Kjøp av nye billig-høyttalere(igjen..)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøp av nye billig-høyttalere(igjen..)

Jeg er vel ikke den første som spør om dette, men fant liksom aldri svarene jeg lette noe sted..

Nå som jeg fikk orden på min Sony STR-DE635 (5x85 watt), vil jeg kjøpe nye høyttalere og eventuelt en subb. Selv om jeg har planer om å kjøpe ny forsterker i klassen 3-4000 kr, bør min nåværende forsterker klare å drive dem brukbart.

Høyttalerene jeg har vurdert er:

XTZ 80

Dynavoive Challenger S-6

Dynavoice M65

Dynacoice F6

Og av subbere:

XTZ 99W10

XTZ 99W12

Dynabel Phobos

Jeg hører lite på "dunke" musikk, heller rock, alt fra Mark Knopfler til Metallica. Derfor setter jeg mye mer pris på en god og klar lyd enn basstrykk. Derfor har jeg sett en del på DV Challenger S-6. Grunnen til at jeg tar med DV F6 er at jeg ser at de får svært mye skryt av de fleste, og vil gjerne ha en mening om hvordan de er i forhold til DV M65.

Har også vurdert DV M85, men de blir kanskje noe tunge å drive for den lille Sonyen min?

Vet at XTZ leverer et par bokhøyttalere til litt over 500-lappen også, men de kan umulig være noe tesse?

Med tanke på subben kommer den til å bli brukt mest til musikk, men også litt til film. Ser helst at den gir en presis bass, heller enn brutal. Rommet den skal brukes i er på rundt 15 kvadrat(Hvis dette er relevant).

Kom gjerne med flere forslag til høyttalere i samme prisklasse!

Jon D.

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice F6 har fått mye skryt til prisen ja, men innbiller meg at M-65 er bedre på musikk, kanskje litt mer detaljert. Så hvis du har pengene så ville jeg nok gått for M-65 av de to.

Om du skal gå for S-6 eller M-65 kommer vel an på om du vil ha stativhøyttaler eller gulvhøyttaler. Hvis jeg sammenligner mine M-85 med S-6 som jeg bruker som bakhøyttalere, så sparker S-6 godt ifra seg, men M-85 høres litt fyldigere ut i lyden, og regner med det samme gjelder for M-65 og S-6. S-6 spiller likevel utrolig bra til å være så liten. Bruker forresten Yamaha RX-V657 til å drive mine, og virker ikke som om forsterkeren har noe problemer med det. Selvom kanskje ikke forsterkeren din får noe problemer med å drive M-85, tror jeg de blir litt for store for det rommet. Så jeg hadde nok gått for M-65 hvis jeg skulle hatt gulvhøyttaler, eller S-6 hvis jeg skulle hatt stativhøyttaler.

Kan jo også nevne at jeg har sammenligna M-85 med CV V-12F, Clsc-10 og Eltax Millennium 500. M-85 spiller helt klart mye penere, og i mine ører trykker så godt som like bra. Det blir en helt annen lydopplevelse.

XTZ 99W12 er vel blitt bekrevet som en musikalsk sub av mange så jeg ville hvertfall gått for denna.

Sjekk også ut den nye serien Dynavoice Definition.

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brukt ??

Tror jeg kanskje ville ha satset på finne noe brukt, i denne prisklassen vil jeg tro du får mere for pengene å kjøpe noe brukt. Finnes jo masse gode høyttalere her på torget og finn.no

Et par eksempel...

FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nye og brukte gjenstander.

FINN torget - Hele Norges markedsplass for kjøp og salg av nye og brukte gjenstander.

Sikkert mulig å få disse til lavere pris en det selger har satt også. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv bygd en Phobos til meg selv, og etter at kompiser har hørt den har jeg pent blitt nødt til å bygge to til. Spiller veldig bra, og henger med til det bitter end både på film og musikk. Er vel ikke den som buldrer mest. Da får du heller kikke mot SVS subbene som blir glorifisert her inne, men vil du ha en god sub som spiller kontant og er nøyaktig kan jeg anbefale Phobos.

Du må bygge den selv da, men det er jo nesten halve morroa!!!

Lykke til i jakten!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sil@27
    ... Er vel ikke den som buldrer mest. Da får du heller kikke mot SVS subbene som blir glorifisert her inne, men vil du ha en god sub som spiller kontant og er nøyaktig kan jeg anbefale Phobos.
    Jeg var av det inntrykk at ikke en SVS sub bare var en stor buldrende sak, men som faktisk har kvaliteter i bassen. Inntrykket endret seg ikke da jeg fikk PB10 i hus i går

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xaer
    Jeg var av det inntrykk at ikke en SVS sub bare var en stor buldrende sak, men som faktisk har kvaliteter i bassen. Inntrykket endret seg ikke da jeg fikk PB10 i hus i går

Skulle vel ikke vært så bastant. Mye kommer an på utstyret som er koblet til også + det viktigste av alt; øret til den som hører. Mente ikke at SVS var en dårlig sub, men i mine ører er Phobos bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xaer

Skulle vel ikke vært så bastant. Mye kommer an på utstyret som er koblet til også + det viktigste av alt; øret til den som hører. Mente ikke at SVS var en dårlig sub, men i mine ører er Phobos bedre. :wink:

Hva skjedde her da?

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lå ute et par Proson R63mk2 på avtorget....jeg ville godt for de i denne forsamlingen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •