B&W 603 S3 vs DALI IKON 6 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 91
    Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Selvfølgelig avhenger det meste av kilde og elektronikk, det fungerer dårlig å fylle diesel på en bensinbil. Men det at dem går så mye dypere ved å bytte f.eks kabler, er bare tull:wink:

H/K i kombinasjon med B&W fungerer faktisk ganske greit, ikke et dumt valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går ikke an og stille slike spørsmål... Du må selv lytte til begge og så bestemme deg for hvilken høyttaler du skal gå for.
    Det mener jeg!;-)

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Personlig synes jeg ikke Ikon er en direkte lekkerbisk i hjemmekinoen heller:wink:
    Hvahhh??? Skjekk ut http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/balle3201*sikle*
    604 i svart er jo også ganske lekre, det skal de ha..

Spessielt dypt spiller ikke 603, derfor har serien en storebror (604) som går mye dypere i praksis.. Men kjøper man virkelig en slik høyttaler uansett for å få dypbass? Som flere har nevnt, isåfall, kompanserer man med en sub.
    Ja, bla. jeg nevnte det(på en måte)

Virker sikkert som jeg forsvarerer ett merke jeg har hatt selv, men nå har det seg sånn at jeg har solgt mine B&W 600-serie høyttalere, men vet hva dem er gode for.. og har vært fantastisk fornøyd.
    Jada, men det er da alldeles i orden at man gjør det. Hadde jeg gjort selv

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må bare nevne at info på HFK ang 603 er feil. Dem går ned i 44hz, leste i manualen og det står på hjemmesiden til B&W....jeg mener dette også er feil fordi jeg har målt lyder ned i rundt 32hz uten sub! (lite rom)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NAD-master
    må bare nevne at info på HFK ang 603 er feil. Dem går ned i 44hz, leste i manualen og det står på hjemmesiden til B&W....jeg mener dette også er feil fordi jeg har målt lyder ned i rundt 32hz uten sub! (lite rom)
    Det blir jo ikke feil. Noen rom spiller de "kun" ned til 44hz, mens andre, som ditt f.eks spiller det helt ned til 32hz.
    Min svs sub er tunet til og spille ned til 20hz, men den spiller ned til 15hz:-)
    Så alt kommer an på plassering og rom!;-)

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har målt dette i +-3db så har jo du et veldig godt bassmessig egnet rom Mitt rom peaker bassen rundt 70hz.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke mange høyttalere som har bråstopp på en viss frekvens. Frekvensen fabrikanten oppgir er normalt den frekvensen der høyttaleren har 3dB mindre lyd enn "referansen" for resten av frekvensområdet.
    Det er altså lyd også på lavere frekvenser, men den blir lavere og lavere...

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    åja. Hadde tenkt til å spørre om +/-3db og +/-6db, men skjønte det nå! 603 går ned i 34 med -6db (på papiret), betyr det da at rundt 34hz er det 6 db laver enn resten?

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det blir det jo selvfølgelig....dumt spørsmålops:

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes vel ingen teite spørsmål...

Stemmer nok det du sier, men de fleste bruker vel -3db punktet som der høyttalerene ruller av.

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Hvahhh??? Skjekk ut http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/balle3201*sikle*
    604 i svart er jo også ganske lekre, det skal de ha..
    Kinoen til balle3201 er lekker den, men synes ikke høyttalerene viser seg godt frem. Selvfølgelig er det fine høyttalere, men dem paser bedre i en furu-stue etter min mening. Kino rommet hans er helt konge, men personlig hadde jeg helst sett andre farger og annen stil på høyttalerene hans, waf-messig. Min mening. Hadde vært veldig kjedelig om alle hadde hatt like høyttalere, da hadde det vel heller ikke vært noe AVForum hvor det var vits å spørre om ting eller diskutere ting.

Ikon er en høyttaler som gir mye lyd for pengene, hadde jeg hørt kun på klassisk musikk hadde dem stått i mitt rom også. Men de mangler da så mye til andre musikktyper, iallefall til mine ører og meninger. Men så er jo jeg dog. kun en kid, med noen få års lyd erfaring. Mine meninger betyr like mye som flua på veggen, plagsomt, men den er der.

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men uansett så er det jo det vi ønsker når vi legger inn et spørsmål?Hadde jo ikke hjulpet å kun få ett svar.Det er jo akkurat når man får mange meninger inn på banen som hjelper til for å kunne bygge seg en mening.Det er mye bra som er blitt skrevet så jeg er takknemlig for alle som gir sin oppmerksomhhet til temaet.Synes ikke dette med hvor dypt de spiller er det viktigste da begge egentlig spiller tilfredsstillende dypt(etter min mening).Det jeg føler er viktig er at det skal være spilleglede og lite anstrengende å høre på.Har også lånt hjem noen innspillte rf-62 fra KLIPSCH.Noe som låt meget bra,men som desverre ble alt for stort for min stue.De er ganske så romstore av seg.Der var det dynamikken som var imponerende samt at de hadde et ganske bredt lydbilde.Diskanten har de også fått til meget bra.Vel vel.Jeg bynner og tro endel på B&W 603 s3 som virker som en god allrounder for musikk.Når det kommer til hjemmekino er jeg ikke så nøye.Leste også i hjemmekino at 603 egnet seg bedre til musikk enn til kinolyd.Men som sagt det spiller egentlig ikke så stor rolle da jeg ikke sitter og akkurat lytter etter oppløsning og hvor bredt lydbildet ol. er når jeg ser på film.Jeg skal jo ikke akkurat sette meg å høre en film,men det er da også opp til enhver hva de er interressert i.Men for min del er det musikken som skal låte

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ikon6 uten tvil.Har selv lyttet på disse i dag på hfk,og mener du får ikke bedre ht. til prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke problemet her... HFK fører begge merker, hvorfor ikke dra til nærmeste butikk og gjøre opp din egen mening?

Intermediate BanjoArrne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo det må jo til det og.Men det er alltid nyttig med synspunkter fra andre.Det gir jo en god pekepinn på hva som er akktuelt å være ekstra oppmerksom på.når det er sagt så driver hfk trondheim og pusser opp lokalene sine så det er en 2-3 uker til det er mulig å få testet dem.Men når de er åpne igjen...

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje B&W CM1 sammen med en sub (f.eks XTZ) er et bedre valg.
    B&W CM1 Høyttalere

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg ville prøvd dali+ h/k. det spiller sykt bra.
    min far skal selv kjøpe dali Concept 8 og H/K 970( tror det var det den het ),
    det kan jo også være verdt å kjekke ut.

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=BanjoArrne]Leste også i hjemmekino at 603 egnet seg bedre til musikk enn til kinolyd.[QUOTE=BanjoArrne]

Var det test? Blad eller internett? Send meg link, har lett overalt etter test av 603 uten hell! Tror du blir strålende fornøyd med 603 og H/K (hvis du skulle ha det??)!

Intermediate gonigogo sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel en test av endel gulvstående i denne prisklassen for 3-4 nr siden i L&B eller Hjemmekino... husker ikke helt. Var med B&W 603, Dali 6, JBL, SA m.fl.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bladet hjemmekino hadde en test av disse to høyttalerene i nr. 6 sammen med åtte andre høyttalere i samme prisklasse. Da kom Ikon 6 best ut i testen. Det som skilte den fra 603 S3 var at den fikk 2 poeng bedre i lydkvalitet kino. Ellers fikk 603 S3 et poeng bedre på kvalitetsfølelse og design. Jeg vil også minne om at Ikon 6 koster 1000,- kr. mer enn 603 S3. Men uansett mener jeg personlige preferanser bør bestemme over andres meninger og tester i diverse blader. Valget mitt falt på 603 S3 fordi jeg liker lydsignaturen veldig godt, og den er en svært god allarounder. Men Ikon 6 spiller nok noe bedre på rock og lign. Ørene mine er svært følsomme for diskant, og jeg føler derfor ofte at Dali sin diskant blir litt for påtrengende og skarp til tider.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •