B&W 603 S3 vs DALI IKON 6 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5
Viser resultater 81 til 91 av 91
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor må det være en skrivefeil at RF-52 har et -3dB punkt som ligger dypere enn RF-62?

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bare lurer jeg.Men vil det da si at lillebroren går dypere enn storebroren?Som du sikkert ser så er jo rf-52 en god del mindre enn rf-62.;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holder det med en bi-ampa pioneer vsx-915 på dali ikon6?? Eller trenger den mer krefter for å spille optimalt?? På papiret (og bare på papiret) får hver høytaler da 200watt

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det skulle holde i fleng jeg.De er faktisk veldig lettdrevne disse Ikon 6,så det skulle ikke være noe problem.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av B&W 603s3 og Dali Ikon 6

La inn denne testen jeg hadde på tråden ang. CD-spiller,men det er vel her den virkelig bør ligge

Så langt er det dette oppsettet jeg har:

Forsterker: Cayin 153B
    Cd-spiller : Marantz Cd-5001OSE
    Signal-kabel: Kimber Hero
    Høyttaler-kabler: Kimber Kwik-12

Høyttalere har jeg ikke kjøpt enda,men Dali ikon 6 kom best ut da jeg gjorde en test mellom den og B&W 603s3 på HFK i dag.

Noen timer med lytting stod for tur og den første i ilden var Ikon 6.

Ikon 6 var åpen med detaljer og luftig diskant.Mellomtonen var også meget bra.Følte kanskje at det kunne vært litt mere dybde i bassen,men det kan hende det ville ordnet seg hvis jeg hadde hørt dem i egen stue i stede for i lokalene til HFK.Resten av høyttaleren synes jeg virket bra også.Grei dynamikk og timing samt et ganske bredt lydbilde.Men det var diskanten som bemerket seg veldig her følte jeg.Den var meget detaljert og det uten og bli spiss og anstrengt,og det skyldes vel sikkert denne hybriddiskanten der domen og bånddiskanten jobber på forskjellige frekvenser.

Det gjorde også sitt til at det var best å høre på detaljert musikk som Hans Theessink,Ben Harper,Johnny staats Project ol.
    Den spilte rock godt også men ikke like godt som med de ovennevnte,og det kunne bli litt vel mye diskant hvis jeg spillte på høyt volum.

Så var det 603s3.

Det jeg øyeblikkelig la merke til da jeg koblet over til B&W 603s3 var vel at de var litt mer tilbaketrukne i diskanten.Der kom det ikke ut så mye av de fineste detaljene som jeg så lett kunne nyte med Ikon 6.Mellomtonen var derimot mye bedre.Men i bassen var det helt andre ting som skjedde.Den pøste ut bass i bøtter og spann(Ble nesten litt for mye til og med),ikke like detaljert som hos ikon 6 men med mye mer masse i bunnen.Denne høyttaleren er veldig lettlikelig og den groover skikkelig når det kommer til Rock!Der ble det slik at jeg hele tiden hadde lyst til å sette på litt tøffere plater som Audioslave,Megadeth,Tool ol.Her skulle det rett og slett mye til for at høyttaleren ble for spiss og hard i diskanten og derfor passet den veldig godt til den sjangeren.Den hadde et meget bra lydbilde,faktisk en god del bedre enn Ikon6.Flott timing og dynamikken var også bra.

Da jeg begynte å spille litt mer detaljerte album som de jeg nevnte da jeg hørte på Ikon 6 ble det litt mer tilbaketrukkent igjen.Her var det litt som om den holdt igjen de aller fineste detaljene.Jeg fikk ikke den luftigheten i diskanten som hos Ikon 6.Allt ble litt rundere,men ikke dårlig.Kan si det slik at hvis ikke de aller fineste detaljene ikke er så viktige men det å få fram selve musikken på en respektabel måte,Så er disse høyttalerne knallgode til akkurat det.En god allrounder.Jeg kan vel aldri bli lei av denne høyttaleren tenkte jeg.

Begge disse Høyttalerne likte jeg godt på hver sin måte men valget om jeg skulle kjøpt en av disse idag,hadde fallt på Ikon 6 da jeg rett og slett ikke hadde klart å slippe taket i den helt utrolige diskanten som rett og slett server alle detaljer på sølvfat.Med 603s3 kunne man vrenge opp bra på volumet med rock og hva det nå skulle være i skuffen uten at diskanten ble for fremtreden ,noe som ikon 6 kunne ha litt tendens til.Samt at 603 forsvannt mer i musikken og hadde et bredere lydbilde.Smak og behag!

Grunnen til at jeg venter er fordi det kommer en ny versjon av B&W 6-serien til sommeren etter det jeg har hørt.For jeg har faktisk veldig sans for denne høyttaleren.Den trenger kun litt mer detaljer og luftighet i toppen og kanskje litt bedre kontrast i bunnen,så sitter det.Jeg er spennt på hva som har blitt forbedret på den nye...

I mellomtiden får jeg nøye meg med mine gamle og simple Proson Twin V 6.Den som venter på noe godt....

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskanten til ikon er bra på rolig musikk, men spiller du rammstein bør du kjøpe noe annet, da SKJÆRER den i ørene som en gammel cv høytaler

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt å ta i kanskje,men er hvertfall enig i at den ikke passer like godt til rock og heavy metal som til de mere vare og sarte innspillingene,med mitt oppsett.Andre kan ha en annen oppfatning hvis de f.eks ikke har så luftig diskant i forsterkeren.Da kan jo Ikon 6 være nettopp det som trengs.Det har mye med hvilke komponenter man velger å matche med Ikon 6.For det kan jo bli litt for mye av det gode

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har en link eller noe mer info om ny dm serie fra B&W?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke funnet noe enda nei

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 6 vs b&w 603, 683, Cm7

Var på hifiklubben i dag og teste de jeg nevnte over.. Testa alt fra metallica til norah jones.. Forsterkeren som drev dette var en Nad c372 og c542 cdspiller.. Synes ikon 6 spilte mye mer detaljert og dypere enn 603 og nye 683.. Men var litt mer trykk i b&w`ene.. Virker glimrende for de som har hatt cv men som vil ha lydkvalitet i tillegg.. Er nok de som er mest egnet til Metal/hardrock (jeg hører ikke så mye på det akkurat) Men må si meg imponert av ikon6ene.. Meget bra oppløsning på diskantene, og meget behagelig bassgjengivelse.. går meget dypt må jeg også si.. synes de fungerte veldig greit med metallica også.. Må også si Cm7ene var meget bra... Men de koster en del mer enn ikon6.. Og synes likevel at det var renere lyd i Ikon6ene..
    Så valget falt naturlig nok på de.. Så nå sitter jeg hjemme og hører musikk, bruker en electrocompaniet ECI-1 på de.. Angrer ikke et sekund på valg av hverken høyttalere eller forsterker..

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må få gratulere daMen har også vært og hørt på de nye B&W 683 og må si at det er en god høyttaler.Og da kanskje Spesiellt med tanke på deres allroundegenskaper.Men må vel nedover med anlegget en dag å få en ordentlig test

Og til dere som har et komplett stereo oppsett som dere er fornøyde med....Heldiggriser:roll: hehe

Side 5 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •