Ekstrem bass - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 127

Tråd: Ekstrem bass

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

snakket

Meg han nå på msn ov viste litt, Både jeg og han er forsovit begeistret for SVS men han er skeptisk til å bruke 12" til dypbass når mellomtone og light bass er 15" ere.

Men jeg har hørt svs en gang og det hørtes jo ikke ut som om den hadde noen som helst problemer med sub bassen `?

det er i såfall to eller fire av de til 12,000,-

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS'ene med "bare" 12" elementer går kjellerdypt i forhold til CV sine 15" elementer som tar igjen lengre opp....... så det vil fylle ut bra det...

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle likt å sett SVS sitt 12" element og CV sin 15" konkurere på baderomsvekta!

Og i slaglengde.

Og lydkvalitet.

Og dypbass.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke "kopiere" dette opplegget hvis det ikke står på penger?
    http://www.royaldevice.com/custom.htm

Hvis ikke er det vel bare å prøve seg fram blant alle forslagene her. Vil tro at det meste duger. :-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Støpte horn subber med 16 elementer under lytterom!
    kunne nok hende dette ble bra ja.

Eneste jeg har hørt av horn subb er det som har blitt brukt på konserter og de som står hos Lyric i oslo.
    og de er jo bra til hvert sitt bruk.

men tror ikke han kan realisere et slikt prosjekt som du viser til her desverre, han kan nok ha lyst! det tviler jeg ikke på.

jobber forrøvrig med å få satt opp subbene som befinner seg i oslo til lytting, (i butikkene altså) butikkene han har snakket med er meget behjelpelige.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    4st Cls 215
    2st Cls 15
    og 3 av de største CV forsterkerene som kommer.

altså 10st 15" elementer som skal fores av CV sine egne forsterkere.
    Det er greit, Han elsker CV og man får ham ikke bort fra det, (selvom han ble imponert over JBL array surround da) men da blir prisen fort en null til.
    Nei det er nok kunn planene hans ja, men han har realisert verre ting enn dette, så vi får nokk se.
    du vet 23år gamle mange milionærer gjør som de vil.
    :-?

En ting som slår meg hardt og brutalt rett i panna når jeg leser denne tråden, kvalitet fremfor kvantitet! Beklager å måtte si det, men her er det helt feil prioritering. Man bygger ikke et hjemmekinorom til 700k og går på netthandelen for å se hvor mange Proson høyttalere man kan få for 300k, utelukkende fordi man er Proson fan... :?

La oss ta en liten reality-check her... Du snakker om rom til 700k. For 700k kan rommet være dekket av bladgull, og dekorert med kunstgjenstander som faraoer og andre egyptiske remedier...

For de resterende 300k skal han kjøpe mest mulig Cerwin-Vega høyttalere, som han skal kombinere med noen vanvittige subwoofere. Her er altså lydkvalitet og utsendet totalt nedprioritert, utelukkende for å få mest mulig bass i et rom som han skal koste på 700k. correct?

Hva med å omprioritere litt anderledes, og få noe som ikke bare spiller *heftig* i bassområdet, men som faktisk også bringer konserten inn i rommet og gir han en lytteopplevelse utenom det vanlige? Ikke misforstå meg, jeg har hatt Cerwin Vega selv, men la oss være realistiske. I et prosjekt med så høyt budsjett bør man sikte litt høyere enn noen sorte kasser av spon, og noen pappelementer med magnet på størrelsen med en kaffekopp. Jaja, meg om det...

BTW, den THX godkjenningen er for det første bortkastet i en privat kino, og for det andre vil han aldri få den godkjent med det utstyret.

Dette var ikke noe forsøk på å være negativ/ødelegge noe, og det blir sikkert artig å følge utviklingen... Jeg syntes bare det å bygge en luksusgarasje og fylle den med 100 billige tråsykler blir litt.... *feil*.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mye mulig

Det er min kjøre kammerat sitt problem ja

hadde nok ikke gjort det slik selv, men jeg og alle forhandlere som har snakket med ham har prøvd å få ham til å velge noe annet men det nytter ikke så han får få det som han vil!

Nå tror jeg forrestern utseendet i hans øyne er så rått som man kan få det (enormt stor CV fan) han som bestemmer til syvende å sist, jeg finner priser og forslag.

men en gang til skjønner hva du mener.

likefullt, skal vi prøve å høre SVS med CV.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er villig til å vedde 1000,- og en god flaske Cognac på at dette her aldri vil bli gjennomført. Om det blir det stiller jeg opp med en tusenlapp samt et kamera og lager en omfattende reportasje.

( om han er interessert )

Hvorfor er ikke din venn selv på nett for å diskutere dette?
    Hvordan skal han klare å svi av 700k når han kjøper høyttalere til 50k?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis jeg hadde kjøpt noe så tror jeg at det hadde fristet med 3 avantgarde solo i front. Kanskje klipsch bak for å beholde det dynamiske aspektet.
    avsluttet med noen Bagend som enten er godt gjemt i rommet eller blitt pusset ned og sprøytelakkert i samme farge som avantgarde.

Kunne blitt lekkert:-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Sitat Opprinnelig postet av akto
    Jeg er villig til å vedde 1000,- og en god flaske Cognac på at dette her aldri vil bli gjennomført. Om det blir det stiller jeg opp med en tusenlapp samt et kamera og lager en omfattende reportasje.

( om han er interessert )

Hvorfor er ikke din venn selv på nett for å diskutere dette?
    Hvordan skal han klare å svi av 700k når han kjøper høyttalere til 50k?

Vet ikke om han er så intressert men jeg skal hvertfall ta mange bilder hvis han får realisert det, fyren er media sky men han innser sikkert at dette er anonynt dessuten ønsker han sikkert å brife med det litt,
    det er jo tross alt noe av det vi andre driver med her også.

Bak og fram høytalere blir CV Cls 215.
    Center er Jeg ikke sikker på, ettersom CV ikke har noe stort nokk for ham, tankte på å få noen håntverker/snekkere til å ommbygge 2 andre cls høytalere til en stor senter.
    kanskje to SVS subber forran og mulig oppgradering til fire, han likte SVSene av utseende og specs, men har til gode å høre annet enn 10"eren.
    forsterkere blir effekt fra CV men prosessor er uvist ennå.

Høres ut til att lerretet blir 3,50 brett og at han selger sin PJ og kjøper en digital en til rundt 50k, den han har var en slik en mer tre separate lys, husker ikke navnet. som var kjøpt på et konkurs bo fra en kino, nypris over 130k vist nok kjøpte den til en rimelig penge sammen med et kino lerret, men tror det er perforert for å ha høytaler bak, derfor gikk han bort fra hele ideen. ettersom det ikke gjør seg i en hjemmekino.

rommet i sin helhet er 80 kvadratmeter stort, og skal deles i Kino rom på ca 45 kvadrat og alt det elektriske i huset ellers skal gå innom det andre rommet, i et annet kjellerom skulle serverene til det ene firmaet hans stå.

Planene ligger på bordet og grunnmuren er laget på det 800 kvadratmeter store huset hans.

han ser på mye rart til sterio i andre etasje, men han ble nesten irritert når jeg viste ham hvor godt hornhøytalerene på Lyric spilte
    hadde vist lyst på slike også, men det blir nok noe mer jordnært tror jeg.

Vet gutten har penger men ikke spør meg hvor fra og hvordan, ga meg en preamp og hjalp meg å hente CV høytalerene mine, har nok brukt litt meg over helgen. hvem ville vel ikke hjolpet en slik kar selvom han kunn vil ha CV.
    Så jeg anntar at han engasjerte meg og betaler meg fordi jeg har interesse av det og Tid, for det har ikke han alt for mye av. stadig i utlandet eller på mye møter.

Når jeg sa 700k så er det orginal verdien av det hele NYpris.
    PJen kostet jo 130k og siden han ikke ville ha den alikevel så blir det noe nyere til under halve prisen, kom fram til dette ved å snakke med noen på oslo hiifi senter.
    da blir Nypris 620k

Kablene er vel angivelig noe av det mest kostbare, får dem fra bekjente i USA, viste nok Nordost ettersom han har jobbet med kontakter der. ellers så blir det hele bygget som en boks som ikke skal høres i noen andre deler av huset.
    halv meter tykke vegger uten betongen rundt. nevnte noen fancye lydisolerene matrialer.

Gleder meg som en unge!!!

(vet det vanvittig, men "time wil show" )
    blir det fler med like generøse tilbud som akto så kanskje han tar det veddemålet, vet ikke om han er så glad i cognac men.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kablene er vel angivelig noe av det mest kostbare.....
    Prøv å stav det for han.... P.R.I.O.R.I.T.E.R.I.N.G...

Kostbare Nordost kabler til Cerwin-Vega høyttalere.... En slik tråd skulle tatt seg ut på HFS. Jeg håper virkelig han tar Akto på veddemålet, slik at vi får sett noen bilder av dette...

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Gleder meg som en unge!!!"
    - er du ikke det da?

Setter en flaske congnac imot jeg også.

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en sånn en med tre lys heter CRT. hadde jeg vært han hadde jeg kjøpt enten dlp eller crt når han har så mye penger å svi av.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Be han lese litt om CRT før han bestemmer seg for projektor da..
    Høres jo ut som han har plassen til en slik en (og råd til å leie en som kan justere den 100%).
    Har han lest denne tråden forresten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Center er Jeg ikke sikker på, ettersom CV ikke har noe stort nokk for ham, tankte på å få noen håntverker/snekkere til å ommbygge 2 andre cls høytalere til en stor senter.
    Ok
    3par med CV cls 215 à 8 996 kr = 26 988kr
    http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...alere_Sort.htm
    kanskje to SVS subber forran og mulig oppgradering til fire, han likte SVSene av utseende og specs, men har til gode å høre annet enn 10"eren.
    4 stk SVS PB12-Plus/2 à 12 490kr = 49 960kr
    http://www.lsound.no/nor/index.php?s...up=240&id=1580

forsterkere blir effekt fra CV men prosessor er uvist ennå.
    La oss si 1 av de største til hver høyttaler(?)
    Det blir da 6 stk A2.6KW à 7998 = 45 008kr
    http://www.hifiklubben.com/no/produk...=8612&rID=8611

Høres ut til att lerretet blir 3,50 brett og at han selger sin PJ og kjøper en digital en til rundt 50k, den han har var en slik en mer tre separate lys, husker ikke navnet. som var kjøpt på et konkurs bo fra en kino, nypris over 130k vist nok kjøpte den til en rimelig penge sammen med et kino lerret, men tror det er perforert for å ha høytaler bak, derfor gikk han bort fra hele ideen. ettersom det ikke gjør seg i en hjemmekino.
    Ny pj = 50 000kr

Når jeg sa 700k så er det orginal verdien av det hele NYpris.
    PJen kostet jo 130k og siden han ikke ville ha den alikevel så blir det noe nyere til under halve prisen, kom fram til dette ved å snakke med noen på oslo hiifi senter.
    da blir Nypris 620k

Kablene er vel angivelig noe av det mest kostbare, får dem fra bekjente i USA, viste nok Nordost ettersom han har jobbet med kontakter der. ellers så blir det hele bygget som en boks som ikke skal høres i noen andre deler av huset.
    Høyttalere = 27k
    Suber= 49k
    Forsterkere= 45k
    PJ= 50k

Da er vi oppi 171k
    171k - 620k = 449k
    Det skal han bruke på prossesor og kabler?
    Dette har jeg STOR tvil på...
    Men moro om det stemmer og blir realitstiske greier.
    Men tror nok ikke på dette før jeg får se det. Høres helt på tryne ut!
    Men kan anbefale SVS PB12-Plus/2 på det sterkeste!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minner litt om en kompis av meg som fikk beskjed av faren sin å få tak i en god flaske konjakk til ham da han skulle på utenlandstur. Han kjøpte det beste han fikk lagt labbene sine på, og ga til far sin. Neste gang han var hjemme hos faren tok han med seg flaska igjen, han fant ut at faren brukte konjakken når han skulle lage seg karsk.

Føler at det skal være slik her også, "Jeg skal bruke hauger av blanke kroner, men å analysere hva jeg har bruk for, nei det hopper jeg over".

Hva er det egentlig han er ute etter, og hvorfor vil han ha gode råd når han allerede har bestemt seg?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jo jøss da.

Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    "Gleder meg som en unge!!!"
    - er du ikke det da?

Setter en flaske congnac imot jeg også.

er kun drøyt 20 jeg kan nok regnes som en unge av gutta på 40-50 men retten til å kalle noen for en unge forsvinner når du ikke kan være faren min.

du er hva 34?

joa kunne jo ha vert far min men....

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dlp

Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Be han lese litt om CRT før han bestemmer seg for projektor da..
    Høres jo ut som han har plassen til en slik en (og råd til å leie en som kan justere den 100%).
    Har han lest denne tråden forresten?

Var CRT han sliftet fra og akter å kjøpe en DLP tenker jeg.
    en del lettere å plassere og en del penere å ha i taket.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja

Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Høyttalere = 27k
    Suber= 49k
    Forsterkere= 45k
    PJ= 50k

Da er vi oppi 171k
    171k - 620k = 449k
    Det skal han bruke på prossesor og kabler?
    Dette har jeg STOR tvil på...
    Men moro om det stemmer og blir realitstiske greier.
    Men tror nok ikke på dette før jeg får se det. Høres helt på tryne ut!
    Men kan anbefale SVS PB12-Plus/2 på det sterkeste!

Fill melding nå om å kikke på Onkyo TX-NR5000E til 45k så det kunne han vel tenke seg å bruke på det. trenger jo kunn preamp men får se.

171 + 45 = 216

Lerret og en god hdmi kabel får han nok ikke under 10k

216 + 10 = 226

Vi snakker forrøvrig dedikert kinorom her, og 620k er angivelig total pris.
    vi snakker sansynligvis 8 store stoler, skikkerlige dempematrialer til 50cm med vegg, stoff, kabel kanaler,Kable, forhøyning i gulv før andre seterad, belysning, bare dører med den ønskede dempe effekten blir fort 10k.
    for ikke å snakke om elektrikker arbeid som medregnes, snekre tror jeg han har planer om å være med selv men han må nok hyre noen fagfolk til det også.
    strøm filter, DVD spiller og multifunksjons fjernkontroll koster også mye pæng selvom jeg ikke vet hva han har kommet fram til der, om jeg ikke tar feil skal han ha en media center pc der også. har inntrykk av at det eneste som kommer til å være under norm er CV høytalere og effekt trin.

så det kommer nok til å gå med noen hundre tusen ja, om det blir på en prikk 620k det tror jeg ikke men man om jeg ikke tar feil så har de som bygger dedikert kino erfart at pengene går mer enn fort nok, kan nok hende kammeraten min har overbudsjetert på bygging av rommet men det er flere som bruker hundre tusen kroners klassen til bygging av kunn kinoromet.

skal nok stave litt for han ja, men han bytter sikkert ut CV etter hvert han som nesten alle andre.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

thx? cv? trolig?

Har bare en ting og banke i bordet med her jeg...

Bare takk meg med en demo etterpå...

Side 3 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •