B&W eller Dali, og hvilke forsterker?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W eller Dali, og hvilke forsterker?

Heisann. Har tenkt å kjøpe meg et 5.1 annlegg. Har kommet opp med følgende alternativer:

1) B&W DM300 (DM309, DM303, LCR3, ASW300)
    2) Dali 6006 (6006, R1000, C1000, AW8)
    3) Dali Suite 1.7 (Suite 1.7, Suite Rear 0.7, Suite Center 0.7, Suite S1.2)

Hørt mange lovord om B&W, og om Dali, så disse er de mest aktuelle, selv om sistnevnte (suite 1.7) blir litt i dyreste laget.
    Annlegget skal brukes til musikk (blackmetal for det meste, men også noe klassisk) og hjemmekinoaktige greier i en studentleilighet (større enn de vanlige hyblene sannsyneligvis.. men vet ikke hvor stor den er enda). Lurer da på hvilke av disse annleggene dere anbefaler.
    Personlig sitter jeg nå med et Creative analogt 5.1-sett, altså PC-høyttalere av typen plastikk, og har rett og slett lite peil på annlegg. :roll:

Trenger også tips til forsterker for å driver herligheten..

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En NAD 752 passer bra til 5.1.
    En skikkelig kraftmaskin som du kan spille alt for høyt med, uten at dynamikken svikter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, virker som en grei forsterkerer det der.. men hva syntes folk om høyttalerne? Noen som har testa de? Skal såklart høre de selv før jeg velger, men kjekt med litt input..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde valgt Dali 6006 ihvertfall. B&W 309 er bedre på degt meste, men den har en forferdelig metallisk klang i diskanten som jeg ikke klarer å bli vant til. Dali 6006 kan også spille høyere.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vent til 2. januar, da får du HK AVR3550 billig på HiFiCenteret. Denne er etter min mening bedre enn NADen på både musikk og film.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi får se, linuxguru.. passer foresten denne NAD 752 forsterkeren til Dali og B&W?

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro det, men har ikke testet. Dra å ta en lytt på Hi-Fi Klubben da de har alle produktene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, det var planen.. eneste som er synd er at nærmeste butikk ligger 2 timer herfra (den i oslo).. hvordan er den butikken der egentlig? Må bli oslo, drammen eller grimstad.. hvem av de har best utvalg?

Intermediate Frorrari sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror butikkene i Oslo og den i Drammen har rimelig likt utvalg. Men de fleste, hvis ikke alle, butikkene har vel de produktene du er på jakt etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Sted
    Bærum
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i Oslo (Marcus Thranes gate) for å høre på Denon AVR-2803 til B&W 603 S3, men fikk beskjed om at jeg måtte avtale tid på forhånd.

(Selger anbefalte da å kjøpe AVR2803, ta den med hjem å prøve, for deretter å levere den tilbake etter 10 dager hvis jeg ikke var fornøyd. Veldig bra)

Jeg anbefaler at du tar kontakt før du reiser.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for tipset

Active Atano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    395
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk forresten å ta med deg et par cd'er fra samlinga di som du vet det er kurant lyd på, slik at du får teste den musikken du liker, og ikke REM plata som ligger på bordet hos Hi-Fi Klubben.
    Personlig har jeg valgt B&W over Dali ved to anledninger, og begge gangene endte opp med valget mellom akkurat de to merkene, så begge er gode valg - men jeg synes likevel det er litt "mere" lyd utav B&W, spesielt til film. Husk å kjøpe en forsterker som takler de høytalerne du kjøper, gutta som jobber i butikken i Hi-Fi klubben burde ha god greie på de forsterkerne du styre unna. Jeg gjorde den bommerten å kjøpe tungdrevne B&W høytalere litt i overkant av budsjettet mitt og endte opp med en NAD forsterker som var litt i minste laget, og lyden ble dog deretter. Mine erfaringer med NAD/B&W er likevel gode, de virker godt samkjørte og spilte på mine lyttesessions (hos Hi-Fi Klubben) bedre enn noen andre i den prisklassen jeg var ute etter.
    Hvis du har god tid burde du også stikke innom HiFi Centeret og sjekke ut hva de har å tilby i samma prisklassen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •