SVS PB12-Plus/2 VS Velodyne CHT-15R

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SVS PB12-Plus/2 VS Velodyne CHT-15R

Hei!

Lurer på hvilke sub dere anbefaller av disse to.

Har ikke noe erfaring med SVS PB12-Plus/2, men Velodyne CHT-15R
    har jeg selv testet og den rocket som bar Ffffff......n

Om noen har kunnskaper om hvorfor den en er bedre enn den andre.

Prisen på disse to er like

SVS PB12-Plus/2
    http://www.lsound.no/nor/?side=info&id=1580

Velodyne CHT-15R
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...,21,75&id=1202

Jeg har et rom på ca 30m2, bør jeg bruke 2 sub'r då?? (eget kinorom)

Mvh. Combat.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS.. Fordi den er så mye bedre...

Svs er vel litt dyrere vel? Må logge deg inn på lsound for å se priser Med Mva... Eller da regne ut selv..

Søk litt i tråder om svs så får du MANGE svar..

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her annbefaler jeg deg å søke litt på eldre forum tråder. Disse har blitt målt opp mot hverandre før så du får nok svar på mye av det du lurte om ikke mer.

Mener å huske at den generelle dommen er at velodyne er generellt bedre på musikk men svs har potensiale her hvis den tunes riktig.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av combat
    ...........Lurer på hvilke sub dere anbefaller av disse to.
    Sjekk ut Kinoen til Madman69 - han hadde en Velodyne CHT-15............så ble det en oppgradering........nå er den helt RÅÅÅÅÅÅÅÅÅ :-D

Intermediate Homealone sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    835
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velodynen er bra den, men den er ingenting mot SVS. Jeg hadde Velodyne CHT 15 før jeg skiftet den ut med SVS. Det kan best beskrives som å kjøre en gammel råtten Skoda får så å bytte den ut med en ny Rolls Royce.

Pris på SVS PB12-Plus/2 er ca 15000 forresten... De 5000 ekstra gir deg vanvittig mye mer sub for pengene.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for bikkjehuset hvis du har plass.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser at prisen for "texture" black/sort struktur finish er 3 k billigere enn dem andre, hva er forskjellen på dem? står noe om : "(NB! Ikke PEQ på Texture black finish!)" hva er det å er det viktig?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magfa
    ser at prisen for "texture" black/sort struktur finish er 3 k billigere enn dem andre, hva er forskjellen på dem? står noe om : "(NB! Ikke PEQ på Texture black finish!)" hva er det å er det viktig?
    Det er kun den moddelen i piano lakk som er 3k dyrere. De andre koster 2k mer. Grunnen er finishen og PEQ funksjonen.

PEQ gjør at du kan stille på toppene (eller var det dippene?) du høyst sannsynlig vil få i frekvenskurven før kalibrering. Jeg valgte selv å kjøpe Texture black moddelen for så og kjøpe en feedback destroyer som gjør at jeg kan stille begge deler. Både topper og dipper. Den koster 1700kr, så om du savner denne funksjonen etter å ha kjøpt moddelen som ikke har den kan du sener kjøpe http://www.lsound.no/nor/index.php?s...roup=0&id=1546 for så og fikse det PEQ`en gjør + dipper(eller var det topper?:-?)

Jeg er selv ikke erfaren innen dette, så til dere som kan det bra, fiks på mine eventuele små feil!++

Håper det hjalp litt;-)

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Det er kun den moddelen i piano lakk som er 3k dyrere. De andre koster 2k mer. Grunnen er finishen og PEQ funksjonen.

PEQ gjør at du kan stille på toppene (eller var det dippene?) du høyst sannsynlig vil få i frekvenskurven før kalibrering. Jeg valgte selv å kjøpe Texture black moddelen for så og kjøpe en feedback destroyer som gjør at jeg kan stille begge deler. Både topper og dipper. Den koster 1700kr, så om du savner denne funksjonen etter å ha kjøpt moddelen som ikke har den kan du sener kjøpe http://www.lsound.no/nor/index.php?s...roup=0&id=1546 for så og fikse det PEQ`en gjør + dipper(eller var det topper?:-?)

Jeg er selv ikke erfaren innen dette, så til dere som kan det bra, fiks på mine eventuele små feil!++

Håper det hjalp litt;-)
    Siterer informasjonen fra lsound vedr. PEQ jeg:

"9. PEQ (Parametric Equalizer)

En “PEQ” lar deg dempe “topper” i frekvensresponsen i rommet ditt. ”Topper” er ganske vanlig, spesielt i store rom eller der subwooferen er plassert langt fra sitteposisjonen. MERK: En lydtrykksmåler er helt nødvendig ved bruk av en ”PEQ”.

Hvorfor bruke en ”PEQ”? Grunnen er ganske enkel, rommet ditt. I de fleste tilfeller, selv de mest ypperste subwooferne som måler lineært eller ”flatt” i et åpent område (ingen reflekterende flater) vil ikke måle det samme i din hjemmekino. Disse ”toppene” oppstår ved at bassbølgene ”kolliderer” med hverandre. Det er her en parametrisk equalizer vil hjelpe. En PEQ er en elektronisk krets som tillater deg å manipulere inngangssignalet slik at den akustiske utgangen fra suben er mer ”ønskelig” i de forskjellige scenarioene, ved å dempe de verste ”toppene” for å ”flate” ut rom responsen. Ved å manipulere inngangssignalet med en PEQ, kan du bestemme om den skal dempe en bred eller smal ”topp” i frekvensområdet til equalizeren. Det er viktig å merke seg at equalizeren i SVS’en (for tre og pianolakk finisher) kun kan dempe ”topper” og ikke forsterke/booste ”dipper”.

Hvis forsterking eller ”boosting” av ”dipper” er nødvendig, er det Behringer DSP1124P du trenger (vær forsiktig med å ”booste” for mye)."

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kid
    Siterer informasjonen fra lsound vedr. PEQ jeg:

"9. PEQ (Parametric Equalizer)

En “PEQ” lar deg dempe “topper” i frekvensresponsen i rommet ditt. ”Topper” er ganske vanlig, spesielt i store rom eller der subwooferen er plassert langt fra sitteposisjonen. MERK: En lydtrykksmåler er helt nødvendig ved bruk av en ”PEQ”.

Hvorfor bruke en ”PEQ”? Grunnen er ganske enkel, rommet ditt. I de fleste tilfeller, selv de mest ypperste subwooferne som måler lineært eller ”flatt” i et åpent område (ingen reflekterende flater) vil ikke måle det samme i din hjemmekino. Disse ”toppene” oppstår ved at bassbølgene ”kolliderer” med hverandre. Det er her en parametrisk equalizer vil hjelpe. En PEQ er en elektronisk krets som tillater deg å manipulere inngangssignalet slik at den akustiske utgangen fra suben er mer ”ønskelig” i de forskjellige scenarioene, ved å dempe de verste ”toppene” for å ”flate” ut rom responsen. Ved å manipulere inngangssignalet med en PEQ, kan du bestemme om den skal dempe en bred eller smal ”topp” i frekvensområdet til equalizeren. Det er viktig å merke seg at equalizeren i SVS’en (for tre og pianolakk finisher) kun kan dempe ”topper” og ikke forsterke/booste ”dipper”.

Hvis forsterking eller ”boosting” av ”dipper” er nødvendig, er det Behringer DSP1124P du trenger (vær forsiktig med å ”booste” for mye)."
    Så enkelt kunne det gjøres ja! Hehe. Skal huske på det til neste gang!

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du forklarte jo riktig, med en liten usikkerhet, så problemet var vel allerede løst. Forklaringen til lsound er både simpel og fornuftig, derfor tenkte jeg det var greit med en liten ekstra post slik at han forstår 100%:wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •