Martin Logan

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Martin Logan

Newcomer auvala sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Martin Logan

Lurer på hvordan Martin Logan Sequel II vil oppføre seg med Denon AVR 3805?? De er ti år gamle og veldig pent brukte, har det noe å si??

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde tenkt meg om før jeg kjøpte 10 år gamle Martin Logan. Det kan være at panelene begynner å bli modne for utskifting.

Newcomer NoName sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isåfal bør du oppdatere til Sequel III panelene. Det er også mange som klager på bassen, og at den i den alderen er blitt dårlig.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av auvala
    Lurer på hvordan Martin Logan Sequel II vil oppføre seg med Denon AVR 3805?? De er ti år gamle og veldig penty brukte, har det noe å si??
    10 år skal vel ikke bety så veldig mye på slike høytalere hvis de er pent behandlet og brukt, og har regelmessig blitt renset for støv i panelet slik at det ikke er så mye overlsg med små knappenåls hull og svimerker som resultat. ML har vel også en standby fungsjon som gjør at det ikke tilføres HV til panelet når høytaleren ikke brukes, og da har det vel litt å si for hvor mange timer det høytaleren har vært i drift med om membranet trenger en utskifting eller ikke, og hvor mye den elektrostatiske oppladningen har klart å suge til seg av støv.

Når det gjelder å benytte en forsterker som Denon AVR 3805, så synes jeg det høres litt risikabelt ut, men det er vanskelig å si hva som vil skje uten å ha testet. Dette pga elktrostat høytalerens litt leie egenskap med å gå meget lavt ned i impedans kurven på opp i frekvens, og det ikke er uvanlig med 1 ohm i 20khz osv. Har også opplevd at elektrostater har en litt lei egenskap i å løse ut sikkrings kretsløp i enkelte forsterkere, både i tide og utide, men med tanke på at en elektrostater nermest kan oppleves som en stor kondensator for en effekt forsterker, noe som vel kan fremprovosere selvsving og brendte utgangs transistorer osv, så er det kanskje like greit at sikkrings kretsløpene er raske til å kobble ut enn litt for sene.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •