Nye høyttalere-cls-215 eller 1515 - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 287
    Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Chassi og magnet er dønn likt som XL subbene som ble levert til bilstereo ja, mye brukt det chassiet der, blant annet på Vega series 15", AL1000 sin bass... der med større magneter såklart.

Revox: "Integrert magnetring" ?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xanakor
    ærlig talt CerwiN!

når du mener at noen ikke har holdt på med hifi lenge nok bør nok du også ta det litt med ro, du er tross alt bare 17 år enda, å kan ikke tenke meg at du har 17 års erfaring da....

jeg er selv 18 år, men til gjengjeld sitter jeg ikke å kaster dritt om andre for å heve meg over de.

dette er ikke noe hat brev, men derimot en oppfordring til at du bør skjærpe deg å ikke sitte å kritisere slik.

har selv hatt clsc 215 hjemme for litt siden, kjørte de på 2 stk nad 218 å syns det låt fortreffelig, har så vidt hørt på 1515 å det eneste jeg kan si er at det er en gøy høytaller når den får nok power

håper du finner ut hvilke høytallere du skal gå for! uansett hva du velger vil jeg tro du blir fornøyd (jeg personlig ville valgt 215 med tanke på hvist noe skal gå istykker)

mvh
    stian
    Ærlig talt du burde roe deg ned Peker ikke noen finger her. Sier bare fakta. Hever meg ikke over noen jeg du:lol: Er ikke jeg som kaster dritt her.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Jeg vil si at CLSC-215 har bedre avstivninger enn 1515. De i 1515 er jo bare limt og løsner på mange par:S

Men 1515 har mindre vibrasjoner (resonans eller hva det heter) i kassene enn det CLSC-215 har. Hvis du setter noen ting oppå høyttalerne og guffer på så ser man jo lett hva og på hvilken kasse det er mest vibrasjoner i
    Mener du seriøst at avstivningene er bedre pga de har brukt stifter på CLSC?:lol: Hva har det med saken å gjøre. Kjenner mange folk som har DC serien og avstivningene i høyttalerene deres har aldri løsnet. Det sier jo seg selv at avstivingene i 1515 er bedre enn i 215 når de er mye mindre resonans som det heter ja.. i 1515 Det har utrolig mye for lyden å si. Tro meg. Har en kompis som driver å bygger høyttalere. Veldig artig hobby faktisk Laget noen små høyttalere av spon så veier 25kg. 6,5" mellomtone bass. Er så solid at det er som å dunke på betong nesten:lol: Spiller faktisk dypere å strammere enn en CV DC10 .. Sier kanskje litt om hvor mye kabinett kvalitet har å si. Høyttalerene er mye mindre enn DC10 å veier 3 kg mer. DC10 har nesten ikke resonans i det hele tatt heller. Samme kabinett tykkelse som DC15/1515 faktisk;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    enig. tror ikke de hadde laget en kasse som beveger seg med elementene når du skrur opp.. talespolen på clsc er jo 4"+ ringen er litt bredere for mer slaglengde i forhold til 1515`s.. sier ikke at 1515 er drit eller noe , bare fordi jeg selv har 215.. Men jeg vil tro at cerwin vega har fått noe bedre teknologi på 15år.. Det som hadde vært gøy å prøvd er clsc-215 basser i ett 1515 kabinett og visa versa bare for å teste..
    Her er ikke det snakk om at CLSC kabinettene er så spinkle at platene beveger seg. Men hvor mye det har å si for hvordan bassen fra høyttaleren blir og lyden generelt. Altså dess bedre kabinettet dess bedre lyd.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på tide at et testpanel tar opp dette en gang for alle. I vær eneste fordømte CV tråd så blir DC kassene satt opp mot CLS sine. Engasjer et par profesjonelle folk til å måle dette opp mot hverandre for å sjekke om cls faktisk er så fantastisk mye dårligere enn DC. Begynner å bli lei av å høre alle synsinger som ikke holder vann (jeg er en av dem). Må gå ann å få samlet noe informasjon et eller annet sted som kan bekrefte hvilken konstruksjon som er den bedre?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Er på tide at et testpanel tar opp dette en gang for alle. I vær eneste fordømte CV tråd så blir DC kassene satt opp mot CLS sine. Engasjer et par profesjonelle folk til å måle dette opp mot hverandre for å sjekke om cls faktisk er så fantastisk mye dårligere enn DC. Begynner å bli lei av å høre alle synsinger som ikke holder vann (jeg er en av dem). Må gå ann å få samlet noe informasjon et eller annet sted som kan bekrefte hvilken konstruksjon som er den bedre?
    Dunk på kassen å hør på lyden Så vet du hva som er best.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    ikke alle som har 1515 og clsc215 hjemme samtidig då...
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Tull. Om den sier klonk eller dunk spiller da ingen rolle. CLS kan likevel spille finere enn DC. For å si det sånn, Infinity SM-155 har en spinkel spon kasse men den spiller så mange ringer rundt DC i fin lyd at jeg tror folk hadde gitt opp å telle halveis uti sangen.

Derfor ønsker jeg en litt mer "profesjonell" mening på saken. Hva vi hobbygutta syns er egentlig relativt da vi ofte har fordommer samt at vi er partiske.

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

test

viss der er noen her som har begge parene (clsc 215 og 1515) så kan han arangere en kveld der man kan få komme å dunke og høre forsjellen!haha

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Tull. Om den sier klonk eller dunk spiller da ingen rolle. CLS kan likevel spille finere enn DC. For å si det sånn, Infinity SM-155 har en spinkel spon kasse men den spiller så mange ringer rundt DC i fin lyd at jeg tror folk hadde gitt opp å telle halveis uti sangen.

Derfor ønsker jeg en litt mer "profesjonell" mening på saken. Hva vi hobbygutta syns er egentlig relativt da vi ofte har fordommer samt at vi er partiske.
    Hvem snakker om fin lyd? Jeg snakker om lyden generelt. For det meste bass og mellomtone:-D Å dessuten så er jo kvaliteten på diskanten og mellomtonen på 1515 mye mye bedre enn 215 også. Mye dyrere og påkostet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke alle som har 1515 og clsc215 hjemme samtidig då...
    Han som har 1515 som jeg kjenner hadde CLSC 215 før. Osså kjøpte han seg 1515 når han hadde 215. Så testet vi begge på samme elektronikk. Skrudde ut element å sammenlignet osv.. 1515 var best på alt bortsett fra at bassene i 215 er litt kraftigere bygget. Men om de er bedre fordi om vet jeg ikke. Spiller ivertfall langt ifra like bra i CLSC kassene.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av naboklikk
    viss der er noen her som har begge parene (clsc 215 og 1515) så kan han arangere en kveld der man kan få komme å dunke og høre forsjellen!haha
    For å si det sånn. 215 er som å dunke på en bossdunk. 1515 er noe helt annet. Mye mer solid bygd.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bossdunk!

ja stemmer d. cerwin har jo aldri vært mest kjent for lite resonans i kassene,men 215 er mer bossdunk lyd i en 1515 hverfall. jeg har hatt 215 før men fekk tak i 1515 til slutt jeg har også at 100 og 1215. at 100 er ikke så bra resonansmessig men jeg synest den spiller bra uansett,mens 1215 har meget bra kasser mener jeg.ikke mye bossdunklyd i den

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

215

men ikke missforså. jeg var godt fornøyd med 215 også.det er jo sånn med mange ting at noe blir bedre mens andre ting skrenkes litt inn.det er jo bra at nye cls har fått bi wire ijen:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja stemmer d. cerwin har jo aldri vært mest kjent for lite resonans i kassene,men 215 er mer bossdunk lyd i en 1515 hverfall. jeg har hatt 215 før men fekk tak i 1515 til slutt jeg har også at 100 og 1215. at 100 er ikke så bra resonansmessig men jeg synest den spiller bra uansett,mens 1215 har meget bra kasser mener jeg.ikke mye bossdunklyd i den
    Enig her.. AT-100 kabinettene er ikke så veldig solide heller. Men de er jo veldig gamle. Men de er solide nok da Men kabinettene er bedre på AT serien enn CLSC også. AT-100 veier jo ikke langt ifra det samme som CLSC-215:-D 1215 de er jo sykt solide. Veier jo 75kg. 3kg mer enn 1515 faktisk. Å de er ikke like store heller tror jeg. Ganske tykke sideplater på de. Synes også 1215 er mye råere enn CLSC-215 også. Men 1215 låter ikke noe særlig da desverre. Men 1215MK2 spiller jo ganske grett siden den har DC mellomtone istedenfor AT og bedre delefilter. Bare synd den har samme bassene.

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehehhe den var litt god

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1215

du har rett i at 1215 ikke måler seg med 1515 0g også 215 i basstrykk og db.men jeg liker dem veldig godt uansett.litt synd at 12 tommeren får mer guff en 15 en under kassen,men liker bassen godt uansett.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette kan diskuteres i det uendelige egentlig.. hovedsaken er at de som har clsc og de som har 1515 er fornøyd selv..
    Jeg er fornøyd..
    kommer vel en diskusjon om at clsc er bedre enn cls nå.. hehe
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette kan diskuteres i det uendelige egentlig.. hovedsaken er at de som har clsc og de som har 1515 er fornøyd selv..
    Jeg er fornøyd..
    kommer vel en diskusjon om at clsc er bedre enn cls nå.. hehe
    Ja kan jo hende det også:P
    Men tviler på det, siden alle dem som har hørt cls-215 og clsc-215 sier at cls spiller mye renere!
    (jeg sier ikke at dem gjør det, bare at folk som har hørt dem sier det)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du har rett i at 1215 ikke måler seg med 1515 0g også 215 i basstrykk og db.men jeg liker dem veldig godt uansett.litt synd at 12 tommeren får mer guff en 15 en under kassen,men liker bassen godt uansett.
    Tror du missforstod:-D Skrev at 1215 er råere enn 215 også. 1215 er jo nesten på nivå med 1515 når det gjelder max SPL. Å det er råere basstrykk i de enn 215. Ivertfall dypbass. Husker det kom en sprekke i vinduet til en kompis som hadde 1215 for lenge siden. Var litt morsomt Poenget var at de ikke spiller så veldig fint.

Side 9 av 15 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •