billige front høytalere - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 56 av 56
    Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    netthandelen har visst fått inn F6 igjen, starter noen auksjoner i dag/kveld..

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Proson og Dynavoice er vel fra Fynda ja, men er Genexxa det også?

Jeg har hvertfall sammenligna Proson Conquest Sat5010 MK2, Magic S-4 og Challenger S-6 og synes at S-6 låter mye bedre enn 5010 og S-4. Riktignok er den litt større, men allikevel. Mye penere lyd.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av St3ffaN
    Proson og Dynavoice er vel fra Fynda ja, men er Genexxa det også?

Jeg har hvertfall sammenligna Proson Conquest Sat5010 MK2, Magic S-4 og Challenger S-6 og synes at S-6 låter mye bedre enn 5010 og S-4. Riktignok er den litt større, men allikevel. Mye penere lyd.
    Ta en titt her. http://www.jws.se/

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk nettopp vinnerbudet på et par Dynavoice F6 til 680 + frakt og oppkravsgebyr = 966,- totalt. Ikke så verst, med tanke på at igår gikk et par til 1200,- + frakt og oppkravsgebyr... Og de er dessuten ganske vanskelige å få tak på... Det kommer et par i pianolakk til auksjon senere i kveld, men regner med at de blir ganske mye dyrere, og jeg hadde egentlig mest lyst på i calvados ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skammer meg over at du sier trance og tekno eller hvordan det skrives!!!:

her går det mest i punk du. og litt folkerock.

tror det hadde sett litt rart ut at en dude med hanekamm osv. hadde satt på tekno hehe.

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Ser at det har blitt en liten diskusjon om JWS og hvilke høyttalermerker som hører til dette konsernet, hvem som er best osv. Siden jeg har hatt mange høyttalere og hørt enda flere fra dette konsernet tillater jeg meg selv å lage en liten "guide" her.
    For det første kan vi starte med JWS' dårlige rykte. Dette skyldes en haug modeller med doble 10" og 15" fra JWS og Genexxa fra 90-tallet og ut til begynnelsen av dette årtusenet. Kabinettene var dårlige på alle måter og elementene som ble brukt var heller ikke noe å skryte av... Kort sagt spilte de høyt, men ikke noe mer enn det.
    Men så, rundt 2003 ble virksomheten flyttet fra Sverige til Kina med lavere produksjonskostnader og mer moderne fabrikk som resultat. Og dette ble virkelig merkbart på de nye modellene fra Proson. Høyttalere som Proson reality 63SA og Mk2 fikk gode tester og viste tydelig at Proson/JWS hadde blitt bedre. Fremdeles lagde de modeller med store basselementer der partyfaktoren var viktigst, men kassene var nå av MDF og elemntene bedre. Alt dette til en rimeligere pris enn før.
    Det svenske merket QLN ble også kjøpt opp av JWS. Dette merket produserte høyttalere som var langt over Proson i kvalitet og finish. JWS videreførte dette og lanserte bl.a QLN 604mk2 som fikk gode kritikker.
    Siste tilskudd på stammen var Dynavoice, også dette et svensk merke som nå kom under JWS. Sammen med butikken Fynda, har JWS utviklet en rekke gode modeller som ikke kan sies annet enn å være sjokkende bra til prisen. Med f.eks Dynavoice F6 har JWS vist at man kan få god lyd til under 1000 lappen.
    Genexxa har også dukket opp igjen som merkenavn på Norek/komplett. Kort sagt kan man si at de modellene fra Genexxa er basert på eldre modeller/elementer fra Proson( Men ikke så gamle at de stammer fra perioden før JWS flyttet ut til Kina). Genexxa pro serien er temmelig lik den gamle Proson Stratego Top SAH serien. Hvorfor man har valgt å ta fram Genexxa-navnet igjen vet jeg ikke, men trolig er dette noe som Komplett/Norek har ønsket.

Slik vil jeg liste opp merkene etter kvalitet, det beste øverst. Har også tatt med aktuelle modeller.

-QLN:
    Aktuelle modeller er Artech og Qubic serien. Qubic er veldig lik Dynavoice Magic(f6) med unntak av bedre kabinett og diskant.
    Artech spiller mer brutalt og høyt og retter seg nok inn mot CV-markedet. QLN spiller dog mye finere. QLN markedsføres av Hifi-centerkjeden.

-Dynavoice:
    Dynavoice er nok det mest interessante merket fra JWS om dagen. Magic, Challenger og Definition er de aktuelle seriene. Meget gode kabinetter, bra elementer og MYE Hifi for lite penger er kjennetegnet. Definition-serien er den mest påkostede serien. Selges på forskjellige nettbutikker tilknyttet Norek samt Surround.no.

-Proson:
    Innenfor Proson finner vi mange serier. De seriene som er aktuelle nå er Reality MK2, Conquest MK2 og Libra. Proson har falt mye i pris og det er lett å gjøre et kupp på den gode Reality MK2 serien. Men pass på: Det er en del eldre Proson-modeller til salgs som man absolutt bør styre unna. Har sett at noen høyttalere Surround.no selger er fra "svensketiden" og disse holder ikke samme kvalitet som de nyere modellene. Proson kan kjøpes på forskjellige nettbutikker. På netthandelen.no kan du gjøre et godt kjøp.

-Genexxa:
    Genexxa har nå nylig dukket opp igjen på nettbutikker tilknyttet Norek. Pro-serien er den samme som Proson Stratego TOP SAH med unntak av fargen på høyttalermembranene. Disse har nok høyere partyfaktor enn f.eks Dynavoice, men lydkvaliteten er ikke like god. Men elementer og kasser er utviklet etter at JWS flagget ut, så kvaliteten er bedre enn på de gamle Genexxa-modellene fra 90-tallet. Mira serien kan jeg ikke uttale meg om, men den har JWS-elementer av nyere dato, så kvaliteten er nok ikke den værste med mindre kvaliteten på kassene er dårlig.

Håper dette var til hjelp og klarer opp i jungelen av svensk-kinesiske høyttalere. Må igjen bare understreke at gamle fordommer mot JWS kan kastes i søpla, for høyttalerne har blitt mye bedre på alle områder

Og for å holde meg til topic: Gå for F6, du finner nok ikke noe bedre til prisen!

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stephenm
    Hei.
    Ser at det har blitt en liten diskusjon om JWS og hvilke høyttalermerker som hører til dette konsernet, hvem som er best osv. Siden jeg har hatt mange høyttalere og hørt enda flere fra dette konsernet tillater jeg meg selv å lage en liten "guide" her.
    For det første kan vi starte med JWS' dårlige rykte. Dette skyldes en haug modeller med doble 10" og 15" fra JWS og Genexxa fra 90-tallet og ut til begynnelsen av dette årtusenet. Kabinettene var dårlige på alle måter og elementene som ble brukt var heller ikke noe å skryte av... Kort sagt spilte de høyt, men ikke noe mer enn det.
    Men så, rundt 2003 ble virksomheten flyttet fra Sverige til Kina med lavere produksjonskostnader og mer moderne fabrikk som resultat. Og dette ble virkelig merkbart på de nye modellene fra Proson. Høyttalere som Proson reality 63SA og Mk2 fikk gode tester og viste tydelig at Proson/JWS hadde blitt bedre. Fremdeles lagde de modeller med store basselementer der partyfaktoren var viktigst, men kassene var nå av MDF og elemntene bedre. Alt dette til en rimeligere pris enn før.
    Det svenske merket QLN ble også kjøpt opp av JWS. Dette merket produserte høyttalere som var langt over Proson i kvalitet og finish. JWS videreførte dette og lanserte bl.a QLN 604mk2 som fikk gode kritikker.
    Siste tilskudd på stammen var Dynavoice, også dette et svensk merke som nå kom under JWS. Sammen med butikken Fynda, har JWS utviklet en rekke gode modeller som ikke kan sies annet enn å være sjokkende bra til prisen. Med f.eks Dynavoice F6 har JWS vist at man kan få god lyd til under 1000 lappen.
    Genexxa har også dukket opp igjen som merkenavn på Norek/komplett. Kort sagt kan man si at de modellene fra Genexxa er basert på eldre modeller/elementer fra Proson( Men ikke så gamle at de stammer fra perioden før JWS flyttet ut til Kina). Genexxa pro serien er temmelig lik den gamle Proson Top SAH serien. Hvorfor man har valgt å ta fram Genexxa-navnet igjen vet jeg ikke, men trolig er dette noe som Komplett/Norek har ønsket.

Slik vil jeg liste opp merkene etter kvalitet, den beste øverst. Har også tatt med aktuelle modeller.

-QLN:
    Aktuelle modeller er Artech og Qubic serien. Qubic er veldig lik Dynavoice Magic(f6) med unntak av bedre kabinett og diskant.
    Artech spiller mer brutalt og høyt og retter seg nok inn mot CV-markedet. QLN spiller dog mye finere. QLN markedsføres av Hifi-centerkjeden.

-Dynavoice:
    Dynavoice er nok det mest interessante merket fra JWS om dagen. Magic, Challenger og Definition er de aktuelle seriene. Meget gode kabinetter, bra elementer og MYE Hifi for lite penger er kjennetegnet. Definition-serien er den mest påkostede serien. Selges på forskjellige nettbutikker tilknyttet Norek samt Surround.no.

-Proson:
    Innenfor Proson finner vi mange serier. De seriene som er aktuelle nå er Reality MK2, Conquest MK2 og Libra. Proson har falt mye i pris og det er lett å gjøre et kupp på den gode Reality MK2 serien. Men pass på. Det er en del eldre Proson-modeller til salgs som man absolut bør styre unna. Har sett at noen Surround.no selger har element fra "svensketiden" og disse holder ikke samme kvalitet som de nyere modellene. Kan kjøpes på forskjellige nettbutikker. På netthandelen.no kan du gjøre et godt kjøp.

-Genexxa:
    Genexxa har nå nylig dukket opp igjen på nettbutikker tilknyttet Norek. Pro-serien er den samme som Proson TOP SAH med unntak av fargen på høyttalermembranene. Disse har nok høyere partyfaktor enn f.eks Dynavoice, men lydkvaliteten er ikke like god. Men elementer og kasser er utviklet etter at JWS flagget ut, så kvaliteten er bedre enn på de gamle Genexxa-modellene fra 90-tallet. Mira serien kan jeg ikke uttale meg om, men den har JWS-elementer av nyere dato, så kvaliteten er nok ikke den værste med mindre kvaliteten på kassene er dårlig.

Håper dette var til hjelp og klarer opp i jungelen av svensk-kinesiske høyttalere. Må igjen bare understreke at gamle fordommer mot JWs kan kastes i søpla, for høyttalerne har blitt mye bedre på alle områder

Og for å holde meg til topic: Gå for F6, du finner nok ikke noe bedre til prisen!
    Flott innlegg !

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe som da understreker det jeg sa lenger opp om at de nyere proson høyttalerene mest sannsynlig er fullt på høyde med Dynavoice høyttalerene men har ikke høstet kritikk da de ikke har blitt testet rett å slett.

Newcomer stephenm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her er en link til et svensk forum der noen har lagt ut bilder av innsiden på den nye Dynavoice Definition serien:
    http://www.hififorum.nu/forum/topic....8&whichpage=12

Dette ser absolutt bra ut

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og her er en link til et svensk forum der noen har lagt ut bilder av innsiden på den nye Dynavoice Definition serien:
    http://www.hififorum.nu/forum/topic....8&whichpage=12

Dette ser absolutt bra ut
    Ikke værst pris for ett sett heller !

5990.- !

http://www.surround.no/product/6280/...ort_farve.html

www.surround.no

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Genexxa har også dukket opp igjen som merkenavn på Norek/komplett. Kort sagt kan man si at de modellene fra Genexxa er basert på eldre modeller/elementer fra Proson( Men ikke så gamle at de stammer fra perioden før JWS flyttet ut til Kina). Genexxa pro serien er temmelig lik den gamle Proson Stratego Top SAH serien. Hvorfor man har valgt å ta fram Genexxa-navnet igjen vet jeg ikke, men trolig er dette noe som Komplett/Norek har ønsket.

Slik vil jeg liste opp merkene etter kvalitet, det beste øverst. Har også tatt med aktuelle modeller.

-QLN:

-Dynavoice:

-Proson:
    Innenfor Proson finner vi mange serier. De seriene som er aktuelle nå er Reality MK2, Conquest MK2 og Libra. Proson har falt mye i pris og det er lett å gjøre et kupp på den gode Reality MK2 serien. Men pass på: Det er en del eldre Proson-modeller til salgs som man absolutt bør styre unna. Har sett at noen høyttalere Surround.no selger er fra "svensketiden" og disse holder ikke samme kvalitet som de nyere modellene. Proson kan kjøpes på forskjellige nettbutikker. På netthandelen.no kan du gjøre et godt kjøp.

-Genexxa:
    Genexxa har nå nylig dukket opp igjen på nettbutikker tilknyttet Norek. Pro-serien er den samme som Proson Stratego TOP SAH med unntak av fargen på høyttalermembranene. Disse har nok høyere partyfaktor enn f.eks Dynavoice, men lydkvaliteten er ikke like god. Men elementer og kasser er utviklet etter at JWS flagget ut, så kvaliteten er bedre enn på de gamle Genexxa-modellene fra 90-tallet. Mira serien kan jeg ikke uttale meg om, men den har JWS-elementer av nyere dato, så kvaliteten er nok ikke den værste med mindre kvaliteten på kassene er dårlig.

Håper dette var til hjelp og klarer opp i jungelen av svensk-kinesiske høyttalere. Må igjen bare understreke at gamle fordommer mot JWS kan kastes i søpla, for høyttalerne har blitt mye bedre på alle områder

Det du skriver om genexxa mira 6.2 kan du snart få litt mer info.....har bestilt de...så dermed kan jeg si hvordan jeg synes de er (440 kr)

Men jeg ville ha godt for dynavoice,genexxa eller QLN qubic da disse spiller RÅTT

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan også annbefale Dynavoice M-65 serien...gode høytalere til en billig penge...bilder kan sees på min hjemmekino...trykk på signaturen for å se
    Har fått meget god omtale i de fleste hifi-blader osv. bla. Lyd og Bilde

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lot meg lure på netthandelen og endte opp med vinner budet på et par Proson Stratego 210 SAH. Må si jeg ble dyktig imponert over kvalitets følelsen på disse. Tunge solide kasser med kraftige elementer. Gode terminaler. Og det beste av alt var at netthandelen klarte å sende meg 2 par for prisen av 1.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for Dynavoice F6.Jeg har dem selv og er kjempefornøyd med dem.De spiller rent og pent og de spiller pvveraskende høyt,syns jeg da.Kan bare anbefale disse på det sterkeste!Og siden du har 2 12" ved siden av behøver du vel ikke være redd for og få for lite bass.Syntes F6 leverer ok bass også,men det gjør seg bedre med en sub i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

argon

Sitat Opprinnelig postet av jalla666
    har en onkel som fks. har laga seas argon mk1 osv. osv. til og hjelpe meg så tror ikke sånt blir noe problem.

foresten hva syntes dere om lyden i argon?:
    Elsker den mellomtonen der<3
    De er fantastiske, men krever strømsterk forst. Jeg gjorde litt forandring i delefilteret pga diskanten var litt kvass i mine ører. De har en fantastisk mellomtone, dypbass og trøkk. Jeg testa dem hos en kompis med en wadia cdspiller og DP forsterker. han har BW 801.(gammel modell). Mine argon spilte faktisk finere. He..he.. Litt kjipt at elementene er ute av produksjon. Så kom igjen Onkel. Selg de til meg!! Du kan få mine dynaaudio M65 og BW DM600 i bytte

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

argon

Sitat Opprinnelig postet av jalla666
    har en onkel som fks. har laga seas argon mk1 osv. osv. til og hjelpe meg så tror ikke sånt blir noe problem.

foresten hva syntes dere om lyden i argon?:
    Elsker den mellomtonen der<3
    De er fantastiske, men krever strømsterk forst. Jeg gjorde litt forandring i delefilteret pga diskanten var litt kvass i mine ører. De har en fantastisk mellomtone, dypbass og trøkk. Jeg testa dem hos en kompis med en wadia cdspiller og DP forsterker. han har BW 801.(gammel modell). Mine argon spilte faktisk finere. He..he.. Litt kjipt at elementene er ute av produksjon. Så kom igjen Onkel. Selg de til meg!! Du kan få mine dynaaudio M65 og BW DM600 i bytte

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •