Mirage Omnipolar OM7 VS JBL TL260

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mirage Omnipolar OM7 VS JBL TL260

Hei!

Har valgt ut et par høytaller par som jeg liker.
    Liker designet på disse.

Hvilke ville Dere anbefalt.?

Mirage Omnipolar OM7
    http://www.avshop.no/catalog/product...176dc30713fe1e

Eller....

JBL TL260
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...,22,71&id=1666

Mvh.
    Combat

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig ulike høytalere, personlig ville jeg valgt Mirage slik min situasjon er:wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ulik, hvordan?

Skal brukes til kino rom på ca 28m2
    Skal brukes til film, spill og ikke minst musikk.

har en Yamaha RXV-2600 black surroundreciver

Bak høytalerne har jeg ikke kjøpt ennå...

Mvh.

Combat.

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Miragene er mere nøytrale, og skaper et enormt lydbilde siden de er omnipolare.. Pga dette krever de endel plass. De bør altså få ca 1 meter fra bak og sidevegg.. Dette er en høyttaler mange elsker eller hater.. Jeg havner nok i førstnevnte kategori
    Miragene begynner dog å få noen år på baken, det er vel også utgående modell, om ikke det er helt slutt på produksjonen.. Så du har nok muligheten til å prute en god del tusenlapper!! Finner du de brukt kan du nok også spare en del, de går vel for +- 15000,-.

JBLene er en helt ny høyttaler, som har høstet masse lovord.. Jeg har aldri hørt denne, men tror nok den passer godt til både film og musikk.. Er nok endel mer trøkk i denne enn Miragene..

Personlig hadde jeg gått for Miragene

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose
    Miragene er mere nøytrale, og skaper et enormt lydbilde siden de er omnipolare.. Pga dette krever de endel plass. De bør altså få ca 1 meter fra bak og sidevegg.. Dette er en høyttaler mange elsker eller hater.. Jeg havner nok i førstnevnte kategori
    Miragene begynner dog å få noen år på baken, det er vel også utgående modell, om ikke det er helt slutt på produksjonen.. Så du har nok muligheten til å prute en god del tusenlapper!! Finner du de brukt kan du nok også spare en del, de går vel for +- 15000,-.

JBLene er en helt ny høyttaler, som har høstet masse lovord.. Jeg har aldri hørt denne, men tror nok den passer godt til både film og musikk.. Er nok endel mer trøkk i denne enn Miragene..

Takk for svar, då tror jeg kommer til å gå for JBL.
    Jeg liker trøkk.

Har nettopp bestilt meg SVS PB12-Plus/2

Oi oi oi som jeg gleder meg. Dette blir helt konge.

Mvh.

Combat:-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eier selv OM7. Lurer litt å selge disse. Se: http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=10680&cat=12
    Det kommer jo litt an på hvilken musikk du prioriterer, men for meg er ikke JBL noe alternativ da disse farger litt for mye.
    OM7 mine har passert 5 år og har gitt meg utrolig mye glede både på i stereo og hjemmekino.
    Se min hjemmekino.
    atletico

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde OM-7 noen mnd, men de ble alt for kjedlige for meg. Kunne spille igjennom hele platesamlingen uten at en eneste plate låt "slitsomt", men jeg lever heller med litt farging av lyden enn at jeg skal sitte å småkjede meg når jeg hører på musikk.

Har hørt TL260 i butikk, førsteintykket var ikke overbevisende, men hørte den ikke nok til å gi en endelig dom. Den fikk forresten bra skryt av redaktøren i Hjemmekino. Tror ikke du gjør mye feil ved å velge JBL TL260, hvis det er kino og musikk det går i. De sølvfargede elementene er ikke min greie. men det går jo selvfølgelig an å ha frontdekslet på..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mirage har kommet med ny OM Serie som ser meget lovende ut: OMD-15 ser spennde ut å koster ikke 80k som storebror men ca 20k (USA)

Ville selv gått for Mirage.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan du si at Miragene er mer nøytrale, når du i samme innlegg sier at du ikke har hørt TL260? :-/

Sitat Opprinnelig postet av Pug-Nose

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er da ikke akkurat ukjent at JBL er en rocka høyttaler...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •