HTM2D? Trenger jeg egentlig en senter?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HTM2D? Trenger jeg egentlig en senter?

Ja, det handler om B&W, men valget er ikke enkelt. Har en bruk for HTM2D? Kan en klare seg med HTM4S? Eller er det greit med noe midt i mellom som HTM3S?

Har solgt unna en del utstyr og har for lengst startet vurderingen om hvilken jeg ender opp med. Er det noen der ute som har lyttet til disse, så skriv noen velvalgte ord. Lite intr. med "jeg synes du skal gå for..." når du ikke har hørt på noen av de.

Ellers så har jeg 803D fronter, og flørter med tanken om 805S bak.

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Htm4s syns den er meget bra til 805s, men til 803D må den være i minste laget.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HTM3S vil nok kunne fungere sammen med 803D da denne er beregnet brukt sammen med 803S og 804S. HTM3S er jo ganske like HTM2D bortsett fra diskanten. I tillegg er HTM3S en lukket konstruksjon. Planlegger du å spille mye flerkanals musikk er vel HTM2D det beste valget. Du kan jo forhøre deg på http://www.htguide.com/forum/forumdisplay.php4?f=22
    HTM4S vil jeg ikke anbefale. Da er det muligens bedre uten senter?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lysten sier HTM2D, fornuften sier HTM3S, mens lommeboka sier HTM4S. Har også kvitta meg med DS6 S3`ene mine. Har tenkt på 805S bak. I så fall blir det 3S i senter. Får ikke sove i natt heller, svarte. DS6 var jeg storfornøyd med, mens LCR600 S3 som jeg nå har solgt var jeg fornøyd med når de sto sammen med 603 S3. Da jeg kjøpte 803D falt den nok en del igjennom. Oj, dette gikkk nesten i surrr...
    (Ble det riktig tro?)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som den nye tittelen sier så handler det om disse to, HTM3S eller HTM2D. Eller skal jeg gå for et helt annet merke? Forslag mottas med takk.

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis lommeboka ikke kneler så er det 2D som er det riktige valget. Da får du samme diskant samt samme størrelse på elemenetene som i frontene. Prioritèr hardt og gå for den eneste løsningen som du ikke vil angre på... :-D
    (Når du først har sagt A... så må du si B... )

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B-B-B-B-B-B-B...kanskje

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    B-B-B-B-B-B-B...
    sånn var det ja...

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du skal kjøpe HTM3S først. Så ombestemmer du deg, selger den til meg for halv pris og kjøper HTM2D.

P.S. Kjøp HTM3S i rosenut!

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du betaler selvsagt på forskudd i tilfelle så skulle skje? Send med en PM, så skal du få kontonummeret mitt.:-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Du betaler selvsagt på forskudd i tilfelle så skulle skje? Send med en PM, så skal du få kontonummeret mitt.:-D
    Ja, med monopol penger. Sender de i posten :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    67
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får litt deja-vu når jeg leser om problemstillingen. Hittils har jeg alltid endt opp med det jeg egentlig ville ha fra dag 1, men dessverre via en oppgradering eller to. All erfaring tilsier at du hele tiden vil sitte å grunne på "om jeg bare hadde...".

Det som også er interessant: Hvis jeg hadde kjøpt modellen over, ville jeg da ønsket meg modellen derover igjen ved neste korsvei??

Når dette er sagt er jeg kjempefornøyd med min HTM1 i forhold til de mindre senterne jeg har hatt før (bl.a. LCR600). For meg var en diger senter et kjempeløft spesielt de gangene jeg spiller relativt høyt. Samtidig vil en god sub støtte opp for alle HT.

Slik oppsettet mitt er nå med B&W 804, HTM1 og SCM1, samt en Velodyne DD15 har jeg fått det slik jeg ville, men veien dit har vært ganske lang.

Men å si at det kvaliteten følger prisøkningen vil jeg aldri si :-)

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå nettopp en film, uten senter og fikk bakoversveis! Senterkanalen kjøres da som fantomsenter i 803D-frontene. All dialog og senterlyd ble da så mye bedre enn før, trolig pga kvaliteten på "fantomsenteren". Fikk da et snev av "jeg gir F i kronene og kjøper HTM2D"-syndromet. Det kom tydelig frem at matching av senter med fronter er viktig. LCR600 var helt topp når jeg hadde 603S3 som fronter, men falt tydelig igjennom nå. I går kjørte jeg med en LCR60 som senter. Syntes nesten den var bedre enn 600`en sammen med 803D. Underlige greier.
    Har fått pris på HTM3S+805S i dag. Har i kveld noen "greie" Yamaha stativhøyttalere bak, og de greide seg fantastisk, tro det eller ei. Ser en løsning i å beholde de og cashe ut, (les:blakke meg), en diamant til,(HTM2D).
    Bare ikke samboeren forlanger en også. Da må jeg selge bilen hennes...

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har opplevd HTM2D hos Gorm og det eneste jeg kan si om den centeren er "O MY GOD!". Den er helt rå. Men ser penge argumentet ditt. Snakk med klubben og spør om du kan låne med begge hjem.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakke med de kan jeg, og det har jeg, men det er 20 mil til nærmeste HFK-sjappe. Tror ikke de kan låne bort et sånt par i en uke. For en må jo jobbe òg, dessverre. Ellers så har de ikke disse i Trondheim eller Ålesund så nærmeste med disse på lager er kanskje Oslo? 50 mil dit sjø.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 diamanter er bedre enn 2......

Jeg oppgraderte i allefall senteren nå, og gikk for toppmodellen etter litt venting. Angrer ikke et sekund, og først nå jeg forstår hvor mye trykk og godlyd det KAN være i senteren.

På en annen side (og kanskje den litt mer fornuftige), så kommer det ann på hvor mye film du ser, eventuelt konserter og flerkanalsmusikk. B&W er også veldig lettsolgt, slik at det burde ikke være noe problem å selge den (uten skampris) om man senere en gang fikk lyst til å oppgradere.

Har du muligheten til å høre på de på hifi-klubben da?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger på ca 25 til 30 timer overtid i uka frem til slutten av november grunnet for lite folk så det er liten sjans å få hørt på de før jul. Skal ha pappa-perm i desember og da blir jeg nok hjemme. Vi får se an litt. Kan jo dukke opp en anledning. Ellers må det sies at å kjøpe en diamant til er vel ikke noe man kaller gambling. Da vet man hva man får.:-D

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en tlf.runde i dag så er det klart at det skal mye til for å få sammenlignet disse 2 HT. Finnes jo ikke i noen butikk her i landet. Fikk forresten råd fra enkelte om å koste på HTM2D, og heller kjøpe noe rimeligere som DS7 bak. Noen syns det er misbruk å bruke 805S bak.

Men trenger vi egentlig senter når vi har gode fronter? Må jo være bedre å kjøre fantomsenter enn å ikke matche de 3 foran. Det er helt klart. Er det evt. lurt å kjøpe litt billigere HT for å få råd til senter og bak-HT i tillegg til samme serie i front hvis man skal kjøre mye film/5.1-musikk?
    Er det noen som IKKE vil ha senter?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sålenge du kan sitte i sweetspot HELE tiden når du ser film er det ikke så nøye om du har senter. Sitter du derimot utenfor sweetspot synes i alle fall jeg det er STOR forskjell på opplevelsen av dialogen i filmen.
    Støtter forslaget om å kjøre noen litt billigere høyttalere bak og heller legge pengene i en god frontrekke.
    Må nok bli 3 diamanter framme ja! :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville jo absolutt tro at HTM2D er det beste alternativet. Utifra specsen ligner den mest på dine fronter. Selv har jeg ikke prøvd uten senter, men ble fristet til å prøve nå. Senteren min passer jo egentlig litt dårlig til mine fronter.
    Er overhodet ikke misfornøyd med opplegget mitt, men så har jeg ikke testet en bedre senter heller. Mulig jeg lever i lykkelig uvitenhet, og jeg tror det er best det forblir sånn. Hadde jeg testet HTM3S mot min HTM7, er jeg redd oppgraderings spøkelset hadde kommet fort. :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •