Nye høyttalere-cls-215 eller 1515 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 287
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Bare for å sette opp lista mi også utifra lydkvalitet på de jeg har hørt.

Best øverst.

V-12F
    AL-750
    AL-1000
    V-6F
    LS-10
    LS-12
    DC-12
    DC-15
    1515
    CLSC-215
    HP-200

Som ihvertfall lista mi indikerer så ligger begge disse "ekstrem" høyttalerene ganske langt nede iforhold til "pen" lyd når man sammenligner de til andre CV utgivelser. Skal nevnes at mine lytte forhold har vært forskjellige for de fleste av dem og med forskjellig elektronikk, så ta det med en klype salt. Og det er min personlige erfaring og på ingen måte noen standard. (Har ikke tatt lydtrykk i betraktning her noe dere sikker skjønner)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Men hvordan tror du Clsc 6 fungerer i kooperasjon med 215 vil det bli velig feil å spille dem sammen?
    Tatt i betraktning at de har en følsomhet som er 7db lavere enn cls-215 så tror jeg det er håpløst. Dessuten burde de ha hatt hjelp i form av mellomtone også. 2-veis høyttalere med 6.5" mellomtone/bass eller mer med en følsomhet som er minimum 97db eller mer burde du ha i tillegg om de skal klare å supplere cls-215 med noe som helst. Noe som kanskje ikke er så vanlig for små høyttalere

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Definer mye???

du og cerwin snakker om at 1515 spiller så sykt høyt.. Jeg kan faktisk ikke helt skjønne det.. det finnes flere lister med hvor høyt de forskjellige CV modellene spiller max, Men clsc 215 har aldri blitt plassert på den annet enn unge gutter som kanskje ikke har hatt optimal elektronikk. Men 1515 skal hvertfall spille 129db i følge den litsten. At det kan være så sykt mye mer enn hva Clsc 215 kan har jeg virkelig vanskeligheter med å tro.

Så høyt som dere skal ha det til at den spiller tror jeg flere blir skuffet når de hører dem. Og at man heller får et negativt intrykk. Og får positivt intrykk når man hører Clsc 215..

jeg har et utrolig bra eksempel her.. En kamerat har netopp kjøpt seg clsc 215, han kjøpte også BEAST monoblkkene på 600w som var til salgs her. Han låner min p3. Men han hadde en DVD Reciever til 200kr(ja faktisk) som han brukte som CD spiller.. Det spilte ganske høyt, men bassen var dårlig, og det var ekkolyd i anlegget nesten, og når man kom til noe som hørtes ut som maks volum var lyden stygg. Noen dager senere så hadde han fått en kabel fra Komplett som gjorde at lyden fra pcen ble sendt til forforsterkeren. Vi brukte musicmatch for å spille av musikken og brukte EQ en der som fungerer veldig bra og skrudde opp bassen på de laveste frekvensene. Han satte i sofaen og jeg skrudde det høyere og høyere..

jeg så bort på han og så smilet kom mer og mer frem, fordi jeg hørte med en gang selv at dette spilte MYE høyere og bassen var mye kraftigere og mer definert enn tidligere. Og det så jeg at han skjønte også.. Og han sa det selv etterpå at så høyt og så klart hadde han aldri spilt før og han trodde nesten at mks DB var nådd og at høyttalerne rett og slett ikke kunne spille høyere.

poenget er at folk som hverken har hørt Clsc eller 1515 vet ikke hva dette er snakk om, om dere sier at clsc spiller lavt, det er hvertfall feil, og når dere snakker om at det spilte SYKT høyt, så tror jeg ikke på det.. Cerwin og CV gunnar, dere har ikke vært russ en gang.. Når dere møter opp på landstreff og møter oslo og bærumsrussen så får dere høre anlegg som spiller sykt høyt.

anta at clsc spiller 127-28db og 1515 spiller 129 db(hvis listene stemmer) Så vet alle at det er dobling av effekt ved 3db økning.. bla bla bla.. Så vil jeg tørre og påstå at det er lite i den store sammenheng.. sett noen Dalier med maks db ved siden av clsc 215, da kan man begynne å snakke om sykt høyt i forhold til hverandre!

poeng nummer 2.. Jeg synes det kommer veldig mye feil frem og det blir vanskelig for andre folk å bestemme seg for hva de vil ha.
    Ok nå er jeg trøtt. Så nå gidder jeg ikke å svare på alt det der. Var nesten for mye til at jeg gadd å lese det i det hele tatt. Hehe:-D Men for å si det ganske enkelt. Jeg har hørt både 1515 og 215 flere ganger på forskjellig elektronikk. Bor 100 meter ifra en kompis som har hatt begge. Har nå 1515 pga han kvittet seg med 215. Han trodde 215 var rått. Men når han fikk høre 1515 så ville han aldri ha 215 in i stuen noen gang igjen:-D Men uansett. Det er ikke mange hjemmehøyttalere som kan spille så sykt at du kjenner bassen i buksebeina i hagen til naboen som bor rundt 40meter ifra huset dit. Sånn var det med 1515. Å det var bare med 2*218 Til og med DC-15 og AT-100 spilte fra CLSC-215 i den stuen med 2*218.

For å si det sånn Fabian. 215 klarer sikkert 125db maks. Etter det går nok både diskanten og mellomtonen. Å 125db er ganske mye mindre enn 129. Det vet jeg av erfaring:-D Det er ikke langt ifra en dobbling som du sier. Forresten i praksis kan jeg ganske sikkert si at 1515 passerer 130db. Med nok effekt Å tror du ikke jeg har hørt høg lyd? Hva med 1 par 1515 og 1 par DC15 som front og 1 par DC12 som bak høyttalere i en liten stue med over 3000w effekt? Det var nok trykk i den stuen for å si det sånn. Ble litt svimmel etterpå.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søkte litt rundt og det er ikke så mange mindre høyttalere som har så høy følsomhet. Et unntak er Infinity og SM-serien. De fleste der har følsomhet fra 100db og oppover. Ligger et par til salgs på torget nu men er litt store dog http://avforum.no/avtorget/showprodu...=10705&cat=all de ville nok kunne hjelpe cls med diskant og mellomtone ganske bra. Må muligens dele frekvensen på de men.

Prisen dog er ganske optmistisk. Bør kunne få de 2 alene for rundt 1200,- +/- SM-155 for man jo trossalt for 2500,- +/-

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis cls-215 har en peak på 125db får man faktisk mer ut av AL-1000 med sine 126db Men dette er vel max støy før ting ryker tenker jeg. Max hørbar lyd eller lydtrykk stiller seg vel litt annerledes.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Men uansett. Det er ikke mange hjemmehøyttalere som kan spille så sykt at du kjenner bassen i buksebeina i hagen til naboen som bor rundt 40meter ifra huset dit. Sånn var det med 1515. Å det var bare med 2*218 Til og med DC-15 og AT-100 spilte fra CLSC-215 i den stuen med 2*218. .
    AKuratt.. slik som du sier her.. at det blafrer i buksebena hos en nabo som bor 40 meter uanna.. Det stemmer jo ikke.. Hvis et par 1515 spiller inne i et normalt hus og du sitter inne i at annet hus 40 meter unna så kan du så hører du kanskje bassen hvis du ikke gjør annet enn å sitte å lytte.. Vegger og isolasjon demper ganske mye, Men sitter dere ute og høyttalerne står ute og det er åpent hele veien mellom husene, ja så kanskje.. Det er dette jeg mener at noen overdriver og feilinformerer.. Selv med russebussen rett utenfor huset mitt begynte ikke klærene mine å blafre.. Det er ikke meningen å kverulere, men måten ting blir sagt på her får folk til å tro noe helt annet om høyttalerne enn hva som egentlig stemmer.. Jeg tviler ikke et sekund på det![/QUOTE]

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Hvis cls-215 har en peak på 125db får man faktisk mer ut av AL-1000 med sine 126db Men dette er vel max støy før ting ryker tenker jeg. Max hørbar lyd eller lydtrykk stiller seg vel litt annerledes.
    han antar en peak..
    *DP* er den eneste jeg vet om som har målt, som jeg faktisk stoler på, han filmet også da klarte han lett 124 db med en 2x250 watts forsterker..Dette var også en DP.. Og jeg husker selv hvor mye høyere anlegget spilte med MA.6.1 enn den første forsterkeren jeg hadde som var en OK PA forsterker på 2x440 watt RMS.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok nå er jeg trøtt. Så nå gidder jeg ikke å svare på alt det der. Var nesten for mye til at jeg gadd å lese det i det hele tatt. Hehe:-D Men for å si det ganske enkelt. Jeg har hørt både 1515 og 215 flere ganger på forskjellig elektronikk. Bor 100 meter ifra en kompis som har hatt begge. Har nå 1515 pga han kvittet seg med 215. Han trodde 215 var rått. Men når han fikk høre 1515 så ville han aldri ha 215 in i stuen noen gang igjen:-D Men uansett. Det er ikke mange hjemmehøyttalere som kan spille så sykt at du kjenner bassen i buksebeina i hagen til naboen som bor rundt 40meter ifra huset dit. Sånn var det med 1515. Å det var bare med 2*218 Til og med DC-15 og AT-100 spilte fra CLSC-215 i den stuen med 2*218.

For å si det sånn Fabian. 215 klarer sikkert 125db maks. Etter det går nok både diskanten og mellomtonen. Å 125db er ganske mye mindre enn 129. Det vet jeg av erfaring:-D Det er ikke langt ifra en dobbling som du sier. Forresten i praksis kan jeg ganske sikkert si at 1515 passerer 130db. Med nok effekt Å tror du ikke jeg har hørt høg lyd? Hva med 1 par 1515 og 1 par DC15 som front og 1 par DC12 som bak høyttalere i en liten stue med over 3000w effekt? Det var nok trykk i den stuen for å si det sånn. Ble litt svimmel etterpå.
    CLSC-215 spiller høyere enn 125dB det vet jeg!! AT-100 er målt til 127dB fra CV å de spilte ca like høyt som CLSC-215 da jeg testet begge.
    Og NEI, AT-100 spiller ikke ifra CLSC-215! Men AT-100 er syyke uansett til å være singel 15". Ligger ikke langt bak CLSC-215 i lydtrykk (punch), men litt det gjør de!!

Uten å ha målt eller noe så tror jeg at 1515 spiller høyere enn 129dB. De klarer sikkert over 130 med MYE effekt

Sitte her med datan å spiller nå å føler 1515 spiller bedre for hver dag som går Virker ikke som om de har blitt innspilt en gang før jeg kjøpte de

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    AKuratt.. slik som du sier her.. at det blafrer i buksebena hos en nabo som bor 40 meter uanna.. Det stemmer jo ikke.. Hvis et par 1515 spiller inne i et normalt hus og du sitter inne i at annet hus 40 meter unna så kan du så hører du kanskje bassen hvis du ikke gjør annet enn å sitte å lytte.. Vegger og isolasjon demper ganske mye, Men sitter dere ute og høyttalerne står ute og det er åpent hele veien mellom husene, ja så kanskje.. Det er dette jeg mener at noen overdriver og feilinformerer.. Selv med russebussen rett utenfor huset mitt begynte ikke klærene mine å blafre.. Det er ikke meningen å kverulere, men måten ting blir sagt på her får folk til å tro noe helt annet om høyttalerne enn hva som egentlig stemmer.. Jeg tviler ikke et sekund på det!
    [/QUOTE]
    Hehehehe. Asså det blafret ikke i buksebena. Men en kompis som sto der på andre siden av hagen kjente bassen i føttene når vi kjørte skikkelig på inne i huset

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    CLSC-215 spiller høyere enn 125dB det vet jeg!! AT-100 er målt til 127dB fra CV å de spilte ca like høyt som CLSC-215 da jeg testet begge.
    Og NEI, AT-100 spiller ikke ifra CLSC-215! Men AT-100 er syyke uansett til å være singel 15". Ligger ikke langt bak CLSC-215 i lydtrykk (punch), men litt det gjør de!!

Uten å ha målt eller noe så tror jeg at 1515 spiller høyere enn 129dB. De klarer sikkert over 130 med MYE effekt

Sitte her med datan å spiller nå å føler 1515 spiller bedre for hver dag som går Virker ikke som om de har blitt innspilt en gang før jeg kjøpte de
    På 2*218 så spilte AT-100 minst like høyt som 215. Merket at diskanten og mellomtonen i 215 begynte å gi seg når vi kjørte skikkelig på. Mens at-100 og DC-15 hørte vi at vi kunne dra på mye mer. Men det er jo klart det ikke var like mye basstrykk i dem som 215. Det er jo 2*15" mot 1*15" men det var ikke langt ifra. DC15 spilte enda råere enn AT-100 igjen. Men det har mye å si hva rom de er i. Noen høyttalere passer bedre på ett rom enn andre:-D Men uansett. Folk burde bare gi seg å innse at 1515 er en mye mer brutal høyttaler enn 215. Sånn er det bare. Noen liker sikkert bedre lyden i 215. Men då snakker vi om smak og behag. Alle vet at en ferarri kjører fra en lada men det kan jo godt hende noen liker ladaen bedre fordet da Sånn er det jeg ser på det ivertfall.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 2*218 så spilte AT-100 minst like høyt som 215. Merket at diskanten og mellomtonen i 215 begynte å gi seg når vi kjørte skikkelig på. Mens at-100 og DC-15 hørte vi at vi kunne dra på mye mer. Men det er jo klart det ikke var like mye basstrykk i dem som 215. Det er jo 2*15" mot 1*15" men det var ikke langt ifra. DC15 spilte enda råere enn AT-100 igjen. Men det har mye å si hva rom de er i. Noen høyttalere passer bedre på ett rom enn andre:-D Men uansett. Folk burde bare gi seg å innse at 1515 er en mye mer brutal høyttaler enn 215. Sånn er det bare. Noen liker sikkert bedre lyden i 215. Men då snakker vi om smak og behag. Alle vet at en ferarri kjører fra en lada men det kan jo godt hende noen liker ladaen bedre fordet da Sånn er det jeg ser på det ivertfall.
    Ja diskanten kutta ut på 215 når jeg spilte det jeg kunne sammen med AT-100. Og når diskanten i 215 ga seg og jeg dro på noen hakk mere så gikk sikringene i AT'an, hehe. Da var det ganske mange dB inne på det 7kvm rommet jeg hadde det på^^
    CLSC bassene/mellomtonene tåler nok mere enn de som står i AT-100, det er det vel ingen tvil i.
    Da jeg fikk høre DC-15 første gang så ble jeg ikke særlig imponert. Syntes mine daværende AT-100 knuste de på alt utenom lydkvalitet. Men som du skriver, rommet har veldig mye å si.
    Men av det jeg hørte så syntes jeg at AT-100 greit spiller ifra DC-15

1515 er mere brutal enn CLSC-215! Ikke mere å diskutere.
    Er du redd for å ødelegge elementer og ikke er villig til å betale mye for 1515, enkelt og greit kjøp CLSC/CLS.
    Men da har du ikke de råeste

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri vært i tvil om at 1515 er en mer brutal høyttaler, det jeg ville få frem er at clsc 215 er en brutal høyttaler det også! Uansett, tilbake til det jeg sa om elektronikk, så kan det høres ut som om elementene gir seg, selv om de ikke gjør det, sett på en bedre kilde så kan man oppleve noe annet!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Ja diskanten kutta ut på 215 når jeg spilte det jeg kunne sammen med AT-100. Og når diskanten i 215 ga seg og jeg dro på noen hakk mere så gikk sikringene i AT'an, hehe. Da var det ganske mange dB inne på det 7kvm rommet jeg hadde det på^^
    CLSC bassene/mellomtonene tåler nok mere enn de som står i AT-100, det er det vel ingen tvil i.
    Da jeg fikk høre DC-15 første gang så ble jeg ikke særlig imponert. Syntes mine daværende AT-100 knuste de på alt utenom lydkvalitet. Men som du skriver, rommet har veldig mye å si.
    Men av det jeg hørte så syntes jeg at AT-100 greit spiller ifra DC-15
    Hehe det samme går for elektronikk og. Men på 2*218 så spiller ivertfall DC-15 ifra AT-100 i dypbass og trøkk. Spilte høyere også. Har en kompis som har begge høyttalerene stående borte med seg. DC-15 eier han selv men låner AT-100 med en annen kompis. Begge parene er nesten som ny:-D Men tror ATene har dradd litt på årene da. Bassene laget mye støy når vi hadde på sånn cinus test. Som jeg har sagt tidligere. Alder påvirker høyttalere en del:| De er ikke defekte nei Elementene ser helt nye ut både på utsiden og innsiden. Å spiller rent ellers. Men uansett da. At mellomtonen i CLSC tåler like mye som mellomtonene i AT tviler jeg sterkt på. De er jo nærmere PA. Å mellomtonen i CLSC er ikke noe å skryte av. Er bare 1 også.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe det samme går for elektronikk og. Men på 2*218 så spiller ivertfall DC-15 ifra AT-100 i dypbass og trøkk. Spilte høyere også. Har en kompis som har begge høyttalerene stående borte med seg. DC-15 eier han selv men låner AT-100 med en annen kompis. Begge parene er nesten som ny:-D Men tror ATene har dradd litt på årene da. Bassene laget mye støy når vi hadde på sånn cinus test. Som jeg har sagt tidligere. Alder påvirker høyttalere en del:| De er ikke defekte nei Elementene ser helt nye ut både på utsiden og innsiden. Å spiller rent ellers. Men uansett da. At mellomtonen i CLSC tåler like mye som mellomtonene i AT tviler jeg sterkt på. De er jo nærmere PA. Å mellomtonen i CLSC er ikke noe å skryte av. Er bare 1 også.
    Hadde aldri noe problemer med mellomtonene i mine gamle CLSC-215. De ble MYE festspilt langt ut på natt oh har aldri hatt problemer med mellomtoner. Bassene har vrengt seg mye å en ble sprengt ei gang. Diskantene kutter, men aldri noe galt med mellomtonene

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det råeste? at buksene flagerer på høyt volum? eller at lydkvaliteten er litt til stede på kanskje litt lavere volum (men ennå så høyt at du hører piping 2-4 dager i etter kant). Er det bassen dere er ute etter?! Virker på meg at den er det klart viktigeste, og det andre driver vi så si i. For min del er det ikke slik, hører ikke på hip hopp og trance etc (som har så sykt bass). Jeg er mer ute etter en ht som gjengir f.eks depeche mode og metallica på sinnsyke nivåer.. og der er ikke bass alt..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hva er det råeste? at buksene flagerer på høyt volum? eller at lydkvaliteten er litt til stede på kanskje litt lavere volum (men ennå så høyt at du hører piping 2-4 dager i etter kant). Er det bassen dere er ute etter?! Virker på meg at den er det klart viktigeste, og det andre driver vi så si i. For min del er det ikke slik, hører ikke på hip hopp og trance etc (som har så sykt bass). Jeg er mer ute etter en ht som gjengir f.eks depeche mode og metallica på sinnsyke nivåer.. og der er ikke bass alt..
    Ok. Først å fremst. På metallica så er jo stram å tung bass veldig viktig. Metallica på 1515 er jo bare kos:-D For det andre. Hvem kjøper en syk høyttaler med 4*15" Å ikke er ute etter mye bass:? Jeg synes det er mye bedre å høre på metal og andre sjangere hvor lydkvalitet er vikti på 1515 enn 215. Mye kjedeligere lyd i 215. Å ikke i nærheten like rått som 1515.

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    det er vel mer viktig at lydkvaliteten er til stede også, bare masse risting er bare slitsomt i lengden.
    Jeg synest bass er viktig ja, men diskant og mellomtone er nesten like viktig.
    Jeg liker å ha mye diskant på, samt mye bass, er ikke av den typen som bare stiller treble ned og bassen opp.
    Så det er litt viktig at diskanten ikke skriker på høye volum, og at den holder følge med resten..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor ofte har dere fest o.l egentlig?! . Er nok uansett veldig forskjellige behov. Ingen av disse modellene er vel "BEST", men er forskjellige modellene er best for hvert individ. Jeg kunne aldri tenkt meg DC/AT serien hjemme (med mindre det KUN var til fest). AL1000 kunne jeg levd med i stua, men nå har jeg jo BW 703 til normale tider, og al1000 til fest.

Men men, jeg syns jo 1515 er kun en matcho sak, med MYE bass og ellers temmelig skrøplig lyd .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cw-fan
    det er vel mer viktig at lydkvaliteten er til stede også, bare masse risting er bare slitsomt i lengden.
    Jeg synest bass er viktig ja, men diskant og mellomtone er nesten like viktig.
    Jeg liker å ha mye diskant på, samt mye bass, er ikke av den typen som bare stiller treble ned og bassen opp.
    Så det er litt viktig at diskanten ikke skriker på høye volum, og at den holder følge med resten..
    Om du ikke har treblen på fullt så skriker ikke diskanten på 1515 noe særlig. Men når du kommer til ett viss punkt så vil den selfølgelig skrike litt. Når du nærmer deg 130db for eksempel. Skal du ha en diskant så spiller fint på så høyt volum burde du lete etter nokke i prisklassen av 50,000.Å jeg kan love deg diskanten i 1515 holder følge med resten. Å mer

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å sammenligne 2x15" i samme rommet som med 4x15" blir egentlig ikke rett.. for at det skal bli likt må de 4x15" ha ett 14kvm og de 2x15" 7kvm.
    clsc-215 spiller faktisk bedre i større rom.. jeg har ett rom på 20kvm og det er sikkert for lite egentlig.. hadde ett par vs-12 i samme rommet og de spilte meget bra.. og da med kun en 2x115w rms forsterker.
    Men al-1000 synes jeg er en mer "rocka" utgave i forhold til clsc og de øvrige seriene.. Det er mindre bass ,men mer diskant g mellomtone.
    Men, er det noen som har testet for eks. 4x dc 15 mot 1515? eller 4xclsc-15 mot clsc-215?
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Side 6 av 15 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •