Førsteinntrykk av de nye modellene fra QLN - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja men hvor lenge holder dette sammen? cw er det snakk om å spille høyt over lengre tid. elementene er laget for å tåle å bli spilt hardt i lang tid sammenhengende, en annen høytaller regner jeg med hadde kveldet lenge før et cw element hadde gitt seg. nokk med det, men å teste 4 12" mot 2 15" hvor hører det hjemme en? + at dem er testet opp mot samme utstyr. viss du bare mater cw med
    watt så spiller det jo bare bedre å bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NoiseThaMan
    Ja men hvor lenge holder dette sammen? cw er det snakk om å spille høyt over lengre tid. elementene er laget for å tåle å bli spilt hardt i lang tid sammenhengende, en annen høytaller regner jeg med hadde kveldet lenge før et cw element hadde gitt seg. nokk med det, men å teste 4 12" mot 2 15" hvor hører det hjemme en? + at dem er testet opp mot samme utstyr. viss du bare mater cw med
    må høyttalerne alltid ha samme størrelse på elementene når man tester forskjellige høyttalere?? den var ny.. har vel forsjåvitt hørt om del som har svidd av disse fantastiske cv elementene som tåler så mye.. at de tester høyttalerne med samme utstyr skull bare mangle, det må de jo gjøre for å sammenligne dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja var ikke sånn jeg mente det.. men hadde dem noe å dytte på med? Nå veit ikke jeg mye de artec greiene trenger for å spille bra da men. men veit at cw trenger mye for å spille bra.

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikC-Ta
    Surfet litt på nette i dag..Da kom jeg over testen L&B hadde tatt. Der stod det at qln artech 12 hadde slått den 2000kroner dyrere modellen fra cerwin. Var Qln artech 12 vs. cerwin Vega Cls 15.

"Nå kan du ha det virkelig gøyalt på gutterommet uten at det går kraftig påbekostning av lydkvaliteten. QLN Artech 12 låter faktisk rimelig bra også når volumet ikke er særlig høyt. Allikevel er dette et par høyttalere du skal ha det moro med, lage party med eller gjøre leiligheten om til en flishaug med. Det spiller så høyt at det er underlig at ikke helserådet har innvendinger! Alt sammen uten at den bedrøvelig lyttetrettheten kommer sigende etter noen minutter."
    + Et bombenedslag
    + Spiller faktisk ganske flott
    - Ikke noe for stua

Hjemmekino, Norge nr 4/2007, där Artech 12 vann en duell mot Cerwin Vega CLS15 som kostar 8.000 kr!!!

Så..Alle som liker cv bør kanskje vurdere qln?
    tror du tar lit feil her, cw cls 15 koster det samme som qln artech 12, 6995

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja men hvor lenge holder dette sammen? cw er det snakk om å spille høyt over lengre tid. ..............
    Så med andre ord så tror du ikke disse tåler hard spilling?? merkelig tanke i hodet mitt egentlig, skjønt jeg er enig om at cv tåler juling. Men ser ikke noen grunn til at disse ikke skal tåle det.. Det er tross alt ikke papp det er snakk om

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

CV vs QLN

Er en sånn CV! elsker jeg da men jeg må nesten få hørt dem (Artech 12), de virker jo helt syke, rett å slett:-P
    så er jeg litt nyskjerrig på ossen lyden ville blitt hvis man kombinerer CV! og QLN
    hm.......

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stephenm
    Så var det tid for artech 8. Dette var virkelig en høyttaler jeg likte. Her var det god sammenheng i hele frekvensområdet og bassen var stram og presis. Kabinettet på denne var også meget "dødt". Jeg fikk ikke så mye tid til å lytte, men denne modellen vil nok bli tatt med i vurderingen når tiden kommer for å kjøpe nye høyttalere
    Artech 8 er en kanonhøyttaler til prisen! Jeg har et par som blir drevet av en Xindak XA-6950 i stuen, til bakgrunnsmusikk og fest (bilder finnes et stykke ned i minHjemmekino). De er vanvittig dynamiske, og spiller overraskende bra. Og de setter hele rommet i bevegelse hvis en drar på litt!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dancemainia
    tror du tar lit feil her, cw cls 15 koster det samme som qln artech 12, 6995
    feil og feil...Svenske kroner...Men de koster det samme ja. Kopierte og limte inn jeg bare.
    qln artech 12 koster 6k i sverige. og cls 15 antagelig vis 8k

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Qln Qubic II F selges i morgen, 10/4, kl 1000 på HFC i Kr.sand for latterlige 795,-
    NB! max 1 par pr kunde!

Active
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vet at denne tråden er gammel, men det er kanskje noen som leser den i ny å ne.
    Men det jeg skulle si er at regn ut arealet på 2 12" kontra 1 15", så mener jeg at det er ikke SÅ stor forskjell.

Intermediate dj-vega sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    2,008
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    QLN artech spiller bra, men Vis man sammenligner Proson Stratego 212 VS Artech 12 fra qln så ser du at det er samme høyttaler*

*Det er designmessige forsjeller, en annen mellomtone og litt annerledes delefilter. ellers er de helt like.

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dj-vega
    QLN artech spiller bra, men Vis man sammenligner Proson Stratego 212 VS Artech 12 fra qln så ser du at det er samme høyttaler*

*Det er designmessige forsjeller, en annen mellomtone og litt annerledes delefilter. ellers er de helt like.
    Altså er de ikke like... jeez...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •