Nye høyttalere-cls-215 eller 1515 - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 287
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av **dp**
    du må være den største geiten ever.. *ler*..

jeg har 1515, og alle andre jeg kjenner som har de klager også over at avstivningene ligger i ALLE retningen LØST inne i høyttalerene.. mine er til og med 1997mod, dvs rimelig nye.. jeg har selv festet mine på nytt!

jeg stiller gledelig opp i Oslo for en CLSC215 mot 1515 test.
    Ok. Det er vel sånt som skjer viss du driver å hiver rundt på de da kanskje. Men har ivertfall aldri opplevd noe sånt skje med mine egne høyttalere. Eller noen jeg kjenner sine. Ikke en eneste gang. Har aldri hørt om sånne tilfeller heller bortsett på dette forumet. Der fleste folk er anti DC og tror CLSC er best

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CerwiN-
    Ok. Det er vel sånt som skjer viss du driver å hiver rundt på de da kanskje. Men har ivertfall aldri opplevd noe sånt skje med mine egne høyttalere. Eller noen jeg kjenner sine. Ikke en eneste gang. Har aldri hørt om sånne tilfeller heller bortsett på dette forumet. Der fleste folk er anti DC og tror CLSC er best
    Er ikke Anti DC. Men vi må da få lov til å si våre meninger. Jeg syns CLSC serien har generelt bedre lyd enn DC. DC er for meg bare enn villmanns serie, som låter OK. CLSC er den CV-serien jeg har blitt mest positiv overrasket over, og den kan jeg faktisk leve med også på lavere volum.

Vi tror ikke, vi mener!

EDIT: har også en kompis som har et par eldre DC1515 med 2x208+218, som ikke har gått opp i liminga . Spiller helt villt, men ikke bra . Men er skikkelig morro da.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du tar helt feil som vanlig.. Det er du som startet med en negativ tone her og snakket nedlatende om clsc... Alle er enige om at 1515 er en mer brutal høyttaler, spiller høyere osv.. Men det folk ikke er enige i er alt den dritten du kommer med når det gjelder CLS(C) Serien.! Uansett det er faktisk veldig mange som liker DC serien her.. Var hvertfall det før du kom hit, som jeg registerte! Jeg vet at ikke clsc er "best" Men veldig mange er fornøyde med de. Og da er det ikke rart man reagerer!

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk hvordan du og alle du kjenner har samme oppfatning om alt.

Newcomer naboklikk sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1515 vekt!

veide mine 1515 pga ble så nysjerrig! veide 55kg balansert diagonalt på vekta.veide også al 1000,og kom til 43kg.så med mindre mine 1515 er totalt makkspiste pga høy alder så stemmer vel vekta med 55kg hadde stoffronten på og en sokkel under så si 53-54kg stemmer

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm,

Jeg har aldri hatt eller hørt 1515 selvom jeg kunne tenkt meg det en gang.
    Det jeg er usikker på derimot er vekten på dem, jeg har hørt av folk som skal ha målt vekten selv alt mellom 55-75 kg, syns det er et stort sprik, hva er det CV har oppgitt på disse høytalerene? og veier ikke 215 clsc! 50kg?
    jeg har ikke veid mine clsc 215 selv og har ikke umiddelbart muligheten til det, noen som vet fakta her, sier ikke at 55kg er feil på 1515 men det er vanskelig å få en skikkerlig måling av en høytaler på en baderoms vekt er det ikke?

Kunne tenker meg en sammenlikning rent fysisk:

Vekt og fysisk størrelse på:
    Clsc 215
    Cls 215
    Dc 1515

noen som er 100% sikre på noen av disse tallene?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg har aldri hatt eller hørt 1515 selvom jeg kunne tenkt meg det en gang.
    Det jeg er usikker på derimot er vekten på dem, jeg har hørt av folk som skal ha målt vekten selv alt mellom 55-75 kg, syns det er et stort sprik, hva er det CV har oppgitt på disse høytalerene? og veier ikke 215 clsc! 50kg?
    jeg har ikke veid mine clsc 215 selv og har ikke umiddelbart muligheten til det, noen som vet fakta her, sier ikke at 55kg er feil på 1515 men det er vanskelig å få en skikkerlig måling av en høytaler på en baderoms vekt er det ikke?

Kunne tenker meg en sammenlikning rent fysisk:

Vekt og fysisk størrelse på:
    Clsc 215
    Cls 215
    Dc 1515

noen som er 100% sikre på noen av disse tallene?
    Vekta på en høyttaler sier veldig lite egentlig . Se bare på mine BW 703, de veier jo mindre enn 604. Og ikke kom å si at 604 spiller bedre .

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legg en planke på baderoms vekta og balanser høyttaleren på hjørnet på den planka. Det bør gi et ganske nøyaktig resultat.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vet

Det er stor forskjeld på spon og MDF som de er bygd i, men jeg har hørt et par selgere forsøke å forklare at Nye CV er dårligere enn 1515 "bare se på vekten" sier de. Det har nok mer å si når det gjelder CV enn B&W kanskje men det som er så dumt er jo at jeg leste akkurat nå om noen som veide sine 1515 til 73 kg !!
    og noen som sa 63 kg og her står det 55kg.

På cv sine egne sider står det at Clsc 215 og cls 215 er like store i virkeligheten er det angivelig 10cm forskjeld! Surr kaller jeg det!

604 spiller nok ikke bedre enn 703 nei, er vel ikke viktig med disse faktaene men det er så unødvendig att det er vanskelig å få fakta på bordet uten å måle selv.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er stor forskjeld på spon og MDF som de er bygd i, men jeg har hørt et par selgere forsøke å forklare at Nye CV er dårligere enn 1515 "bare se på vekten" sier de. Det har nok mer å si når det gjelder CV enn B&W kanskje men det som er så dumt er jo at jeg leste akkurat nå om noen som veide sine 1515 til 73 kg !!

På cv sine egne sider står det at Clsc 215 og cls 215 er like store i virkeligheten er det angivelig 10cm forskjeld! Surr kaller jeg det!

604 spiller nok ikke bedre enn 703 nei, er vel ikke viktig med disse faktaene men det er så unødvendig att det er vanskelig å få fakta på bordet uten å måle selv.
    Fyll 10kg sand i bunn av cls kassa da. Jeg er ihvertfall av den oppfatning at elementene samt designet av kassa har like mye å si om ikke mer enn materiale som i disse tilfellene ikke skiller så himla mye.

Active Bass Booster sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    clsc og cls er lik utenom designet på framsiden og at cls har dobbel terminal
    Samsung 63" Nad 272,B&W 683s2,686s2,htm61s2,asw610.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bass Booster
    clsc og cls er lik utenom designet på framsiden og at cls har dobbel terminal

cls 215 er litt lavere!!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    Fyll 10kg sand i bunn av cls kassa da. Jeg er ihvertfall av den oppfatning at elementene samt designet av kassa har like mye å si om ikke mer enn materiale som i disse tilfellene ikke skiller så himla mye.

Med tanke på at 1515 koster 1000kr++ mer enn cls215, så kan man jo også stive den opp litt selv . +Du kan få forsikring på elementa, samt elementa kan skaffes (tar litt tid..). Sand +en plate med MDF (for å opprettholde kvaliteten) burde ikke overstige 1000kr, selv etter å brukt litt lim og skruer. .

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Du tar helt feil som vanlig.. Det er du som startet med en negativ tone her og snakket nedlatende om clsc... Alle er enige om at 1515 er en mer brutal høyttaler, spiller høyere osv.. Men det folk ikke er enige i er alt den dritten du kommer med når det gjelder CLS(C) Serien.! Uansett det er faktisk veldig mange som liker DC serien her.. Var hvertfall det før du kom hit, som jeg registerte! Jeg vet at ikke clsc er "best" Men veldig mange er fornøyde med de. Og da er det ikke rart man reagerer!
    Har ikke hatt noe negativ tone nei bortsett fra når andre begynner å slenge dritt å angripe. Å har heller ikke snakket negativt om CLSC:???: Sier bare at jeg liker bedre DC å at jeg er skuffet over dagens CV. Fleste som eier 215 her sier jo 215 er best uansett. Mange som ikke har hørt 1515 engang. Det er mange som har innrømt det til og med. Å då må jeg bare flire:-D Å det at de er nyere har ingenting med saken å gjøre. Teknologien som de har brukt på DC serien er minst likte bra. Om ikke bedre pga budsjettet.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kan ikke forvente å få rett kg på en badroms vekt da De viser jo helt feil som oftest på så store ting. Kan huske at det sto 73kg på 1515 i en hifiklubben avis eller CV manual. Har veid 1515 til 75kg med en skikkelig vekt. At vekt har noe å si for kvaliteten på komponent å kabinett er jo bare logisk vel?? :|

Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke forvente å få rett kg på en badroms vekt da De viser jo helt feil som oftest på så store ting.
    Må bare spørre hva du pleier å bruke baderomsvekta til? Trodde det var meningen at man skulle veie så store ting jeg, slik som mennesker og slikt.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian

og forresten, tilbake til det med Russ! Rart at ikke vinduene på skolen min, eller andre oslo skoler knuser da når det står et digert PA anlegg på 40 kasser rett utenfor..! Eller for den saks skyld, vinduene på bussen!
    Snakket nå faktisk med en kompis om dette. Han fortalte meg om noen som kaller seg Xploders. Som driver med diskotek å sånt her i Møre & Romsdal. Å med ett ganske så sykt PA annlegg klarte de faktisk å knuse vinduene i ett bygg der de spilte en gang for lenge siden Han var der også å såg det. Men nok om det nå :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    507
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TomH
    Må bare spørre hva du pleier å bruke baderomsvekta til? Trodde det var meningen at man skulle veie så store ting jeg, slik som mennesker og slikt.
    Baderoms vekter er laget for å veie mennesker ja. Ikke store høyttalere. Klarer du å få 55kg med 1515 på en vekt er det ivertfall noe gale med enten høyttaleren eller vekten.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

missforstå meg rett

Sitat Opprinnelig postet av Revox

Jeg bryr meg ikke om slikt syns clsc spiller mer enn høyt og kult nok i mine ører men syns bare det er talentløst av CV å ikke kunne oppgi riktige tall på sine egne sider blant annet. om mine høytalere veier noen kilo mindre bryr jeg meg ikke om, da er de lettere å frakte

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Baderoms vekter er laget for å veie mennesker ja. Ikke store høyttalere. Klarer du å få 55kg med 1515 på en vekt er det ivertfall noe gale med enten høyttaleren eller vekten.
    Ikke store høytalere? :lol:

Er vel samma det så lenge høytaleren veier slikt som et menneske kan veie.. merkelig at han veide AL1000 til 43 som er oppgitt vekt da.

Men gunnar har vel veid sine til 73.. konrad veide sine til 63..... egentlig gir jeg ****

Side 11 av 15 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 15 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •