Ekstrem bass - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 127

Tråd: Ekstrem bass

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Minner litt om en kompis av meg som fikk beskjed av faren sin å få tak i en god flaske konjakk til ham da han skulle på utenlandstur. Han kjøpte det beste han fikk lagt labbene sine på, og ga til far sin. Neste gang han var hjemme hos faren tok han med seg flaska igjen, han fant ut at faren brukte konjakken når han skulle lage seg karsk.

Føler at det skal være slik her også, "Jeg skal bruke hauger av blanke kroner, men å analysere hva jeg har bruk for, nei det hopper jeg over".

Hva er det egentlig han er ute etter, og hvorfor vil han ha gode råd når han allerede har bestemt seg?
    Hadde du hatt så mye penger mellom hendene som 23åring og det ikke hadde sett ut som dårlige tider fremmover si ikke meg at det ikke hadde gått litt til hodet på deg også ?
    Men nokk en gang jeg vet ikke hvordan han tjener pengene sine, de kortene holder han tett til brystet, kanskje han er lottomilionær for alt jeg veit men penger har han.

Sammenlikningen fungerer den ser hva du mener men høytalere byttes, effekttrinn byttes og vips så kan han ha den best kinoen her inne om det er det han ønsker. noen syns jo CV vil være den råeste kinoen og det kan kanskje hende.

Jeg skal selv lage meg hjemmekino, det blir kanskje CV eller om jeg jobber opp nokk penger så kanskje JBL eller et godt Kipsch system.
    CV er aktuelt for meg fordi det er billig og stort, om jeg ser bort fra reciver så koster det meg 1 696,00kr i bak høytalere + 848,00kr i senter så har jeg det. tatt i betraktning at jeg ikke burde trenge mye subb og at jeg fikk doble 15" for under 6000,- så syns jeg det er kjempe kult til prisen. det er jo ikke som om lyden i en vanlig kino er så utrolig fin heller, hentet like mye fra PA i mange kinoer som CV har gjort. Syns jeg ser et høytaler sett slå CV surround til prisen.
    De fleste som ser film hos meg i sterio som syns det er morsommere enn lyden i en kino, smaks sak! men om jeg syns det er dumt å bruke hundre tusen på CV JA!

ønskere jeg meg fin musikk så kjøper jeg Sterio.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    det er jo ikke som om lyden i en vanlig kino er så utrolig fin heller, hentet like mye fra PA i mange kinoer som CV har gjort.
    Lyden på de fleste norske kino er tragisk....så hvorfor bruke det som referanse?

Du fortsetter å repetere at han er *rik*, men at han ikke har penger til å kjøpe seg bedre enn Cerwin Vega (ref. til utsagnet om at JBL Array blir for dyrt). Alikevel har han et budsjett på 700k.... (!)

Blir spennende å følge med på dette, om vi får se noen bilder.....

Hvorfor anbefaler du ikke han å melde seg inn på forumet her? Mange her som har masse kunnskaper til å hjelpe han mot målet... Du sier han vil være anonym, og her kan han jo være så anonym han bare vil. Det eneste kravet er at han har en PC.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde du hatt så mye penger mellom hendene som 23åring og det ikke hadde sett ut som dårlige tider fremmover si ikke meg at det ikke hadde gått litt til hodet på deg også ?
    Har rundet 40, og det ville nok fremdeles ha gått til hodet på meg. Ville nok ha gått bananas på AV fronten, men ville nok tatt i mot de rådene jeg har fått, både som 23 åring og 40 åring.

Det jeg egentlig mener er at han kanskje skal ta seg en konjakk og tenke over hva han vil ha, for det spriker litt i alle retninger. Tar han i mot noen råd vil dette sikkert bli utmerket, men det virker litt "hals over hode".
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    3,571
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av "skeptikerne" her som har hørt et slikt oppsett. Tvilsomt. Det eneste dere husker er at dere hadde DC-12/15 med en 2x80 watts stereoforskerker på gutterommet. Her snakker vi om noe helt annet, alt dere har hørt tidligere vill være som hodetelefoner i forhold. Men jeg stiller meg noe skeptisk til hele prosjektet jeg også, vedder bare en Cola.

Som senter vil jeg anbefale et par CLS-15 liggende under lerret.

PS! Ville satset på noen monoblokker basert på ICE istden for PA greier med vifter. Så sant de ikke skal "gjemmes bort" i et teknisk rom av noe slag da?

btw, Buril2000 har vel hørt noe lignende?

Active
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    470
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lukter litt svidd av dette, men for all del.. tar gjerne imot bilder når dette er ferdig

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje gått for Midgard 6.1 selv siden jeg liker dem veldig godt men hadde jeg hatt den slags penger så ville jeg hørt på langt mer forskjellig før jeg bestemte meg.

de skal forrøvrig gjemmes bort i teknisk rom ja.

Nå er arkitekten av ideen her online på forumet, og svarer dere snart tenker jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

da var jeg her...

ja da er jeg her jeg som skal ha denna omtalte cv kinoen... er det neon som har spørsmål til meg?

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CV kino...

Det er altså cv-kino som skal iverksette denne ideen.

så nå er det bare å komme med ideer til ham her på tråden.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skeptiker

Ja for all del, Cerwin Vega har blitt skikkelig hai-fai de siste årene. Alle kan jo se at dagens CV-modeller er mer påkostede konstruksjoner i forhold til de gamle skranglekassene....

edit: hvorfor må du absolutt ha Cerwin Vega? Det er så mye annet som er bedre.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cervin Wega

jo det er for jeg har alltid vert glad i cv... men om du kan demostrere et anlegg for meg som jeg liker like godt som cv så skal jeg jaggu kjøpe det...

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-kino
    ja da er jeg her jeg som skal ha denna omtalte cv kinoen... er det neon som har spørsmål til meg?
    Eh..unnskyld meg, men var det ikke du som hadde spørsmål til forumets medlemmer? Om bl.a subwoofere til din hjemmekino?

Edit: To kamerater med påfallede like skrivefeil og manglende tegnsetting. Jeg liker hvordan dette utvikler seg...:-D !
    Edit II: Fjernet et par ord som kunne tolkes som stötende.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Edit: To kamerater med påfallede like skrivefeil og manglende kunnskap om tegnsetting. Jeg liker hvordan dette utvikler seg...:-D !

:lol: :lol: :lol:

Sånn utenom det så tror jeg du(trådstarter) må ha fått en Cerwin Vega høyttaler i hode når du var liten(*blåse på* fordi det er kanskje ikke så lenge siden?)

Newcomer Wold sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal ikke jeg toppe opp her som en pessimistisk idiot, men jeg mener oppriktig at dersom du ønsker å bruke 700.000,- på Cerwin Vega ja så trenger du faktisk økonomisk rådgivning og evt. å bli satt under økonomisk administrasjon.

På en annen side så er det kanskje greit at du sløser bort disse pengene dersom du uansett ikke verdsetter lyd. Prøv Tannoy & Jamo, evt. Ljudia's kit...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du kan jo tro

Sitat Opprinnelig postet av TomH
    :lol: :lol: :lol:

Sånn utenom det så tror jeg du(trådstarter) må ha fått en Cerwin Vega høyttaler i hode når du var liten(*blåse på* fordi det er kanskje ikke så lenge siden?)

Du som er rene veteranen hele 27 år og greier.
    Når det gjelder CV så er er det langt fra kunn CV-kino som kommer til å ha brukt oppimot 50-60k på slike høytalere det bør alle oppegående folk på forumet ha fått med seg for lengst.

700k NEi hør nå etter, Komplett kino har et maks budsjett på 620,000,- selve høytalerene og de sakene som er CV utgjør kanskje drøyt en 1/6 del av den totale summen. Så hvorfor må han gå til rådgivning? Det må du utdype! Trenger man ikke rådgivning om man kjøper dyre Hig end høytalere til 2-3 hundre tusen like fullt som en som bruker 60k på CV ?
    Jeg kan ikke svare deg på alle utgifts postene som er med i regnestykket men jeg har tidligere nevnt hva jeg tror pengene kommer til å gå til mer kan jeg ikke si. bygge selve kinorom med intreør til 2-3 hundretusen er da ikke helt sprøtt, og i mine øyne definnitivt rådgivings grunn.
    En som kjøper bil til over milionen søker da ikke rådgivning av den grunn? blir da noe av det samme her.

Som alle er så forsiktige å sier så er lydsmak individuelt og hva man liker er vel ikke så farlig, men om man liker CV så godt så skal man da få lov til å gjøre det uten at man blir bitt hodet av eller hva?

Skjønner at noen her blir oppgitt nesten irritert over å høre dette, men jeg skjønner ikke hvorfor folk velger å være direkte frekke. Stavefeil ja vel jeg kjører da ikke noen form for stavkontroll, hvis det plager deg vesentlig så beklager jeg det, kan forsikrer deg om at hadde det vert av høy prioritet så skulle jeg ha blitt kvitt det, har aldri sagt at jeg er en mester i det verbale.

Eller dette med å bringe inn alder her, ja jeg er 21 og midt sagt uerfaren men hvem burde vel si noe som helst om dette? alle har en gang vert uerfarne og mange som er det har veldig ofte helt bestemte oppfattninger om noen merker at de er mirakuløst mye bedre enn alle andre osv. Hvis noen her har fått for seg at jeg er en enorm CV tilhenger så venligst tro omm igjen.
    Jeg innrømmer at jeg kanskje er litt for glad i midgard blokkene mine og at Clsc 215 høres morrsomt ut men er det da ikke hundrevis av andre her på forumet som også syns dette?
    Har selv den senere tiden sett og hørt på Patos, ProAc, Klipsch, Jbl og B&W som høytalere jeg har vurdert og beklager på det dypeste at jeg forløpig har CV. Syns det forrøvrig blir litt feil men en beklagelse men, dere fikk en.

Nå holder det altså med sleipe kommentarer og barnslige bemerkninger, vennligst si noe konstruktivt nestegang :-D

CV-kino oppfordret til å vise ham noe som er bedre så gjør det i steden. jeg ville tro at hadde han hørt noen skikkerlige gode kino oppsett så hadde han endret mening.
    Husk alikevel at Bass er han glad i, men et oppsett med to store SVSer kombinert med noen kvalitetshøytalere burde da gjøre det til de grader?

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt enig med AlSelj her. Man kan godt være skeptisk, men ikke vær frekk av den grunn. Syns det kanskje lukter litt misunnelse her. Jeg er selv skeptisk og har mine egne meninger om cv, men hvis mannen vil kjøpe cv så får han gjøre det. Bare han hører på andre høytalere også, så han får sammenlignet og vurdert litt.

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du som er rene veteranen hele 27 år og greier.
    Har aldri påberopt meg at jeg er noe særlig eldre heller.

Tror verken det er misunnelse eller at folk reagerer på pengebruken. Heller mere det at hvis man leser tråden fra start til slutt, så virkere det hele litt....merkelig?

Får bare beklage om jeg har såret deg dypt med min sleivete kommentar AjSelj.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å understreke en ting her; Hvis det er meg dere mener er frekk, så var ikke det min hensikt. Mitt poeng var at begge disse to kameratene har samme stavefeil, begge har manglende bruk av komma og punktum. Dette finner jeg noget mystisk. Tilfeldigheter? Godt mulig, men jeg er skeptisk.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Har aldri påberopt meg at jeg er noe særlig eldre heller.

Tror verken det er misunnelse eller at folk reagerer på pengebruken. Heller mere det at hvis man leser tråden fra start til slutt, så virkere det hele litt....merkelig?

Får bare beklage om jeg har såret deg dypt med min sleivete kommentar AjSelj.

såre gjorde du nok ikke men nermere irritere kanskje

Har aldri paberopt å være eldre nei kanskje ikke men hva skal men vel tolke "Cerwin Vega høyttaler i hode når du var liten(*blåse på* fordi det er kanskje ikke så lenge siden?) " som da?

men samme det, hehe har jeg og CV-kino samme stavefeil ja. Jeg vet nok ikke om jeg kan bevise at CV-kino ikke kammeraten min eller en ny konto jeg har laget, men det syns jeg blir for dumt når man begynner å anntyde slikt. Noen forslag til hvordan det kan bevises karer?
    Han snakker ikke likt som meg og er langt mer kortfattet i det meste han sier, har dårlig tid og er skjelden online, om han skriver like krøkete som jeg gjør det vet jeg lite om men får se neste gang han er online her.

takk *DypBassen* vi skal høre på kjemmekino på Oslo hifi senter kommende måned med klipsch 15"ere og de smale lange høytalerene de har stående sammen med dem, (koster jo 120,000,- for settet) men blir sikkert utrolig bra surround av det.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kino som er tøffere en CV og som kan koste mye. Enkelt. JBL Synthesis. Ferdig arbeid. Og ja, jeg har prøvd CV med relativt skikkelig forsterker.

Mvh

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jaaa

skulle så gjerne ha hørt det, kunne nok hende at CV-kino fort ble til JBL-kino da ja, har også tenkt Klipsch THX® Ultra2.
    og JBL Synthesis THREE 7.2 til 400,000,- er jo dyrt men der har man alt, mangler kun dvd spiller ser det ut til.

timc du jobber et sted de selger klipsch? Hva kan du anbefale å høre fra dette merket?
    Eventuelt THX ultra2 settet til 100k som jeg ser var nevnt en annen plass hva tror du om det ? hørt det?

Side 4 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •