Triangle Antal - med Marantz?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Triangle Antal - med Marantz?

Driver og oppgraderer for tiden, og har omsider havnet på et par Triangle
    Antal-høyttalere. Strålende fornøyd med det, gitt . Og så var det
    recieveren, da. Jeg er litt nysgjerrig på den nye recieveren til Marantz som kommer snart (sr-7001). Vil dette kunne være en bra kombo?
    Noen forslag? Jeg er i grunnen mest opptatt av to-kanalslyd, men det er surround-reciever jeg skal ha. Og Arcam 350 blir litt i overkant dyr.

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Triangle Altea og har startet noen tråder om det samme. Er på jakt etter en receiver til Altea, diskanten er som du sikkert kjenner til en anelse skarp og veldig avslørende. Valg av forsterker er etter min mening vanskelig da Triangle generellt er forsterkerkresen. En "lys" forsterker blir ille på Triangle og man bør matche dem med en "varm" forsterker som låter fyldig. Noen eksempler/forslag har jeg fått i disse trådene:

http://avforum.no/forum/receivere-forsterkere/41002-forsterker-til-triangle-celius-esw.html
    http://avforum.no/forum/h-yttalere/39092-valg-av-yttalere-del-ii.html (side 3)

Jeg er ikke i mål enda men skal bestemt bytte receiver i fremtiden, kjører idag surround men skal over til surround med preout slik at jeg kan bruke en stereoforsterker til front for å få max utav to verdener.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe sånt jeg ser for meg også. Skjønt en reciever til 10.000K burde jo kunne produsere god lyd i stereo også. Arcam 350 skal være bra, den har de samme komponentene til en stereoforsterker i ganske høy prisklasse.

Ellers er jeg litt redd for diskanten. Marantz går jo for å ha en varm klang, den er også best på stereolyd (kanskje med unntak av Arcam), Pioneer blir vel for skarp, og Denon...vel, ser tragisk ut, spør du meg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •