Subwoofer og ledninger

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofer og ledninger

Heisann!
    Jeg har et sånn bedritent hjemmekinoanlegg fra elkjøp til 2000 kr eller noe sånt. Fant frem en rimelig ok sony sourroundforsterker her om dagen som jeg hadde liggene.
    Grunnen er at det hjemmekinoanlegget kun leverer surround når jeg spiller dvd fra det, ikke hvis jeg kobler til xbox360 osv.
    Har tenkt å bruke den litt gamle sonyen min til forsterker og 360 til dvd(da kan jeg strengt tatt kaste den reciveren som fulgte med det ræva anlegget).
    Front og bak + center kan jeg lett koble til min sony, men suben blir et problemem. Subutgangen på sonyen er jo sånn vanlig sub, en sånn phonoplugg, men ledningen fra suben min som skal inn i forsterkeren er pluss og minus ledning.
    Noen som har noen forslag til hvordan det skal gjøres? kjipt å måtte kjøpe en ny sub bare fordi ledningen ikke passer (veit ikke om suben er passiv eller aktiv(hakke sjekka)).

Takker for svar =)

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som om sub'en din er passiv, dvs du trenger en egen forsterker (og delefilter) til den. Har den inntak eller strømtilførsel?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De fleste billiganlegg har nok en passiv sub og en liten forsterker til den innebygd i den forsterkeren som fulgte med...

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes vel noen recievere på markedet med innebygd forsterker til passiv sub. Dersom du ikke skal kjøpe en slik forsterker må du se deg om etter en seperat forsterker. Zachary, Hypex og proson er de ledende på det feltet. Kan selvfølgelig også bruke en stereo forsterker. De er lett å finne billig på bruktmarkedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar folkens.
    den har ingen strømtilførsel, kun 2 syltynne pluss og minusledinger som jeg kobler til dvdspilleren som en hvilkensomhelst vanlig høytaler...
    Ser ut til at dette ikke vil funke altså.. crap

EDIT: får lyd ut fra suben hvis jeg kobler den til de andre høytaleruttakene på sonyforsterkeren

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •