soround anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

soround anlegg

Hei hvet ikke om denne passer her men jeg skriver her fordet.

Ikke at det er noe jeg skal kjøpe men jeg bare lurer litt, hvordan låter sånne hjemmekino anlegg til 1500 forhold til oss mellomfolk som har forsterker til 3-4 tusen. og høytalere til 3 høvdinger?

Klarer de små høytalerne og få pompa noe god lyd sammen med en sub?

bare en liten spekulasjon

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Små anlegg

Kjøpte et sett med Radionette småhøyttalere med en liten sub til min far, sammen med en Pioneer VSX-415. Dette kom på ca. 2700,- tilsammen og låter slett ikke verst i stua hans hjemme som er ganske stor(30kvm). Min far synes det ble for mye lyd når vi kjørte på litt, men han likte lyden(Han er gammel gitarist). Det er nok stor forskjell på et anlegg til 3000,- og et til 6000,-. Da får man gjerne litt større høyttalere som ofte gir større rom og lydbilde enn de små. Men som sagt, slett ikke verst lyd til en billig penge.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yamaha og Panasonic har noen ferdig pakker som ikke er så verst. Men de koster vesentlig mer enn 1500,- dog.

Men en gyllen regel for meg når det gjelder hifi er at : Er det lagd av plast er det ikke verdt innpakningen det kommer i.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

til 1500

tvilsomt kanskje, selvom jeg syns noen av småanleggene gjør en grei jobb til fil blir det fattig når musikken kommer på.

Da er det best å ha litt størrelse på høytalerene, Pioneer systemet mine foreldre kjøpte seg for en tid tilbake koster nå rundt 3000,- og det er pent og diskre samtidig som det låter godt i kino.
    Sterio derimot fungerer det som bakrunns musikk men ikke mer enn det.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med så lite budsjettbruke jeg å anbefale å:
    Kjøp stereoforsterker og DVD..
    Så heller kjøp surround når du har ett bedre budsjett.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    småannlegg pomper endel lyd ja, men kvalitenen på den er heller dårlig. deltaljer forsvinner og bassen drønner uten klare start/stopp faser.

og når det gjelder komplett til 1500,- ... no way ! samme hvordan du ser på det er dette "søppel" ...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    saken er det at en kompis har kjøpt seg sån sorund til 999.- og jeg lurer på hva han får forhold til det jeg har.

er litt kjipt vis det låter nesten like fett med noe greier til 999 som f-6 denon osv osv. ehehhe

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et komplett anlegg til 999,-? Isåfall ta det med ro. Jeg villle heller hatt en boomblaster! Tror nok Dynavoice spilller EN DEL bedre. Men nå er spørsmålet : skal det spille høyt eller pent?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo utrolig enkelt for deg å finne ut av hehe Lytt på hans anlegg selv og finn ut hva du synes om lyden i det anlegget i forhold til ditt eget! For dette er jo veldig individuelt, mtp hvor forskjellige preferanser og behov folk har. Men er jo synd hvis du finner ut at hans anlegg til 999kr hadde tilfredsstilt dine behov (bedre) enn det du har nå... Smaken er som baken og dette kan man bare finne ut av selv.

Jeg for min del hadde ikke klart meg med et slikt anlegg, ikke fordi at det er billig, men fordi jeg synes som mange andre her; at de fleste alt-i-ett/ferdigpakke anlegg låter dårlig. Men man får dog mye god lyd idag til en hyggelig penge - det er ikke til å stikke under en stol! Men så har ikke jeg hørt ALLE ferdigpakkene/pakkeløsninger med ht'ere heller

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    litt av at jeg ikke er for hengt opp hva som som låter pent, er det at jeg liker godt musikk som sex pistols rancid beinkjør osv. osv. så selv om anleget låter riktig så pent vil det fortsatt ikke låte bra hehehe.

jeg er faktisk fornøyd med lyden i bomblastern til morra mi hehee.

men egentli tror jeg ikke et sånn anlegg til 999 hadde tilfredstilt noen av mine behov.
    for clash osv. har jo egentli ganske pen lyd da eller bøyen beng fks.

gleder meg til og få f-6 i hus og spille høyt bra og deiligt hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hørte det anlegget til 999- og vil se det var 999 bortkasta penger. og han er temelig enig. forde bassen lager ikke bass. og desverre er forsterkern intrigert i hovedboksen (altså ikke spnn aktiv subb liksom) denne subben er på 8 ohm og 6,5 tommer. og det står 140watt (my ass). han lurer på om det finnes en billig subb som er VELDIG lettdreven som gjør at han får mere bass i anlegget:

FINNES DET?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye skal denne subben koste da?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er håpløst og begynne å oppgradere annlegg av denne sorten. Selg det, lever det tilbake, kast det. Uansett hvilken løsning han velger tjener han mer på å kjøpe noe ordentlig med en gang.

En annen ting er jo at det ikke har noen utgang for aktiv sub. Må begynne å lage en jalla kobling fra sub terminalene til en aktiv sub som kan bruke høyttaler signal som kilde osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Er håpløst og begynne å oppgradere annlegg av denne sorten. Selg det, lever det tilbake, kast det. Uansett hvilken løsning han velger tjener han mer på å kjøpe noe ordentlig med en gang.

En annen ting er jo at det ikke har noen utgang for aktiv sub. Må begynne å lage en jalla kobling fra sub terminalene til en aktiv sub som kan bruke høyttaler signal som kilde osv.
    Er helt enig.....

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener mere som et element som han kan lage kasse till osv.
    Han kommer ikke til og selge det. men han har bare lyst på mere bass. han er av den typen som driter i lyden så lenge det donker heheh.
    jævla tenkno svin hehe, men så dere veit ikke om noen elementer som er lettdrevne??

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får han problemer med å matche spesifikasjonene til det gamle elementet. Dessuten de forsterkerene som sitter i slike pakker takler ikke mye variasjoner for å si det slik. Et nytt element som kanskje dupper litt lengre ned på ohm skalaen når det spiller kan være nok til å knekke en slik forsterker. Nok en gang håpløst og bortkastet penger. Har den en audio ut eller no kan han koble til en boomblaster f.eks Da får han 300% økning + i lydtrykk ville jeg tro

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er enig. så enig. men men. da får han bare leve med drit lyden hehehe.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enten det eller selg det. Jeg ville gjort det siste

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har full forståelse for de som prøver å forbedre noe drit de har kjøpt. Men 6,5" sub er jo en vits! Den gir vel ikke noe ut under 200 Hz samme hvor mange watt man pøser på. Neste begrensning ligger sikkert i poweret (og alt det andre) så en aktiv sub er en god start. Da får resten av kanalene mere juice. Men man må ta ut signalet til nye sub'en før sub-forsterkeren. Altså et inngrep som gjør at garantien bortfaller. Vet ikke hvor i landet dere bor, men Eltek sender overalt. Se om dere finner en lettdreven sub her:
    http://www.mamut.com/dynabel
    De har byggesett til en aktiv 250 W sub til 2500,-
    Men siden dette ikke skal koste noe er det vel lurest å prøve Fretex eller et bruktmarked?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behøver ikke det. Mange aktive sub'er har terminaler for loop throug til stereo høyttalere og da vil den ta signalet sitt fra høyttalerene. Sånn sett er det bare å koble subwoofer utgangen som er der til terminalene på den nye sub'en.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •