Dali Helicon 400\800w? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Håpløse innlegg

Det er nesten så man må advare folk fra å holde seg borte fra dette forumet. Da det gjentatte ganger kommer totalt håpløse påstander fra folk som ikke burde skrive det de skriver.

NAD M3 integrert forsterker er en meget kraftig og strømsterk forsterker på mer en 180 W RMS som stiger til over 300 W RMS kontinuerlig ved 4 ohm og driver laster uten problemer ned til 2 ohm. Klart denne vil drive Dali Helicon 800 overbevisende.

Den er en myte at ting er så utrolig tungdrevet når det gjelder de fleste høyttalere som blir omtalt her inne. Selvsagt er det unntak, men Dali 800 er innefor en akseptabel grense. En god kompis av meg eier denne høyttaleren og driver den med 1 stk 150watter med meget brukbare resultater. Nemelig Vincent 331 og det har aldri vært problemer med volum, forvrenging eller noe annet. Selv ved fester o.l.

Han har også drevet den med en mindre NAD forsterker uten problemer. NAD M3 er kraftigere enn alle disse forsterkerne og skal være noe av det beste/antagelivs det beste forsterker produktet NAD noen gang har laget. Selvsagt kan man ha mere kraft hvis man bor i hus og vil ruinere forholdet til naboene/eventuelt ødelegge elementene osv, men denne duger lenge.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har hørt M3 under gode betingelser. Den fikk jobbe med kilde i absolutt referanseklasse (dCS Delius). Ta å les innlegget mitt engang til. Jeg har aldri sagt at M3 ikke er bra. Det jeg sier er at potesnisalet i H800 er større. Og Sound sound....ikke kom med slike tåpelige innlegg. Har du Vincent 331 som referanse så skjønner jeg at du mener M3 er fantastisk. Jeg mener Vincent 331 er en møkkaforsterker, som bare funker til pop/rock. Til det funker det til gjengjeld meget bra. En kamerat hadde SP993 på H400 og den hadde IKKE full kontroll i bassen. Med mine Etera høyttalere ble det bare grøt. Og hva M3 gjør i 2ohm er fullstendig uinteressant dersom ikke høyttaleren går så langt ned. Når jeg sier større forsterker mener jeg ikke nødvendigvis i antallet watt, men hvordan den er laget. 1 watt kan leveres på mange måter.

Jeg har heller aldri sagt at H800 er så forbaska tungdrevne, derfor kommentaren om at M3 funker bra dersom det bare er volumet som teller. Men skal du ha full kontroll på bassene, både på lavt og høyt volum. Gå for noe enda råere.

Og ja. Jeg mener Midgard Oberon gruser Nad M3 på alle parametere. Når det gjelder ICE generelt vet jeg ikke. Har bare testet Midgard skikkelig. Men det må være ASP modeller.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igrunn ikke vært et svar. Men siden jeg kjeder meg på jobb. Regner med at du aldri har hørt M3 da den er helt ny og de andre uttalesene du kommer med i ditt svar føler jeg er relativt lavmål. Møkkaforsterker osv. Du mener vel det er en sakelig kommentar ? Ville bare advare andre mot tullinger som deg som kommer med realtivt idiotiske og bastante påstander her inne som ikke stemmer. Vil tro M3 er en super match til Helicon 800. Selvsagt kan den ha enda mere krefter, men det er absolutt ikke nødvendig.

Og at en høyttaler er spesifisert til 4 ohm betyr ikke at høyttaleren er en 4 ohms konstant last. Det betyr egentlig ingen ting etter min erfaring, men peier å være en indikasjon på at det er benyttet parallell koblede basser eller noe i den duren som gjør at ofte slike høyttalere har en noe lavere impedans enn høyttalere som er spesifisert til 8 ohm. Andre kan sikkert komme med bedre inspill enn meg om dette.

At en forsterker er stabil i 2 ohm og gir mye effekt her betyr at den er strømsterk og klarer av vanskelige laster. En sær høyttaler kan gå langt under 4 ohm enkelte steder i frekvensområdet uansett om det står 4 eller 8 ohm på den og da er det greit med en strømsterk forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Ellers høres det ut som du har hørt kombinasjonen H800 og M3 og mener dette ikke matcher slik du skriver. Det blir ikke bra nok. Kanskje det er den optimale kombinasjon og M3 er en forsterker med super bass kontroll. Tror dette er en meget bra forsterker til prisen så det blir intressant å lese kommende tester av den gjort av seriøse mennesker.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å les innleggene mine.

Ingen steder har jeg sagt at M3 er dårlig.

Ingen steder har jeg sagt at Helicon ikke går under 4ohm gjennom frekvnesområdet. Eneste jeg har sagt er at dersom den ikke går ned til 2ohm er det likgyldig hva forsterkeren leverer i 2ohm.

Hvilke tester får M3? Den blir skrytt opp i skyene så klart. Som du har påpekt, og som jeg aldri har benektet så er den god til prisen. Og den beste NAD (kanskje med unntak av 3020) som nad har laget. NAD208 holder jeg utenfor siden det ikke var NAD selv som designet denne.

Det du sier om Ohm og laster er helt avhengig av forsterkerkonstruksjon. Mener du f.eks at pass labs XA serien er strømsvak siden effekt ikke øker noe særlig når impedansen går ned? Eller at Mcintosh MC501 er strømsvak siden den bare dobbler 1 gang nedover i impedans?

Det eneste jeg har prøvd å sagt er at M3 og H800 ikke er den ideele kombinasjonen til den gitte sum. Jeg ville helt klart annbefale trådstarter å gå ned til H400 og heller legge enda mer i forsterker. Eller kilde dersom det er et alternativ.

Jeg regner med Trådstarter viser med forståelse for det jeg har skrevet en det du gjør Sound sound.

Da har jeg sagt mitt og dersom Trådstarter lurer på noe mer er det bare å sende PM.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

vær venner. Problemtskjerne er ikke om m3 passer eller ei,men om helicon800 blir for store til min 32kvm kjellerstue med lav takhøyde ca: 2m20cm

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Watt meg en viss plass

Jeg har da hørt 34w rørblokker diske opp med mer kontroll og overbevisning på helicon 300w enn det Rotel rb 1090 klarte... den yter ti ganger mer...
    Kvalitet fremfor kvantitet. Hva godt er det med peak power om du ikke har noen strømreserver i bakhånd til de resterende 59,9 sekundene?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Icepower (også MA) har ikke stålkontroll i bunnen, i mine ører har jeg hørt det mye bedre. Men helheten er temmelig god på MA, men langt ifra perfekt. Har troa på den NAD'en jeg. Gleder meg til å teste den. Kanskje den blir min neste investering (neste år skal iallefall MA'ene ut av riggen, men ikke selges).

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av espengundersen
    vær venner. Problemtskjerne er ikke om m3 passer eller ei,men om helicon800 blir for store til min 32kvm kjellerstue med lav takhøyde ca: 2m20cm
    Hvis du har mulighet, så tester du ut dette, dersom du befinner deg i nærheten av en HFK-forretning, og kan få lånt med hjem. Det jeg ihvertfall kan si er at H400 har null problemer med å fylle 32 kvm, med masse godlyd, såfremst du har god elektronikk, de er kresne på den;-)

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om H800 vil bli for store for rommet ditt er ikke enkelt å svare på. Selv har jeg hatt H400 i et 22kvm stort rom, og det fungerte veldig bra. De hadde nok helt sikkert klart seg bra i et rom >30kvm også. På en annen side vet jeg om andre som har hatt H800 i mindre rom enn jeg hadde H400 i, så det er bare å prøve seg fram.

H400 kan spille greit selv om de ikke overøses med krefter, men de er ikke så forfordelig tungdrevne. Jeg prøvde ut en del forskjellige forsterkere på de i den tiden jeg hadde de, og ut fra erfaring vil jeg ganske sikkert tro at M3 klarer å drive H400. Det er heller ikke umulig den vil klare H800, men det må du nesten prøve ut selv.

Og litt på siden: Måten du argumenterer på er ganske så barnslig, timc, og du kan ikke vente å bli tatt seriøst hvis du holder på slik. Greit å ha meninger om noe, men godta også at andre ikke mener det samme

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste jeg reagerte på var at jeg ble tillagt meninger som jeg aldri hadde sagt. At noen blir provosert tar jeg ikke så tungt. Hvilken argumantasjon er barnslig? Kan ikke se at jeg har argumentert så mye i det hele. Bare kommet med en påstand som blir overtolket. Men dersom det var kommentaren om SP331 du sikter til så er det nok et punkt jeg ikke kommer til å vike på. Har hørt de fleste Vincentmodellene og den stiller klart sist. For å gjøre det godt igjen kan jeg annbefale og prøve Vincent 991 blokker på H800. Det kan bli bra. 991 låter en del penere en resten av serien.

H800 i 32 m2....det kommer helt ann på hvordan du har mulighet til å plassere høyttalerne. De trenger litt luft både til side og bakvegg, ellers blir de fort boomy i bassen.

Mvh

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Har nå bestemmt meg og bestillt følgende:

Helicon 400w
    Thule ia252b
    Tule dva 150b

Takker for gode tips og tilbakemld.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok bra det, Espen

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir bare å gratulere ! fan så irriterenes når andre får realisert sine "drømmer" før meg ...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

shit happens

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Dette blir sikkert knall!

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den komboen tror jeg du kommer til å elske. Thule og Dali ilag spiller som sagt ikke 100% perfekt "hifi" (et ord jeg hater), men du gode gud som det spiller musikk :-D

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Den komboen tror jeg du kommer til å elske. Thule og Dali ilag spiller som sagt ikke 100% perfekt "hifi" (et ord jeg hater), men du gode gud som det spiller musikk :-D
    Og det er det som teller,TAKKER for tipset falt pladask for den kombon.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Var på Master demo kveld på Hi Fi klubben i Ski idag. Kan komme tilbake med inntrykk angående lyd dersom ønskelig . Ut i fra hva vi hørte fra anlegget, og info fra nad/hifi klubben som hadde spilt på H800 med M3 i et annet lokale, skal M3 være en meget god partner til H800. Sikla litt jeg også ....

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv hørt nad m3 på helicon.Det spiller bra,men det syntes jeg også thule gjorde.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •