Klipsch RF-7 vs Infinity K 9.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Klipsch RF-7 vs Infinity K 9.2

er det noen som har formening om hvem som er best av disse. 70% film 30% musikk

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til så stor anndel film vil jeg si RF7. Kappa bedre på musikk, men, og det er et stort men, du MÅ ha forsterker til å dra dem.

Mvh

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørte du ikke desse to mot hverandre nettop selv?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo men på en nad218 og det skal jo ikke være godt nok tenker selvfølgelig begge høytalere med grei elektronik,av det jeg har hørt så låter rf7 klart best men 9.2 krever jo sitt

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    viss en 40kilos 400watts forsterker til 20k som nevnt i annen tråd ikke klarer å drive de, hører de hjemme i en søppelcontainer etter min mening!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv f.eks Vincent 991 på kappa. Det er minstekrav. Spiller ganske så bra. Men IKKE sett de forsterkerne på RF-7. NAD 218 har ikke sjangs til å dra Kappa 9.2. NAD 208 Kanskje........men jeg tviler.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Jeg drev Kappa 9.2 i et år med NAD 216. Aldri noen problem for 216 som knapt ble varm. Spilte i tillegg opp til ca klokken 12 på forsterkeren uten at den slo seg av eller begynte å vrenge. Klarte faktisk å sprenge diksanten på 9.2 med denne og det skylte heller ikke vreng, men det faktum at Emit R diskanten i denne er noe "lett sprengelig" og igrunn udimesjonert i forhold til resten av elementene.

Selvsagt var 216 absolutt ikke optimal, men det blir lyd i Kappa 9.2 for det og det ble grei lyd.

Solgte de etter en stund med ny diskant i den ene høyttaleren. Neste mann mente at en 350 W RMS forsterker var alt for liten og at det kun var 700W Krell forsterkere som klarte å få liv og lyd i denne. Javel... Han var sikkert et AVForum medlem. Hørte at også han fikk problem med diskanten i høyttaleren etter hvert

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    prøv f.eks Vincent 991 på kappa. Det er minstekrav. Spiller ganske så bra. Men IKKE sett de forsterkerne på RF-7. NAD 218 har ikke sjangs til å dra Kappa 9.2. NAD 208 Kanskje........men jeg tviler.

Mvh
    NAD 218 burde da ikke ha noe problemer med Kappa 9.2?! NAD 218 takler jo laster under 2ohm mener jeg å huske.. uten spessiele problemer. Er jo der problemet ligger med Kappa 9.2 oftest. ICepower f.eks kneler relativt fort på de.

Intermediate Tony Soprano sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    viss en 40kilos 400watts forsterker til 20k som nevnt i annen tråd ikke klarer å drive de, hører de hjemme i en søppelcontainer etter min mening!
    Det er jo noe og tenke på dette når man må til med ett "eget kraftverk" for å drive de....
    Forøvrig ta kontakt med Dag Johnsen her på forumet,han sitter på mye informasjon ang forsterkervalg osv

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

min kamerat kjøpte seg en aragon som stod her inne tilsalgs,han får den i morgen,nad 218 var forferdelige til kappaen, 2 par ører syntes faktisk at h/k avr7000 recievern fungerte bedre uten naden

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    min kamerat kjøpte seg en aragon som stod her inne tilsalgs,han får den i morgen,nad 218 var forferdelige til kappaen, 2 par ører syntes faktisk at h/k avr7000 recievern fungerte bedre uten naden
    At NAD 218 låt dritt er jo ikke noe nytt da . Det at HK'en var bedre alene kan være en kombinasjon som ble brukt på NAD'en også da. Ofte litt sære på Preampene..

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Må slenge meg på det med at NAD 218 låter forferdelig. Faktisk låter 216 mye bedre i mine ører som er en mindre modell. Men det her var jo en liten avsporing fra min side

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •