Nye høyttalere-cls-215 eller 1515 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 287
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cw-fan
    Ja jeg har tenkt på klipsch, men som jeg har sagt tidligere er jeg veldig ung og er ikke så optatt av fin lyd som masse trøkk, klipsch er også dyrere enn CV.
    Jeg overser da ikke dine tips, og jeg sa jo til deg rett etterpå at jeg hadde tenkt litt på klipsch, viss du går tilbake og leser.
    Så skjønnner ikke hvorfor du sier at jeg ble helt gira når skorob sa det.
    Og det er ikke nødvendig å være sur.
    Sorry!
    Det var et tåpelig innlegg jeg kom med. Slettet hele greia.
    Men ok! Fatter veldig godt at du vil ha cv. Har selv hatt cv, og for meg var det kun cv som gjalt før!:-) Men om du har fått snakka med litt folk her på forumet vil du høre at 90% bytter ut sine cv høyttalere innen 2-3år til fordel for eksempelvis klipsch. Cv "lyden" går du lei av. Det er vertfall mitt inntrykk. Så derfor anbefalte jeg deg heller noe annet. Men det er helt klart opp til deg;-)

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Sorry!
    Det var et tåpelig innlegg jeg kom med. Slettet hele greia.
    Men ok! Fatter veldig godt at du vil ha cv. Har selv hatt cv, og for meg var det kun cv som gjalt før!:-) Men om du har fått snakka med litt folk her på forumet vil du høre at 90% bytter ut sine cv høyttalere innen 2-3år til fordel for eksempelvis klipsch. Cv "lyden" går du lei av. Det er vertfall mitt inntrykk. Så derfor anbefalte jeg deg heller noe annet. Men det er helt klart opp til deg;-)
    Jepp men er bare 15år.Så tenkte jeg ville ha CV noen år før jeg bytter til noe med litt finere lyd i.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Produserer nok bass til å rive i syndt huset dit og naboens Å det burde jo være nok:???:
    Visste du ikke at diskanten i 1515 er egentlig en PA diskant som ble brukt i gamle Prostax?
    Skrev forresten et innlegg om dette for 1 side tilbake

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til trådstarter: Kjøp nye høytalere. cls215 gjerne med forsikring

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Visste du ikke at diskanten i 1515 er egentlig en PA diskant som ble brukt i gamle Prostax?
    Skrev forresten et innlegg om dette for 1 side tilbake
    Nei egentlig ikke. Det er godt mulig. Prostax er jo veldig fint spillende PA da. Men det er jo klart diskanten spiller jo selfølgelig mye finere i 1515. Pga komponentene osv. Å diskanten er nok mye forbedret også. For den spiller jo ganske pent.

Men det er vel såpass som må til for at diskanten skal klare å holde følge med de syke bassene og mellomtonene:-D Det er ivertfall ingen annen diskant fra en hjemmehøyttaler fra CV som er like rå.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei egentlig ikke. Det er godt mulig. Prostax er jo veldig fint spillende PA da. Men det er jo klart diskanten spiller jo selfølgelig mye finere i 1515. Pga komponentene osv. Å diskanten er nok mye forbedret også. For den spiller jo ganske pent.

Men det er vel såpass som må til for at diskanten skal klare å holde følge med de syke bassene og mellomtonene:-D Det er ivertfall ingen annen diskant fra en hjemmehøyttaler fra CV som er like rå.

øøh, diskanten på Dc/1515 er nå temmelig skrøpelig.. mye kvantitet men.. Diskanten i AL serien tar iallefall å spiller ringer rundt den som sitter i 1515.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    øøh, diskanten på Dc/1515 er nå temmelig skrøpelig.. mye kvantitet men.. Diskanten i AL serien tar iallefall å spiller ringer rundt den som sitter i 1515.
    kvantitet? Offa meg. Diskanten i høyttalerene dine spiller kanskje litt finere enn den som er i 1515. Men det er ikke mye. Tåler ikke i nærheten like mye ivertfall. Hvor mange ganger har du hørt 1515 forresten? å på hva elektronikk?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har eid 1515 gjentatte ganger selv. Å kjørt det på forskjellig elektronikk. ALLTID med nok strøm å watt. Ja de spiller høyt, men er enig med skorob i at AL1000 diskanten er mye bedre. Å i det hele tatt prøve å antyde at CW1515 spiller fint vil jeg si er som å banne i kirken, Er ikke det de er lagd for i utgangspunktet. Personlig synes jeg de er noen av de dårligst låtende Cerwin Vega jeg har hatt, å jeg har hatt en del. Sat-6 DC-10, DC-12, DC15, AL1000 å 1515. Ja de spiller høyest, men spør du meg så er det egentlig alt de gjør også. De best låtende av de jeg har nevnt er i mine øyne AL1000. Nå er det noen år siden jeg sist hadde Cerwin Vega, men når jeg er på besøk hos kamerater, eller på vorspiel hos noen, så husker jeg hvorfor jeg solgte de å kjøpte noe mer high end. Jevnt over dårlig hifi egenskaper, men skal tilstå at de har høy morro faktor.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Jeg har eid 1515 gjentatte ganger selv. Å kjørt det på forskjellig elektronikk. ALLTID med nok strøm å watt. Ja de spiller høyt, men er enig med skorob i at AL1000 diskanten er mye bedre. Å i det hele tatt prøve å antyde at CW1515 spiller fint vil jeg si er som å banne i kirken, Er ikke det de er lagd for i utgangspunktet. Personlig synes jeg de er noen av de dårligst låtende Cerwin Vega jeg har hatt, å jeg har hatt en del. Sat-6 DC-10, DC-12, DC15, AL1000 å 1515. Ja de spiller høyest, men spør du meg så er det egentlig alt de gjør også. De best låtende av de jeg har nevnt er i mine øyne AL1000. Nå er det noen år siden jeg sist hadde Cerwin Vega, men når jeg er på besøk hos kamerater, eller på vorspiel hos noen, så husker jeg hvorfor jeg solgte de å kjøpte noe mer high end. Jevnt over dårlig hifi egenskaper, men skal tilstå at de har høy morro faktor.
    Okey. Nå sammenlignet vi egentlig ikke de med AL-1000. Men med CLS-215 Men ja. AL-1000 er nok det mest fint spillende fra CV ja. Men 1515 er ikke langt ifra heller. I lydkvalitet. Å ja. Jeg har hørt de på alt fra NAD til high end forsterkere som vincent. Så jeg har hørt litt da Har hatt dem i hus i flere år faktisk. Så har hørt de en del. Classic 215 kan ivertfall berre gå å legge seg når det gjelder lydkvalitet. Der snakker vi kvantitet over kvalitet i alle kanter. De spiller kanskje renere enn DC serien. Men det er alt. Å Classic spiller ikke høyt i det hele tatt. 1515 er den mest påkosta og gjennomførte høyttaleren CV har komt med noen gang. AL-1000 ligger rett under.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det noen år siden jeg sist hadde Cerwin Vega, men når jeg er på besøk hos kamerater, eller på vorspiel hos noen, så husker jeg hvorfor jeg solgte de å kjøpte noe mer high end. Jevnt over dårlig hifi egenskaper, men skal tilstå at de har høy morro faktor.
    Lurer på kortid CV var laget for å spille fint igrunn? Siste du burde gjør er å sammenligne CV med High end. Men i forhold til pris får du ikke noe som er mer fint spillende. Garantert. Som spiller like rått ivertfall.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar ordet ditt for det du sier med CLS-215. Eneste jeg har hørt seriøst på er de jeg nevner. Siste var AL1000, som da ble drevet av en EC AW-250R. Dette spilte for så vidt greit nok, men ble for mye for AL1000. Blåste bassere i hytt å pine. De ble ikke sprengt, men de gikk i oppløsning. Revnet i titt å ofte, å mer en en gang kom CW koppen hoppende ut av midten. Skal ikke klage, for fikk nye av HiFiKlubben hele tiden. Var hvis en svakhet på de. En liten stund etter jeg solgte mine, så kom AL1000mkII.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på kortid CV var laget for å spille fint igrunn? Siste du burde gjør er å sammenligne CV med High end. Men i forhold til pris får du ikke noe som er mer fint spillende. Garantert. Som spiller like rått ivertfall.
    Er jo det jeg sier jo. De er IKKE lagd for å spille fint. Det jeg mener er at jeg setter mer pris på kvaliteten på lyden enn volumet. Sånn sett, så spiller jeg tett på like høyt med de nye Klipschene mine, men med skikkelig lydkvalitet. Men selvsagt, prisen er jo noe helt annet da. Enig i det mange sier her. Cerwin er en skikkelig morro høytaler, men de fleste "vokser" fra de å går over til noe annet etterhvert. Er liksom en fase man må igjennom tror jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar ordet ditt for det du sier med CLS-215. Eneste jeg har hørt seriøst på er de jeg nevner. Siste var AL1000, som da ble drevet av en EC AW-250R. Dette spilte for så vidt greit nok, men ble for mye for AL1000. Blåste bassere i hytt å pine. De ble ikke sprengt, men de gikk i oppløsning. Revnet i titt å ofte, å mer en en gang kom CW koppen hoppende ut av midten. Skal ikke klage, for fikk nye av HiFiKlubben hele tiden. Var hvis en svakhet på de. En liten stund etter jeg solgte mine, så kom AL1000mkII.
    Elektrocompaniet. Nå snakker vi forsterker med bra lydkvalitet:-D Synes det er rart at det skjedde med AL1000 da. Å kan ikke klage på for lite watt heller. Med EC. Å ikke minst strømstyrke. Har aldri opplevd dette skje med AL1000 selv. Husker brudern hadde AL1000 med 2*218. Spilte som fy. Å de klarte seg like bra hver gang. Så tror det er en feil på AL1000 på ett visst tidspunkt. For det har visst skjedd med andre også. Men på DC har jo ivertfall dette aldri forekomt. Ikke så jeg har hørt eller sett ivertfall. Så DC er vel kanskje den mest vel lagde serien fra CV.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo det jeg sier jo. De er IKKE lagd for å spille fint. Det jeg mener er at jeg setter mer pris på kvaliteten på lyden enn volumet. Sånn sett, så spiller jeg tett på like høyt med de nye Klipschene mine, men med skikkelig lydkvalitet. Men selvsagt, prisen er jo noe helt annet da. Enig i det mange sier her. Cerwin er en skikkelig morro høytaler, men de fleste "vokser" fra de å går over til noe annet etterhvert. Er liksom en fase man må igjennom tror jeg
    Joda:-D Selv synes jeg de spiller fint nok da. Men må innrømme at jeg setter bass og db foran lydkvalitet. Til en viss grad

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AT Classic ikke spiller høyt i det hele tatt sier vel mer om hørselen din enn om høytalerne cerwin-

KANE: En kamerat har gjort det samme med sine AL basser... der revna membranen, og støvkoppene løsna.

Jeg synes nesten 215 spiller finere enn AL1000 og jeg, ialfall ikke noe dårligere..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    AT Classic ikke spiller høyt i det hele tatt sier vel mer om hørselen din enn om høytalerne cerwin-

KANE: En kamerat har gjort det samme med sine AL basser... der revna membranen, og støvkoppene løsna.

Jeg synes nesten 215 spiller finere enn AL1000 og jeg, ialfall ikke noe dårligere..
    Nei det sier nokke om hvor mye hørselen min tåler. Og hvor mye som er høgt for meg I forhold til 1515 spiller ikke 215 noe særlig høyt nei. Viss du synes 215 spiller finere enn AL1000 så vet du seriøst ikke hva du snakker om... Men siden du eier 215 så er vel det nok for at du skal synes de er verdens bleste høyttalele..

Newcomer CV-Jannis sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    227
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om noen litt billige og greie fraktselskap.
    Og hvor mye dem skal ha ca for å kjøre noen 1515 til meg?
    Turen tar vel kanskje 6-7timer.
    Det er så stress å få frakta dem, derfor vurderer jeg nå cls-215 istedenfor..Hehe

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men siden du eier 215 så er vel det nok for at du skal synes de er verdens bleste høyttalele..
    Tar du den?
    nei dette har ingenting med saken og gjøre.

"sier nokke om hva hørselen min tåler"? haha, du høres ut som en drittunge som konkurerer om å greie og holde øra helt inntil diskanten lengst mulig.. :lol:

"seriøst ikke hva jeg snakker om".. saklig sagt fra en kar som deg

Diskanten i 1515 er ikke ett PA element nei. Det er bare en veldig sinnsyk diskant. Kan høres litt skrikende ut men det er bare på høyt volum.
    Her vet du jo tydeligvis ikke hva du snakker om engang, bare antar, som du gjør som oftest.
    Jeg vet ikke hva slags diskant som sitter i 1515 jeg så jeg holdt kjeft.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei egentlig ikke. Det er godt mulig. Prostax er jo veldig fint spillende PA da. Men det er jo klart diskanten spiller jo selfølgelig mye finere i 1515. Pga komponentene osv. Å diskanten er nok mye forbedret også.
    :lol:

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cw-fan
    Noen som vet om noen litt billige og greie fraktselskap.
    Og hvor mye dem skal ha ca for å kjøre noen 1515 til meg?
    Turen tar vel kanskje 6-7timer.
    Det er så stress å få frakta dem, derfor vurderer jeg nå cls-215 istedenfor..Hehe
    Frakt er dyrt.. du får høre med forskjellige selskaper, Nor-Cargo, Linjegods,Tollpost ....

Side 4 av 15 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •