører som må avgjøre til slutt.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Vet ikke om jeg er helt enig med deg der Kid, har nesten motsatt mening.

Syns Ikon klarer å få fram rockefoten i større grad enn 603.
    600 serien spiller fryktelig bra, ingen tvil om det, men kan i mine øyne bli litt for lite engasjerende i motsetning til Ikon.

Men som sagt det er øret som hører som må avgjøre til slutt.
    Jeg er også enig i at Ikon spiller mer livlig enn det jeg har hørt av DM serien. Og jeg synes også Ikon er betraktelig mer krevende med tanke på elektronikk enn DM serien. Slenger man på en crappy hjemmekino receiver blir diskanten ofte slitsom. Selv har jeg Denon AVR-2807 i bi-ampet modus, men det ble likevel noe helt annet når jeg testet med et lyngdorf effekttrinn. Alle tendenser til slitsom diskant forsvant som dugg i solen uansett musikk.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for rådet!det er ikke så lett å finne høyttalere til et oppset som jeg /vi trodde .Jeg og en kompis har sett lenge på h.talere og ble veldig usikre på hva vi skulle velge.Jeg har en Cayin 153 og han har HK970.Men det spiller vel ikke så mye rolle,eller gjør det?tror også at 604 er vanskeligere og drive med hensyn til og få et fullstendig lydbilde ved lavere nivåer.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt vi alle er ulike, hvis ikke hadde det ikke vært noe gøy med denne hobby'en:wink:

Får legge til at jeg kun har hørt disse to høyttalerene i identiske oppsett med ICE elektronikk og Onkyo som kilde. Har hørt Ikon på noe annet og, som NAD og Denon. Jeg får ikke rockefoten fram, men tviler ikke på at det er mulig for andre ører :wink:

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om jeg ville tatt hk og ikon, syns hk har en tendens til å få litt skrikende diskant, noe som ikke ville vært til ikon sin fordel ihvertfall

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil b&w603 passe godt til hk970 da?Har også hørt at Jbl l880/l890 skal være en veldig god match med HK..Eller er det noe hi-fi centeret sier fordi de skal selge det de har tilgang på:-|

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er frekk nok til å komme meg et annet alternativ jeg.
    hva med Dali - suite 2.8 på den H/K'en. Dali + H/K fungerer ofte kanonbra.

Intermediate Frodo_ sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    955
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får slenge inn en mening jeg også da. Er enig med kid, Ikon "vinner" med diskanten, mens DM har god punch i bassen, nydelig mellomtone og en behagelig diskant. Har aldri blitt sliten av å høre på mine 604 (samme diskant). Men dette er vertfall min mening.

Ang. 604 er den mye mer tungdreven enn 603. 604 krever sinnsykt mye strøm før de blir virkelig gøye å lytte på...

Men jeg foreslår at du tar turen i butikken igjen og sammenligner de skikkelig, ta med plater du liker godt - gjerne litt forskjellige sjangre. Da finner du nok ut hvilken du liker best Lykke til!

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig mener det eneste punktet DM serien slår Ikon på er mellomtone. Ikke at den er mer oppløst i DM serein, men jeg fikk intrykk av at lydbildet var en del bredere og "fyldigere". Bassen til Ikon 6 mener jeg er både fastere og dypere en hva 603 klarer av. Dypere går den også. Mulig 603 har mer punch, det husker jeg ikke, men punchen fra en 6,5" er ikke særlig imponerende uansett. Er man ute etter punch, kan man kjøpe suber!
    Diskanten til Ikon serien er jo et kapittel for seg selv.
    Snakket med en dude på HFK, han mente at DM passet best til film, Ikon best til musikk. Jeg er forsåvidt enig, hvis oppsettet er uten sub(er), men hvis det er subwoofere med, hadde jeg valgt Ikon serien. Ingen kan si meg at de aldri spiller musikk i hjemmekinoen sin, så da er det jo best å ha det beste fra to verdener

Dessuten begynner DM serien å dra på åra nå, kanskje på tide med et litt freshere design? Men design er jo enda mer opp til hver person enn lyden er da, det er vel hvertfall en tåpelig diskusjon

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det med bassen er bare tull. På papiret går Ikon dypere, men i praksis har DM603 mer fylde i bassen og den går dypere.. lydbilde til 603 er helt fantastisk spør du meg: føler at lyden er i rommet, ikke at den kommer ut av to ht:-D og med vokalist plassert midt i! Ikon blir fort endel dyrere fordi den "trenger" bedre elektronikk for at diskanten ikke blir skarp, mens jeg har 603 sammen med NAD 352 til 4000,- og det spiller fenomenalt!

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    Det med bassen er bare tull. På papiret går Ikon dypere, men i praksis har DM603 mer fylde i bassen og den går dypere.. lydbilde til 603 er helt fantastisk spør du meg: føler at lyden er i rommet, ikke at den kommer ut av to ht:-D og med vokalist plassert midt i! Ikon blir fort endel dyrere fordi den "trenger" bedre elektronikk for at diskanten ikke blir skarp, mens jeg har 603 sammen med NAD 352 til 4000,- og det spiller fenomenalt!
    Frekvensgang: 48 - 20.000 Hz (+/-3dB) DM603
    Frekvensgang: 37 - 30.000 Hz (+/-3dB) Ikon 6

Tror lydteknikerne som har målt dette må ha blingsa noe alvorlig om det du sier stemmer...:? At 603 og Nad 352 spiller fenemenalt sammen kan tror jeg på

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Dessuten begynner DM serien å dra på åra nå, kanskje på tide med et litt freshere design? Men design er jo enda mer opp til hver person enn lyden er da, det er vel hvertfall en tåpelig diskusjon
    Personlig synes jeg ikke Ikon er en direkte lekkerbisk i hjemmekinoen heller:wink:

Spessielt dypt spiller ikke 603, derfor har serien en storebror (604) som går mye dypere i praksis.. Men kjøper man virkelig en slik høyttaler uansett for å få dypbass? Som flere har nevnt, isåfall, kompanserer man med en sub.

Virker sikkert som jeg forsvarerer ett merke jeg har hatt selv, men nå har det seg sånn at jeg har solgt mine B&W 600-serie høyttalere, men vet hva dem er gode for.. og har vært fantastisk fornøyd.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det at 603 ikke spiller spesielt dypt er vel avhengig hvordan forsterker/cdspiller og div kabler man har.tror min hk970 skal klare å få de til å dundre bra tror jeg.det heller mer mot 603 en ikon til meg.tror 603 passer bedre til hk en ikon gjør.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •