Steinheller og spikes til Dali 470

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Steinheller og spikes til Dali 470

Bodde hjemme en periode for å spare litt penger, men har nå flyttet til en stor leilighet. Hjemme før hadde jeg et 6x3 m rom i en kjeller og da kjøpte jeg meg noen brukte Dali Evidence 470 til en fin pris. Nå har vi en stor stue som er vinklet og er på ca 45 kvadratmeter, men lyden er nok dessverre ikke den samme fra disse høyttalerene.

Bassen har ikke den samme punchen som den hadde og før kunne jeg plassere stemmene omtrent med fingeren midt i lydbildet på noen innspillinger, nå er det mye mer diffust.

Høyttalerene står per i dag på ingenting, og jeg bor nå i første etasje i et hus der det er kjeller under. Mistenker kraftig at bassen bare forsvinner nedover og det gjelder lyden ifra subwooferen også. Kjenner at det rister i gulvet, men får ikke den samme følelsen på kroppen når jeg spiller høyt. Har bestilt meg noen steinheller som høyttalerene og sub'en skal stå på så håper at det kommer til å forbedre seg da.

Det jeg lurer på til dere som har steinheller under høyttalerene, bruker dere også spikes i tillegg? Har det noen hensikt? Nå er jo høyttalerene mine ikke tunge, er vel ca 23 kilo og sub'en er på 50 kilo. Skal jeg i tillegg ha spikes på denne?

Takker for svar her!
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv også å jobbe med delay/fase og optimal plassering av utstyret om mulig. Det hjalp mye hos meg. Ikke minst innstillinger på pros.

Vet om mange som bruker spikes i tillegg til stein. Man kan også bruke demeputer under stein + dempeputer mellom stein og høyttalere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Skal nok prøve å justere det litt mer når jeg får disse hellene og så får jeg se om jeg trenger spikes også. Virker som det er litt delte meninger om dette faktisk.
    Pioneer LX86, Dali Evidence 470, Dali senterhøyttaler Suite C0.8, Bakhøyttalere: Amadeus Jubileum, Sony WX900 Subwoofer, Sony 46W4000 Tv, Sony CD-spiller CDP-X55ES ifra 1990 og en Sony BDP-S550

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du bestemmer deg for eventuelle spikes så ligger det mange flotte alternativ her :

http://www.xtreme-cable.com/spikes/index.php

Var det forresten du som tipset meg angående VSX 1015 på Voss ?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var nok ikke det, nei! Men, tusen takk for link! :-)

Sitat Opprinnelig postet av Tony Soprano
    Om du bestemmer deg for eventuelle spikes så ligger det mange flotte alternativ her :

http://www.xtreme-cable.com/spikes/index.php

Var det forresten du som tipset meg angående VSX 1015 på Voss ?

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare hyggelig !

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ting på plass

Må bare meddele til det herrens folk av avforum at jammen falt ting på plass nå når jeg fikk meg disse steinhellene til høyttalerene. Satte de på plass igår kveld og fikk høyttalerene lenger ut fra bakveggen og plutselig satt alt som et skudd. Jeg var litt betenkt faktisk, og trodde ikke at det skulle ha så mye å si, men jammen hadde det det. 3k var verdt en så grasal oppgradering av lyd. Skulle tro jeg hadde fått meg nye høyttalere! :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •