Dali ikon 6/7 med NAD T773v2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali ikon 6/7 med NAD T773v2

Jeg lurer på å bruke enten Ikon 6 eller 7 som fronter i et hjemmekinosystem, og har i den forbindelse noen spørsmål. Vil min NAD T773v2 (http://www.hifiklubben.com/NO/Produk...eiver_Graa.htm) være sterk nok til å drive Ikon 7 på en tilfredsstillende måte, eller vil Ikon 6 være et bedre alternativ, f.eks med en aktiv sub i tillegg?
    Det andre spørsmålet er om Ikon 7 vil være for stor for et rom på ca 25 kvadratmeter, eller om dette ikke vil være noe problem.

Thomas

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25 kvm meter er perfekt for IKON 7. Om 110 nad watt er tilfredstillende er det kun du som avgjør, jeg tror det blir en anelse lite i et såpass stort rom. Men du kan jo alltids oppgradere med mer effekt etterhvert, og du vil få absolutt godkjent lyd mellomtiden Lykke til

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg er farget her siden jeg har Ikon 6 selv, men i mine ører er det sjeldent lurt å gå for den største høytaleren i serien, siden den nest største høytaleren så godt som alltid gir et noe bedre lydmessig resultat, samt at de er mindre og krever mindre av forsterker. Forskjellen er ikke så stor i mengden bass heller. Forskjellen vil være mye større lydmessig om man bruker mellomlegget mellom Ikon 6 og Ikon 7 i tillegg til en tusenlapp eller to og kjøper en kvalitetssub. Da snakker vi knallyd for en billig penge.

Dette gjelder også 603 vs 604 i B&W serien.

Men som sagt, dette er bare hva jeg har erfart, og alle vil ikke være enige.

110W er mer enn nok til Ikon 6 etter hva jeg har hørt med en Denon AVR-2106 og når jeg hadde NAD C372 (2x150W). I hvertfall med det ambisjonsnivået på forsterkere. Det jeg har erfart er at det ikke er mengden watt som har så mye å si på Ikon serien, men heller kvaliteten på forsterkeren. Når jeg hadde en Lyngdorf SDA2175 en periode kunne man virkelig dra på uten at lyden ble slitsom i det hele tatt. Det samme kan man ikke si om NAD'en og Denon'en. Men Denon'en min låter uansett veldig bra bare volumet ikke blir for høyt. Spesielt med bi-amping.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •