Nye høyttalere-cls-215 eller 1515 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 287
    Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jepp, men tror kanskje jeg går for cls-215.Fordi har veldig lyst på den pluss forsikringen også
    Det må da trøkke bra med cls-215 i lag med svs, tror dere ikke det folkens?
    Fordi om mangen anbefaler 1515.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan konkludere med at 1515 sin diskant tåler vesentlig mer power og press enn AL-1000 sin klarer enkelt å greit. Men at AL-1000 sin spiller penere er det nok liten tvil om.

At folk får bassen på de til å revne og koppen i midten til å sprette av høres helt utrolig ut for min del. Har aldri vært borti dette med de 2 par'ene jeg nå har hatt.
    Men har klart å sprenge den ene diskanten på det første par'et jeg hadde. Kom borti loudness på mix'eren ved en feiltakelse når de alt spillte nær grensen sin. Har tatt å dratt litt i opphenget og senter koppen på mine nå og de sitter ihvertfall som fjell. Men uansett over til poenget. Tror det er mer feil med AL-1000 f.eks enn det er med 1515.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Clsc 215

Gjør som jeg.
    Jeg kjøper et par Clsc 215 for 5500,-

Var å hørte på dem, så på dem, flyttet på dem. og spillte høyt med dem i dag og ble fornøyd med det jeg fant så jeg skrev kontrakt der og da.

Koselig kar jeg kjøpte av på min egen alder med tilsvarende interesser og han fikser frakta de seks kilometrene de skal kjøres.

Etter min mening oppnår du mye av det samme uansett hva du kjøper av CV så hvorfor gjøre det så vanskelig og dyrt?

hadde nok litt lyst på forsikringen fra hifi klubben ja men det får gå, den er ikke verd 4500,- ekstra.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får kjøpt noen elementer for den prisdifferansen der ja. Ligger ofte CLSC ute for salg.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men da blir det stress med å få fraktet dem igjen, viss jeg kjøper noen brukte clsc-215.
    Jeg bor på en litt øde plass, og er ingen som har noen clsc til salgs her

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Her vet du jo tydeligvis ikke hva du snakker om engang, bare antar, som du gjør som oftest.
    Jeg vet ikke hva slags diskant som sitter i 1515 jeg så jeg holdt kjeft.
    Antar ja. Det heter å ta feil. Noe som du har gjort så mange ganger her at jeg ikke kan telle det på handa engang:| Du gjør jo ikke noe annet enn å anta hele tiden selv. Nok en gang kjem du med drit slenging å useriøst tull. Off asså. Tviler mer å mer på alderen din.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar du den?
    nei dette har ingenting med saken og gjøre.

"sier nokke om hva hørselen min tåler"? haha, du høres ut som en drittunge som konkurerer om å greie og holde øra helt inntil diskanten lengst mulig.. :lol:
    Ja å du hører ut som en drittunge ved alt du sier:-| Latterlig...

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Ja å du hører ut som en drittunge ved alt du sier:-| Latterlig...
    Jeg synes det er fullstendig omvendt.
    Gjerne liste opp alt jeg har tatt feil av i denne tråden her siden du ikke klarer og telle det på hendene dine?

Huff nei, god natt.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei

Ikke begyn med det der igen nå CV gutter.

Si meg heller om den lille CV høytaleren CLS-6 kunne gjøre seg som en ekstra diskant til 215. har en integrert forsterker med preout som brukes som preamp og lurte på om det kan bli noe bra å koble på to slike på den og 215 på effektblokkene og spille det samtidig ?

Hvor bor du forresten (trådstarter)
    de trengs hvertfall ikke sendes 6-7 timer.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj

Si meg heller om den lille CV høytaleren CLS-6 kunne gjøre seg som en ekstra diskant til 215. har en integrert forsterker med preout som brukes som preamp og lurte på om det kan bli noe bra å koble på to slike på den og 215 på effektblokkene og spille det samtidig ?

Hvor bor du forresten (trådstarter)
    de trengs hvertfall ikke sendes 6-7 timer.
    Det høres ut som en smart løsning
    Jeg bor i kinsarvik, det er i hardanger.
    Jeg bare tenker at viss jeg først skal kjøpe brukt og få noen privatfolk til å sende,så kan jeg like godt kjøpe 1515.
    Viss ikke så kjøper jeg cls-215 fra hfk, har lyst å ha mulighet for bi wiring også

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AT Classic ikke spiller høyt i det hele tatt sier vel mer om hørselen din enn om høytalerne cerwin-

KANE: En kamerat har gjort det samme med sine AL basser... der revna membranen, og støvkoppene løsna.

Jeg synes nesten 215 spiller finere enn AL1000 og jeg, ialfall ikke noe dårligere..
    Syntes at AT-100 lå på lik linje med CLSC-215 i dB.
    1515 knuser de Spiller MYE høyere enn CLSC-215!

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Jeg har eid 1515 gjentatte ganger selv. Å kjørt det på forskjellig elektronikk. ALLTID med nok strøm å watt. Ja de spiller høyt, men er enig med skorob i at AL1000 diskanten er mye bedre. Å i det hele tatt prøve å antyde at CW1515 spiller fint vil jeg si er som å banne i kirken, Er ikke det de er lagd for i utgangspunktet. Personlig synes jeg de er noen av de dårligst låtende Cerwin Vega jeg har hatt, å jeg har hatt en del. Sat-6 DC-10, DC-12, DC15, AL1000 å 1515. Ja de spiller høyest, men spør du meg så er det egentlig alt de gjør også. De best låtende av de jeg har nevnt er i mine øyne AL1000. Nå er det noen år siden jeg sist hadde Cerwin Vega, men når jeg er på besøk hos kamerater, eller på vorspiel hos noen, så husker jeg hvorfor jeg solgte de å kjøpte noe mer high end. Jevnt over dårlig hifi egenskaper, men skal tilstå at de har høy morro faktor.
    Selv syntes jeg 1515 spiller pent til å være CV. (legg merke til at jeg skriver TIL Å VÆRE CV!)
    Disse CV'ene har jeg hatt på rommet mitt før/nå og står i rekkefølge etter lydkvalitet som treffer mitt øre

CV! LS-12
    CV! E-715
    CV! 1515
    CV! CM-10
    CV! CLSC-215
    CV! 1215 mk1SE
    CV! AT-100
    CV! HP-215

Å jeg har som regel alltid nok power på modellene.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kanskje

jeg lurer på om det kunne vere en god løsning hvertfall får se.
    håpern noen her har invendinger eller tips.

Hardanger ja ikke alt for mange med CV der kanskje ikke vet jeg, men jeg ville heller kjøpt nye enn å bruke mangfoldige hundre om ikke et par tusen på frakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare å beklage.. men blir bare så irritert når jeg skal bli angrepet sånn hele tiden:-| Travelt. Prøver liksom å diskutere å dele meninger på en seriøs måte. Men det er ikke alltid like enkelt når visse folk ikke klarer det. Men nok om det:-D

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Syntes at AT-100 lå på lik linje med CLSC-215 i dB.
    1515 knuser de Spiller MYE høyere enn CLSC-215!

Definer mye???

du og cerwin snakker om at 1515 spiller så sykt høyt.. Jeg kan faktisk ikke helt skjønne det.. det finnes flere lister med hvor høyt de forskjellige CV modellene spiller max, Men clsc 215 har aldri blitt plassert på den annet enn unge gutter som kanskje ikke har hatt optimal elektronikk. Men 1515 skal hvertfall spille 129db i følge den litsten. At det kan være så sykt mye mer enn hva Clsc 215 kan har jeg virkelig vanskeligheter med å tro.

Så høyt som dere skal ha det til at den spiller tror jeg flere blir skuffet når de hører dem. Og at man heller får et negativt intrykk. Og får positivt intrykk når man hører Clsc 215..

jeg har et utrolig bra eksempel her.. En kamerat har netopp kjøpt seg clsc 215, han kjøpte også BEAST monoblkkene på 600w som var til salgs her. Han låner min p3. Men han hadde en DVD Reciever til 200kr(ja faktisk) som han brukte som CD spiller.. Det spilte ganske høyt, men bassen var dårlig, og det var ekkolyd i anlegget nesten, og når man kom til noe som hørtes ut som maks volum var lyden stygg. Noen dager senere så hadde han fått en kabel fra Komplett som gjorde at lyden fra pcen ble sendt til forforsterkeren. Vi brukte musicmatch for å spille av musikken og brukte EQ en der som fungerer veldig bra og skrudde opp bassen på de laveste frekvensene. Han satte i sofaen og jeg skrudde det høyere og høyere..

jeg så bort på han og så smilet kom mer og mer frem, fordi jeg hørte med en gang selv at dette spilte MYE høyere og bassen var mye kraftigere og mer definert enn tidligere. Og det så jeg at han skjønte også.. Og han sa det selv etterpå at så høyt og så klart hadde han aldri spilt før og han trodde nesten at mks DB var nådd og at høyttalerne rett og slett ikke kunne spille høyere.

poenget er at folk som hverken har hørt Clsc eller 1515 vet ikke hva dette er snakk om, om dere sier at clsc spiller lavt, det er hvertfall feil, og når dere snakker om at det spilte SYKT høyt, så tror jeg ikke på det.. Cerwin og CV gunnar, dere har ikke vært russ en gang.. Når dere møter opp på landstreff og møter oslo og bærumsrussen så får dere høre anlegg som spiller sykt høyt.

anta at clsc spiller 127-28db og 1515 spiller 129 db(hvis listene stemmer) Så vet alle at det er dobling av effekt ved 3db økning.. bla bla bla.. Så vil jeg tørre og påstå at det er lite i den store sammenheng.. sett noen Dalier med maks db ved siden av clsc 215, da kan man begynne å snakke om sykt høyt i forhold til hverandre!

poeng nummer 2.. Jeg synes det kommer veldig mye feil frem og det blir vanskelig for andre folk å bestemme seg for hva de vil ha.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Aksepterer

så klart at dere ikke liker hverandre, og har lagt merke til at kanskje han andre begynner men ikke la deg terge slik!
    Blir til slutt bare om hvem som er dummest og kan minst osv osv osv.
    kommer ikke noe fornuftig ut av slikt. kan du mye om cv er det ingen grunn til å bli irritert over en som ikke kan noe eller visa versa.

Bare å si din mening og la det surre litt rundt i hodet til motparten en liten stund, kanskje han/hun tar til fornuft ellers så gir du blaffen i vedkommende.

Men hvordan tror du Clsc 6 fungerer i kooperasjon med 215 vil det bli velig feil å spille dem sammen?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvordan tror du Clsc 6 fungerer i kooperasjon med 215 vil det bli velig feil å spille dem sammen?
    Utifra erfaringer med 6c så tror jeg ikke det vil fungere så veldig bra.. Frontene vil nok dra ganske godt i fra på høyere volum. Men på lavere volumer tror jeg det kan være en interessant testing..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Definer mye???

du og cerwin snakker om at 1515 spiller så sykt høyt.. Jeg kan faktisk ikke helt skjønne det.. det finnes flere lister med hvor høyt de forskjellige CV modellene spiller max, Men clsc 215 har aldri blitt plassert på den annet enn unge gutter som kanskje ikke har hatt optimal elektronikk. Men 1515 skal hvertfall spille 129db i følge den litsten. At det kan være så sykt mye mer enn hva Clsc 215 kan har jeg virkelig vanskeligheter med å tro.

Så høyt som dere skal ha det til at den spiller tror jeg flere blir skuffet når de hører dem. Og at man heller får et negativt intrykk. Og får positivt intrykk når man hører Clsc 215..

jeg har et utrolig bra eksempel her.. En kamerat har netopp kjøpt seg clsc 215, han kjøpte også BEAST monoblkkene på 600w som var til salgs her. Han låner min p3. Men han hadde en DVD Reciever til 200kr(ja faktisk) som han brukte som CD spiller.. Det spilte ganske høyt, men bassen var dårlig, og det var ekkolyd i anlegget nesten, og når man kom til noe som hørtes ut som maks volum var lyden stygg. Noen dager senere så hadde han fått en kabel fra Komplett som gjorde at lyden fra pcen ble sendt til forforsterkeren. Vi brukte musicmatch for å spille av musikken og brukte EQ en der som fungerer veldig bra og skrudde opp bassen på de laveste frekvensene. Han satte i sofaen og jeg skrudde det høyere og høyere..

jeg så bort på han og så smilet kom mer og mer frem, fordi jeg hørte med en gang selv at dette spilte MYE høyere og bassen var mye kraftigere og mer definert enn tidligere. Og det så jeg at han skjønte også.. Og han sa det selv etterpå at så høyt og så klart hadde han aldri spilt før og han trodde nesten at mks DB var nådd og at høyttalerne rett og slett ikke kunne spille høyere.

poenget er at folk som hverken har hørt Clsc eller 1515 vet ikke hva dette er snakk om, om dere sier at clsc spiller lavt, det er hvertfall feil, og når dere snakker om at det spilte SYKT høyt, så tror jeg ikke på det.. Cerwin og CV gunnar, dere har ikke vært russ en gang.. Når dere møter opp på landstreff og møter oslo og bærumsrussen så får dere høre anlegg som spiller sykt høyt.

anta at clsc spiller 127-28db og 1515 spiller 129 db(hvis listene stemmer) Så vet alle at det er dobling av effekt ved 3db økning.. bla bla bla.. Så vil jeg tørre og påstå at det er lite i den store sammenheng.. sett noen Dalier med maks db ved siden av clsc 215, da kan man begynne å snakke om sykt høyt i forhold til hverandre!

poeng nummer 2.. Jeg synes det kommer veldig mye feil frem og det blir vanskelig for andre folk å bestemme seg for hva de vil ha.
    Enkelt og greit, mye hørbart

Å med å trekke inn russ i dette her blir bare teit syntes jeg.
    Her snakker vi om Hi-Fi høyttalere (som ihvertfall jeg mener CV er!) å ikke en hau av 18" hornsubber osv osv...
    Har vært på konsterter med syke anlegg så vet litt om det. Der føler du jo at du dauer når bassen smeller deg i trynet og brystkassa.
    Men da er det flere enn et par gulvhøyttalere med 2x15"... Og noen titalls 1000 watt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Enkelt og greit, mye hørbart

Å med å trekke inn russ i dette her blir bare teit syntes jeg.
    Her snakker vi om Hi-Fi høyttalere (som ihvertfall jeg mener CV er!) å ikke en hau av 18" hornsubber osv osv...
    Har vært på konsterter med syke anlegg så vet litt om det. Der føler du jo at du dauer når bassen smeller deg i trynet og brystkassa.
    Men da er det flere enn et par gulvhøyttalere med 2x15"... Og noen titalls 1000 watt.
    Jeg tar poenget ditt.. Men jeg har fulgt med denne tråden lenge og har ikke giddet å svare, men nå måtte jeg.. hehe.. Russe anelgg er kanskje en ting.. Men det var vel mer for å trekke inn hva som er MYE høyere egentlig..

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg tar poenget ditt.. Men jeg har fulgt med denne tråden lenge og har ikke giddet å svare, men nå måtte jeg.. hehe.. Russe anelgg er kanskje en ting.. Men det var vel mer for å trekke inn hva som er MYE høyere egentlig..
    Jepp. Men av Hi-Fi høyttalere så tror jeg ikke det er så mange som kan måle seg med 1515 i dB. Må ta med HP-215 også:P De er målt til 130dB på 2xNAD 218, mens 1515 ble målt til 127dB med samme forsterkere, kabler osv

Blir russ i 07 jeg å skal til kongeparken så får vel oppleve noen heftige anlegg der

Side 5 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •