annbefalt effektforsterker til Klipsch RF7 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 82
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg ville fokusert på 2kanals eller mono eff.trinn. Du har mer enn nok krefter i 9600 til resten av oppsettet!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom MA 6.1 låter tamt på Klipsch så er det nok fordi at Preampen ikke matcher impedansemessig. Dette er et generelt appropo når det gjelder ICE baserte ting. De er tunge å drive.

Hvilken Mcintosh var mer strømsvak en Rotel RB-1090? Det må ha vært en av de integrerte. MC252 (som er det minste transistortrinnet) spiller fletta av RB-1090.

RF-7 eller RF-83? Kommer ann på størrelsen på rommet. RF-7 trenger mer pusterom. Hadde jeg hatt rom hadde jeg valgt RF-7 selv.

Mvh

Edit: Dersom det er trøkk som er målet kan jeg annbefale Vincent 991 monoblokker. Disse låter ikke så skarpt som resten av Vincentproduktene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Dersom MA 6.1 låter tamt på Klipsch så er det nok fordi at Preampen ikke matcher impedansemessig. Dette er et generelt appropo når det gjelder ICE baserte ting. De er tunge å drive.

Hvilken Mcintosh var mer strømsvak en Rotel RB-1090? Det må ha vært en av de integrerte. MC252 (som er det minste transistortrinnet) spiller fletta av RB-1090.

RF-7 eller RF-83? Kommer ann på størrelsen på rommet. RF-7 trenger mer pusterom. Hadde jeg hatt rom hadde jeg valgt RF-7 selv.

Mvh

Edit: Dersom det er trøkk som er målet kan jeg annbefale Vincent 991 monoblokker. Disse låter ikke så skarpt som resten av Vincentproduktene.
    Rart jeg får ICE til å spille bra på andre ting da... Jeg har enda ikke hørt RF-83, men har lest om forbedringene, og det ser ut som at det er en høyttaler for meg .

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Passer ikke "skrikende Klipsch" sammen med "laid back Primare" da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda. Men har Primare noe som er stort nok til å fullt utnytte RF-83 og RF7?

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om du snakker av erfaring. Jeg selv hørte med McIntosh og andre brukere på forumet som har erfaring med begge trinn, de sa at den eff forsterkeren du nevner av mcintosh er svakere enn rb-1090. Men McIntosh passer bedre klangmessig vil jeg tro, og vil nok besitte kvaliteter som ikke 1090 gjør.

Jeg gjorde bare mitt valg utifra mine preferanser, og dette må andre gjøre også - altså å ta utgangspunkt i sin egen smak og sitt behov.

Grunnen til at jeg ikke var villig til å oppgradere til mcintosh var at man skulle virkelig opp i pris for å få noe som var like kraftig som 1090, og jeg synes ikke prisene var så fristende. Da fikk jeg mer lyst å gå for en a-21 fra parasound, men den har igjen mindre krefter - men dog kanskje en klangsignatur som passer rf7 bedre. Jeg la ideen på is, og har etterhvert funnet ut at jeg er veldig fornøyd med min nåværende amp, og det er det som er målet for eddie nå også, da også innenfor hans budsjett.

Seff, hadde det vært opp til meg hadde jeg satt noen Nagra eller McIntosh monoblokker på mine rf7, men økonomien tillater det desverre ikke.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man paranoid, så kan vel den helt nye A32 på 40 kg benyttes?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda. Men har Primare noe som er stort nok til å fullt utnytte RF-83 og RF7?

Mvh
    De har jo kommet med en ny eff forsterker - tokanaler A32, men om den er god match eller klarer å utnytte dem er vanskelig å si uten å ha prøvd Har hørt den på JBL Project Array sammen med McIntosch DAC og Pre, der låt den kanonbra! Tror det er første gang jeg har sittet i 1,5 timer i butikk og bladd meg gjennom cd'er når jeg bare skulle stikke innom (må legge til at HFCK ytet særdeles god service her).

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha...Visste ikke at de var kommet med en ny. Den 2x250 watteren burde klare det bra ja.

Til JBL Array hadde jeg nok siktet adskillig høyere Se om du får hørt JBL Array eller K2 med ARC,BAT,CJ,ML,Mc,Pass eller lignende....jeg garanterer stor opplevelse. (forutsatt skikkelig rom så klart)

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager OT:

jeg vet, men er desverre ingen her i bergen so mkan skaffe det eller fører dem Den gjorde iallfall en meget god innsats!

Edit: K2 skal jeg høre på om ikke lenge - gleder meg!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss

Grunnen til at jeg ikke var villig til å oppgradere til mcintosh var at man skulle virkelig opp i pris for å få noe som var like kraftig som 1090
    er det rene wattallet du synser på her eller?
    en bruker på sentralen med rf7 byttet 1090 i mc275 på 75watt. den grisespilte roltelen til de grader sa han!
    de spiller over 100db med 1watt!
    hos meg var 10-20watt mer enn nok til rb35

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg baserte mine meninger på de svarene jeg fikk fra brukere på forumet og av mcintosh selv....

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    De har jo kommet med en ny eff forsterker - tokanaler A32, men om den er god match eller klarer å utnytte dem er vanskelig å si uten å ha prøvd Har hørt den på JBL Project Array sammen med McIntosch DAC og Pre, der låt den kanonbra! Tror det er første gang jeg har sittet i 1,5 timer i butikk og bladd meg gjennom cd'er når jeg bare skulle stikke innom (må legge til at HFCK ytet særdeles god service her).
    Mener jeg hørte den på SA og jeg syntes de var litt pistrete i toppen.
    Syntes Hegel-oppsettet var mye bedre..
    Men, kan være den Mc-cd'en som var mørk i klangen?
    Tror at hvis han skal kjøpe en effekt, så hadde det vært greit å hørt hva du har som signalkilde...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligg unna Parasound til Klipsch!!!!!

Dette er snarveien til såre ører.

Einis: Ja..både MC275 og MC252 grisebanker RB1090 på kvalitet, MEN 1090'en kan nok spille marginalt høyere en 252 og en del høyere en 275. Men uansett så vil alle disse forsterkerene på full guffe ødelegge ørene på kort tid....Personlig hadde jeg valgt MC252. PS: Har du gitt opp det "andre" forumet helt?

Labbetuss: Vær klar over at K2 kan spille ufattelig dårlig dersom de ikke er satt opp korrekt i et egnet rom. De krever også forsterkere med høy dempingsfaktor i bassen for å yte opptimalt. Men håper du får en bra opplevelse! Hvilken K2 modell skal du høre?

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligg unna Parasound til Klipsch!!!!!

Dette er snarveien til såre ører.

Einis: Ja..både MC275 og MC252 grisebanker RB1090 på kvalitet, MEN 1090'en kan nok spille marginalt høyere en 252 og en del høyere en 275. Men uansett så vil alle disse forsterkerene på full guffe ødelegge ørene på kort tid....Personlig hadde jeg valgt MC252. PS: Har du gitt opp det "andre" forumet helt?

Labbetuss: Vær klar over at K2 kan spille ufattelig dårlig dersom de ikke er satt opp korrekt i et egnet rom. De krever også forsterkere med høy dempingsfaktor i bassen for å yte opptimalt. Men håper du får en bra opplevelse! Hvilken K2 modell skal du høre?

Mvh
    Rart det du sier om 1090 versus McI. McIntosh selv sa jo at 1090 overgikk de mcintoshene på kontroll over rf7, men er enig i at de audiofile kvalitetene i McI. vil være bedre på dem, spesielt i toppen.

Jeg skal høre de største K2, selger sa at de hadde batteri i delefilteret - stemmer dette, og hva gjør det batteriet?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Batteriet forspenner en kondensator i delefilteret.

Du skal høre dem i butikk ja....da er jeg redd det fort kan bli nedtur. Helt håpløst å få skikkelig resultat i butikk som oftest desverre. Men kanskje du er heldig. JBL er ekstremt kilne på plassering.

Hvilken McIntosh var det Rotelen overgikk? Det kan ikke være generelt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg forventer ikke så mye siden det er i butikk hehe Me de fikk dog PA veldig bra til. De skulle dog pusse opp rommet og gjøre det langt mer egnet til hifi ifølge selgeren - så kan bli artig

Nei det gjaldt de modellene du nevner, var bare dem jeg spurte om siden dem var innenfor mitt budsjett. De jeg har hørt med sa jeg MÅTTE opp i størrelse og modell for å få samme kontroll over ht'ene (ikke minst mtp impedanse), og for å ivareta dynamikken. Og når dette kom fra mcintosh selv, ok greit liksom. Men jeg skjønte jo det at det ikke var så altfor mye for en student å vinne på dette her - så jeg la det hele på is

Det blir hva du verdsetter mest - Rotel og klipsch gir en utrolig live følelse og det blir utrolig moro å lytte på, men vil tro at f.eks rør og McI. vil roe dem noe ned - som sagt spesielt i toppen.

Kjøpte signalkilder istedenfor hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå jobber jeg deltid i butikk som selger både Mc. Rotel. og Klipsch og jeg klarer ikke si meg enig...men nok om det.

JBL PA er mye lettere å få til en K2 desverre. Mellomtonen i K2 bruker også ufattelig lang tid på å spille seg inn...Låter hardt før det skjer. Men når det først løsner.....oohlala. Desidert beste høyttaler jeg har hørt med skremmende stor margin.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Er uansett interresant å høre forskjellige inntrykk og meninger, og det viser igjen at folks inntrykk og smak er forskjellig.

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •