Bakhøytalere til Cobalt 816s

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bakhøytalere til Cobalt 816s

Da er tiden inne for å kjøpe resten av høytalerne til hjemmekinoen. Det jeg har nå er Cobalt 816s og 2x Chorus SW700 S. Jeg skal kjøpe Cobalt CC800 S men det jeg lurer på er om det er no vits å kjøpe Cobalt SR800 S eller om jeg kan likegodt kan spare noen tusenlapper på å kjøpe noen fra fra Chorus serien?

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Chorus 700-serien har ikke tilsvarende, veggmonterbar bakht. Hvis Andre har noen sr800s inne, så kan det jo hende du kan få en god pris på disse nå som Chorus sr800v er på vei.

Den nye modellen er til forskjell fra forgjengeren dipolar, så for min del legger jeg heller litt mer i det og får en ht som (forhåpentligvis) sprer lyden enda litt bedre, ettersom stolene ikke står veldig langt fra bakveggen hjemme hos oss...

Har hatt Chorus 705 bak tidligere, og vært fornøyd med lyden i disse som bakht. Men da må du enten montere en bokhylleht på veggen, eller leve med stativer.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg mine sr800v i går, og de passer perfekt i min kino/stue. Mye penere enn jeg hadde trodd utfra bildene.

Men Andre hadde bare 4 sett igjen da jeg var der, så de som er ute etter disse bør være raske på labben. Med tanke på at det ofte går litt tid før Focal leverer mer mener jeg :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Da fikk jeg mine sr800v i går, og de passer perfekt i min kino/stue. Mye penere enn jeg hadde trodd utfra bildene.

Men Andre hadde bare 4 sett igjen da jeg var der, så de som er ute etter disse bør være raske på labben. Med tanke på at det ofte går litt tid før Focal leverer mer mener jeg :-D
    Skal handle i morgen så det burde jeg rekke. Hvor mye måtte du betale for disse? Er de verdt prisen ifht. Chorus'ene?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen anelse om hva disse kostet egentlig... Jeg kjøpte profilesub, lerret, disse ++ en en større pakke.

Men utseendet på disse, samt at de er dipole er i seg selv verdt noen kroner i mine øyne. Må hvertfall justere romkorreksjonen ganske bra ned i forhold til hva oppsettet var med chorus705 bak.

Jeg hadde 705 på 1m stativ vinklet mot lytteposisjon. sr800v er nå veggmontert ca 1,5 meter til hver side på bakvegg og ca 30 cm over ørehøyde. Det gir et utrolig bra lydbilde, og klangen i disse er utrolig bra rett ut av boksen. Får ikke noe ubehag ang. diskant etc. som mange har slitt med på andre 800-modeller fra den forrige serien. Rett og slett veldig godt fornøyd!! Og at det ble pent selv i samboers øyne gjør jo heller ingenting

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Cobalt foran og Chorus bak. Fungerer utmerket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •